28 Aralık 2017

KILI 40 YARAN 40. YILA DOĞRU!..

Çoğu insanın yılbaşı kutlaması için hazırlandığı bir tarihti: 31 Aralık 1977... Bir yılbaşı günüydü ve ben henüz 15 yaşında, liseye giden bir çocuk olarak ilk karikatürlerimle Cağaloğlu'nda Çarşaf dergisinin yolunu tutmuştum. Müthiş bir heyecan içindeydim. Karşıma çıkan ilk usta sevgili Mahmut Karatoprak olmuştu. Bana o gün verdiği moralle 1978'e çok farklı duygularla girmiştim. 1978 yılının Ocak ayında "Kültür" adlı dergide, ardından Fırt'ta ilk karikatürlerim yayınlandı. Sonrasında 1978'in Mart ayında yeniden Cağaloğlu'nun yolunu bu kez Gırgır'a gitmek, Oğuz Aral'a karikatür göstermek için tuttum. Derken ilk karikatürlerimin ardından, Gırgır'da ilk şiirlerim, ilk yazılarım yayınlandı. Kısacası 31 Aralık 1977'te atılan ilk adım, 1978 yılında yayınlanan ilk karikatürler-yazılar derken 2018'de 40 yılı bulan bir yazarlık-çizerlik serüveninin içine girdim. Bu 40 yıl nasıl geçti, ne zaman geçti, hangi duraklardan geçti, inanılır gibi değil ama bu yoğun süreçte çoğunu yitirdiğim öylesine güzel insanlar tanıdım ki, onlardan bana geçen ışık ve dirençle yaşadığım tüm zorluklara, engellemelere, şanssızlıklara, yediğim sayısız kazıklara, kötülüklere, karşıma çıkmış onca kötü insana rağmen, müthiş bir sabır, direnç ve bitmek bilmez bir inatla 40. yılımın kapısına gelip dayandım... Bu 40 yıllık süreçte hem yazarlık, hem de çizerlik yapsam da; yazarlığım, çizerliğimin önüne geçmiştir.

Şimdiden söyleyeyim; bu yüzden 2018'de daha fazla koşturacağım, daha fazla söyleşi, daha fazla etkinlik yapıp, daha fazla kitap yayınlayacağım, sergiler açacağım, kimisi baskısı bitmiş halde, kimisi yazılmış-bitmiş halde epeydir bekleyen zavallı kitaplarımın yeniden hayat bulması için yoğun bir mücadeleye daha gireceğim. Dile kolay 40 yıllık bir serüven bu... 40 yıldır aralıksız sürdürdüğüm kalem mücadelesinde "Damdaki Mizahçı" olarak damlardan çok daha fazla aşağılara ineceğim bir yılın arifesinde, 40 yıllık zorlu serüvenime katkı sağlayan tüm dostlara, arkadaşlara, okurlara, yazarlara, sanatçılara, yayıncılara ve özellikle de zor yıllarda yani son yıllarda beni yeniden hayata döndüren içtenlikleriyle "çocuklara" buradan mizah dolusu sevgiler, selamlar... Cihan Demirci'nin ödün nedir bilmez, onurlu ve dik yürüyüşü her türlü engel ve görmezden gelmeye, yok etmeye inat sürüyor ve son nefesine dek de sürecek... Kısacası; A suivre!.. Yani: "DEVAM EDECEK!.." 40. YILDA BİR YERLERDE, BİR ŞEKİLDE GÖRÜŞEBİLMEK DİLEĞİYLE GÖNLÜNÜZCE YILLAR HEPİNİZE!.. 

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci


Hiç yorum yok: