16 Mayıs 2013

CİHAN DEMİRCİ, 6. FETHİYE KÜLTÜR VE SANAT GÜNLERİNİN KONUĞU OLDU...

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, uzun yıllar sonra yeniden Fethiye'deydi... Bu yıl 3-10 Mayıs 2013 tarihleri arasında gerçekleşen 6. Fethiye Kültür ve Sanat Günlerine 5-10 Mayıs tarihleri arasında konuk olan Cihan Demirci, üç ayrı söyleşi gerçekleştirdi ve fuar alanındaki kitap fuarına katıldı.



Antalya'da gerçekleşen 3. Ulusal Antalya Karikatür Yarışmasının ödül töreni sonrasında Antalya'dan İstanbula dönmeyip Pazar günü otobüsle Fethiyeye geçtim... 6. Fethiye Kültür ve Sanat Günleri'ne katılacaktım. 5 Mayıs Pazar günü akşam saatlerine doğru otobüsle Fethiye'ye yaklaşırken tuhaf duygular içindeydim doğrusu... Çünkü bundan tam 8 yıl önce, 2005 yılının Aralık ayı sonlarında yılbaşı tatili için Kaş'a giderken, Fethiye'ye 45 dakika filan kala, Kamil Koç otobüsü hızla girdiği virajda takla atarak şarampole yuvarlanmış bendeniz de otobüsün içinden mucize eseri sürünerek çıkmıştım. Otobüsün en arkalarından en öne uçarak gidişim bazen rüyalarıma bile girer. O kaza sonrası bizi Fethiye'ye bir özel hastaneye götürmüş ve sabaha dek müşahade altında tutmuşlardı. Ertesi gün Kaş'tan gelen dostlarla yara-bere, çürük ve epeyce acı içinde Kaş'a gitmiş orda da 3-4 gün yatak-döşek yatmıştım. Aradan 8 yıl geçtikten sonra bu kez sağlam girdiğim Fethiye'de katıldığım en son kültürel etkinlik ise 1998 yılında gerçekleşmişti. 1998 yılında küçük çaplı bir Fethiye Kitap Şenliği yapılmıştı, ben de söyleşi ve imza günüyle o şenliğe katılmıştım. Fethiye bu yıl Uluslararası hale getirdiği çok başlıklı, çok katmanlı, çok fazla etkinlikle gerçekleştirdiği Kültür ve Sanat Günlerinin 6. sını yapıyordu. Bu yıl Fethiye'nin Beşkaza meydanında (meydanın adı bile beşkaza!:)) ilk kez açılan kitap fuarının özellikle gençlerden ve  öğrencilerden çok fazla ilgi görmediği, bu fuarın farklı bir düzenleme istediği çok açıktı doğrusu. 

Fethiye'de 6. Kültür ve Sanat Günleri kapsamında 6 Mayıs Pazartesi akşamı kitap fuarında Can Çocuk standında oturdum kitaplarımla. Aynı gün etkinliğe katılan biz konukları Saklıkent-Tlos-Yakapark gezisine götürdüler. 7 Mayıs'ta Kayaköy'ü gezdik. 8 Mayıs Çarşamba günü, Fethiyenin hemen girişinde bulunan Mehmet Erdoğan Anadolu Lisesinin salonunda liseli öğrenci arkadaşlarla keyifli bir mizah söyleşisi gerçekleştirdim. Okula giderken bana rehberlik eden Elif hanımla birlikte çok sıcak bir atmosferde karşılandık doğrusu. 

9 Mayıs Perşembe günü, Fethiye'deki pek çok sivil toplum kuruluşunun ortaklaşa düzenlediği etkinlikte, ADD lokalinde bir başka mizah söyleşim oldu. Bu söyleşide Fethiye yakınlarında yaşayan sevgili can dostlarım Ferit Avcı ve Ayfer Kurt Avcı da yanımdaydılar. O gün benim söyleşimin ardından bu şenliğe 6 yıldır düzenli olarak katılan, şenliğin en kıdemli ve en "jüri" üyesi arkadaşımız karikatürcü-yazar Behiç Ak bir söyleşi gerçekleştirdi aynı mekanda. 

Kültür-Sanat Günlerinin son günü olan 10 Mayıs Cuma günü ise Fethiye'nin 40 km kadar dışında bulunan Alaçat köyünde, Alaçat Ortaokulu'ndaydım. Okulda 8. sınıf öğrencilerine yönelik bir söyleşi ile noktaladım Fethiye macerasını. Fethiyede 5 gün boyunca Ovacık mevkiinde Orka Otelde kaldık, yazar-çizer takımının dışında pek çok sanat disiplininden konukla aynı ortamda bulunmak renkli ve ilginç bir deneyimdi. Adeta bir kültür-sanat kampında gibiydik. Umarım bu yılki eksikliklerin de ışığında önümüzdeki yıllarda halkın, özellikle de gençlerin daha da fazla katılımının sağlandığı, daha fazla ses getiren bir kültür-sanat şenliği gerçekleşir Fethiye'de...

6. FETHİYE KÜLTÜR VE SANAT GÜNLERİNDEN FOTOĞRAFLAR...



Hiç yorum yok: