27 Ekim 2014

CİHAN DEMİRCİ, 2. EDİRNE KİTAP FUARINDA EDİRNELİ ÇOCUKLARLA VE GENÇLERLE BULUŞTU!..

Bu yılın Haziran ayı başında seller giden bir havada Tekirdağ'a gitmiş, söyleşi çadırımızın üstüne fındık büyüklüğünde dolu yağarken bir söyleşi gerçekleştirmiştim. Tekirdağ'ın ötesindeki Edirne'ye de 25 Ekim Cumartesi sabahında sıkı bir fırtınalı havada, ağır mı ağır bir yağmur altında gitmek kısmet oldu gene. Balkanlardan gelen şu meşhur soğuk hava, anlaşılan o ki Trakya yollarında beni asla yalnız bırakmıyor!.. Edirne Belediyesinin düzenlediği ve 17 Ekim'de başlayan 2. Edirne Kitap Fuarının son iki günü olan 25 ve 26 Ekim tarihlerinde kar soğuğuna dönüşmüş, yağmurlu bir havada içimi ısıtan iyi niyetli bir belediye ile karşılaşmaktı doğrusu. Edirne'nin yeni belediye başkanı, eğitimci Recep Gürkan'ın çabasıyla Ekmekçioğlu Kervansarayı gibi harika bir mekanda 10 gün süren 2. Edirne Kitap Fuarı eğer inatla ve gelişerek devam ederse, önümüzdeki yıllarda çok daha etkin bir fuara dönüşebilir. 

Edirne uzun yıllardır hak ettiği yerde olmayan ama bu ülkenin Batıya açılan en önemli kapısı. Bu şehir tıpkı bizim Kadıköy gibi 20 yıl boyunca aynı belediye başkanını görmüş ve bunun acısını yaşamış, 30 Mart seçimleriyle göreve gelen yeni başkan kolları kültür-sanat için sıvamış (İşin acısı biz Kadıköy'de hüsran yaşamaya ne yazık ki aynen devam ederken, Edirne bizim Kadıköy'e oranla çok daha kısıtlı olanaklarıyla bu anlamda ışıldıyor!) 

Evet 20 küsur derece havalardan bir anda 4-5 derecelik kar soğuğu bir havanın yarattığı olumsuz şartlara rağmen Edirne'deki keyifli bir kitap fuarına konuk oldum 2 gün boyunca. Pırıl pırıl gençlerle, harika çocuklarla şenlendim, uzun süredir görmediğim yazar dostları gördüm, onlarla kısa zaman diliminde muhabbetin dibine vurdum... Özellikle şair-yazar dostum Muhammet Güzel'le epeyce muhabbet olanağı buldum. Say Yayınları standında kitaplarımı imzaladım. Bizi Edirnelilerle buluşturan Edirne Belediyesine destek olmak bundan sonra görevimdir. Yakınımızdaki belediyelerle bir şeyler yapamıyorsak biz de uzaklara hatta daha uzaklara gideriz, yeter ki kültür-sanat hayatımız adına güzellikler kalsın geriye... (Cihan Demirci)


2. EDİRNE KİTAP FUARINDAKİ CİHAN DEMİRCİ İMZA GÜNLERİNDEN FOTOĞRAFLAR... 

















Tilbe Nil ve Doruk, tam da kitap fuarından ve Edirne'den ayrılırken son anda imzalattılar kitaplarını...:) 


Cihan Demirci (Sağda) imza günü sırasında standı ziyaret eden, Edirne Kitap fuarının mimarı, Edirne Belediye başkanı Recep Gürkan (Ortada) ve yazar dostu Savaş Ünlü (Solda) ile birlikte... (26 Ekim 2014 Pazar)




Hiç yorum yok: