01 Nisan 2009

CİHAN DEMİRCİ
İTALYAN LİSESİNE
KONUK OLDU...

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, Mart'ın bitmesiyle bulunduğu damdan indi ve Nisan ayına gene hızlı girdi... Nisan ayı, genellikle en fazla etkinliğe katıldığım ay oluyor. 1 Nisan 2009 Çarşamba günü de yani; Şaka ve Mizah gününde sevgili Serpil Ezer öğretmenin davetiyle soluğu bu kez İtalyan Lisesinde aldım. Tophane'deki okulun salonunda lise hazırlık sınıfı öğrencileriyle bir söyleşi gerçekleştirip kitaplarımı imzaladım...
Kitap imzalatan öğrencilerden Umut arkadaşımız, belli ki karikatür çizmeye meraklı, ona kitap imzalarken, karikatür çizimiyle ilgili sohbet etme fırsatımız da oldu...

Sevgili Damdaki Mizahçı dostları, Nisan ayını oldum olası severim... Çünkü Nisan, şakanın ve mizahın günü olan neşeli bir günle yani "1 NİSAN"la başlar... Ve bendeniz de uzun yıllardır "1 NİSAN" günlerini hiç boş geçirmem, o gün mutlaka bir okulda, ya da bir salonda söyleşide, ya da imza gününde olurum. Üstelik bununla da sınırlı kalmaz, Nisan ayı genellikle en fazla koşturduğum, en fazla etkinliğe katıldığım ay olur çıkar.. Bu yıl da bu şekilde başladı ve şu anda görünen programa göre de epeyce dolu geçecek. Sevgili Serpil Ezer öğretmenle, etkinlik dostluğumuz bundan uzun yıllar önce, 1997'de o Kalamış Kolejinde öğretmenlik yaparken başlamıştı. Sonrasında HEV okullarında, İstek Vakfı Acıbadem Kolejinde, hep onun düzenlediği ve genellikle de 1 Nisan gününe denk getirdiği söyleşi-imza günlerine katılmıştım. Serpil öğretmen şimdilerde İtalyan Lisesinde. Bu kez beni İtalyan Lisesine davet etti. Bu okula uzun yıllar önce gitmeye hazırlanırken kısmet olmamıştı. Kısmet bugüneymiş...

Okulun salonunu dolduran lise hazırlık sınıfı öğrencileriyle 45 dakika civarında bir söyleşi gerçekleştirdikten sonra, onlara kitaplarımı imzaladım. Söyleşide 1 Nisan Şaka Gününün tarihine değindim, toplumun eskisi kadar şakacı olmadığını, 1 Nisan gününün şaka özelliğinin giderek nasıl kaybolduğunu anlattım onlara. Tabii, İtalyan Lisesinde olduğumu da unutmayıp;bir dönem "Gianni De Mirci" olarak Fransa'da bol esprili günler yaşamış biri olarak, Paris'teki yıllarımdan kalma bir "Gianni De Mirci" anısı aktardım öğrenci arkadaşlara. İtalya ve İtalyanlar üzerine bazı saptamaları paylaştım onlarla. Televizyonun yaşamımıza girdiği 70'li yıllara götürdüm onları ve o yıllardan bugünlere gelişimizdeki sakatlıkları anlattım. Arada kitaplarımdan bir fıkra aktararak bitirdim söyleşiyi...

Söyleşi öncesinde hakkımda hazırlanan sunumu yapan öğrenci arkadaşımız...

Dedim ya Nisan ayı gene yoğun geçecek... 2 Nisan Perşembe günü; 96.4 frekansında yayın yapan Cem Radyo'ya, saat: 15-17 arasında Bülent Kılıçaslan'ın sunduğu "Özün Sözü" adlı programda canlı yayın konuğu olacağım...Bu programı http://www.cemradyo.com/ adresinden de dinleyebilirsiniz... Sonrasında ise 3 Nisan Cuma akşamı, Mustafa Kıran arkadaşımın 89.4 frekansında yayın yapan Yaşam Radyo'da sunduğu "Dünyanın Sihirli Notaları" adlı programın konuğu olacağım. Bu programda, canlı olarak saat: 20-22 arasında yayınlanıyor. Bu yayında http://www.yasamradyo.com.tr/ adresinden dinlenebilir... Sonraki günleri de daha sonraya bırakalım...

Hep onlar beni çekecek değiller ya, bu kez de İtalyan Lisesinin salonunda beni dinleyen öğrencileri ben çektim...

Hiç yorum yok: