05 Mart 2019

CİHAN DEMİRCİ, 3 AYRI "KARİKATÜR ATÖLYESİ" İLE ATACAN KOLEJİNDEYDİ!..


Mart ayının ilk etkinliği için 5 Mart 2019 tarihinde, Kırmızı Kedi Yayınevinden Demet Ekmekçioğlu arkadaşımızla birlikte İstanbul'da Kozyatağında bulunan Özel Atacan Kolejine gittik. Atacan Koleji'ne çok uzun yıllar önce de, bu kez okulun düzenlediği Öykü anlatı yarışmasında jüri üyeliği yapmak için gitmiştim. Gitmeden önce arşivimdeki notlarıma baktığımda bu tarihin 20 Şubat 2000 olduğunu gördüm. O gün yazar Filiz Tosyalı ve Duygu Asena da jürideydi anımsadığım kadar. Tam 19 yıl geçmiş aradan... Zaman acımasız, hızla akıyor... 19 yıl sonra bu kez 3 ayrı "Karikatür Atölyesi" için gittim Atacan Kolejine. Okulun kurucu müdürünün odasındaki sıcak bir sohbet sonrasında soluğu "Çok amaçlı sınıf"ta aldım. Güler yüzlü, içten öğretmenlerin eşliğinde iki ayrı 5. sınıf öğrencileriyle ardı ardına gerçekleşen atölye çalışmamızın ardından, 3. karikatür atölyemiz bu kez 6. sınıflarlaydı. Finalde de atölye çalışmasına katılan 5. sınıf öğrencilerine Hınzır Can Çevre Dostu kitabımı, 6. sınıflara da Pisifosör Pisifos'la Kediler Alemi kitabımı imzaladım. 




5. sınıfların karikatüre ve çizmeye ilgisi sanki biraz daha fazlaydı. 5. sınıflarla ikinci atölye çalışmasında, 2. sınıftan beri karikatür çizmeye ilgi duyan 5. sınıf öğrencisi Efe Can Çelik arkadaşım karşıma çıktı ve ilgi odağı oldu. Ben de onun gibi 2. 3. sınıfta bir şeyler çiziktirmeye başlamıştım, zamanlaması gayet iyi, eğer bu işi ciddiye alıp devam ederse ilerde başka bir meslek sahibi bile olsa, karikatür çizebilen, karikatürden anlayan biri olması ona "mizah duygusu" taşıma gibi çok önemli bir kazanç sağlayabilir. Bu atölye çalışmalarında kısaca karikatür tarihine, mizah dergilerine de değiniyorum, çizgi ve ifade çalışması örneklerinin ötesinde, bazı Batı ülkelerinde "görsel zeka"yı artırmak için uygulanan "Karikatür Okuma" da yapıyoruz. Özel seçilmiş, birbiriyle ilintili yazısız karikatürleri öğrencilerin farklı bakış açılarıyla yorumlaması epeyce keyifli oluyor. Doğrusu Mart'ın baharı erken hissettirdiği, içimizi ısıtan güneşli bir günde Atacan Kolejindeki bu etkinlikten güzel izlenimlerle ayrıldım...   



CİHAN DEMİRCİ'NİN ÖZEL ATACAN KOLEJİNDEKİ ETKİNLİKLERİNDEN FOTOĞRAFLAR... 





Bir öğrenci arkadaşımız Pisifosör kitabına ayraç olarak Pisifosörü çizmiş... :) 

Hiç yorum yok: