16 Mayıs 2015

CİHAN DEMİRCİ, OKUL HAFTASININ SON GÜNÜNDE KAĞITHANE'DEKİ ATATÜRK ORTAOKULUNDAYDI...





Cihan Demirci, söyleşisinden önce okulda sahne alıp "Hınzır Can" kitaplarından yaptıkları mini bir kolajı canlandıran öğrencilerle... 

Damdaki Mizahçı Cihan Demirci bu hafta üst üste 4 günde 4 ayrı devlet okulunda devr-i alem yapmış oldu... Haftaya Küçükçekmece'de başlamıştım, sonra Bursa, ardından Fındıklı derken, 15 Mayıs Cuma günü bu kez yolumuz Kağıthane'deki Atatürk Ortaokulu'na düştü. Burak arkadaşımızla "Yazarlar Okullarda" projesi kapsamında gittiğimiz okulda, geçen yıl gene Kağıthane'de gittiğim İsmail Erez İlkokulunda görevli olan okul müdürü Aydın Ayduğan bu kez Atatürk Ortaokuluna atanmıştı. Bu tür etkinliklere destek veren bir müdürle başka bir okulda karşılaşmak pek güzeldi doğrusu. Gene aynı okuldan tanıdığım Türkçe öğretmeni Nurten Kantar'ın da bu okula gelmesi başka bir güzel durumdu doğrusu. Türkçe öğretmeni Burçin Özkan da sohbetimize katıldı. 


Okulun bu tür etkinlikleri ciddiye alan Türkçe öğretmeni Nurten öğretmen söyleşi öncesinde öğrencilerinin bana bir sürprizi olduğunu söyleyince her şey daha da güzel bir hale geldi. Okul salonunu 5. ve 6. sınıf öğrencileri doldurmuştu. Sahnenin perdesi kapalıydı. Yerimize oturduk. Sonra bir zil sesiyle perde açıldı. Öğrenci arkadaşlarımızdan bir grubun "Hınzır Can Çevre Dostu" ve "Hınzır Can'la Neşeli Dersler" kitaplarımdan yararlanıp ama araya kendi esprilerini, metinlerini de kattıkları mini bir teatral gösteri izledik. Bu benim için gerçekten güzel bir sürprizdi. Monoton etkinlik atmosferinin dışına çıkmıştık bir anda. 

"HINZIR CAN" CİHAN DEMİRCİ'NİN ATATÜRK ORTAOKULUNDA KARŞISINA ÇIKTI! :) 
Öğrenci arkadaşların Cihan Demirci söyleşisi öncesinde gerçekleştirdikleri mini teatral gösteri sırasında "Hınzır Can" rolünde sahneye çıkan öğrenci arkadaşımız Hınzır Can'ın yaratıcısı Cihan Demirci ile...:)) 

Bu gösterinin üzerine benim söyleşimin de daha keyifli olacağını hissettim ve yanılmadım. Öğrenci arkadaşlarımıza gene mizahtan, karikatürden, bu akla ziyan ülkede yaşanılan hayattan bahsettim, gözden kaçan küçük ayrıntılara, gülmenin, neşenin önemine vurgu yaptım. Sonra tahtaya bir Hınzır Can çizdim. Bu arada öğrenci arkadaşların sahnede gerçekleştirdiği mini oyunda bir arkadaşımız da Hınzır Can olmuştu ve o da Hınzır Can gibi 11 yaşlarındaydı... 


Salonda şiir yazdığını ve ilerde kitap yayınlamak istediğini söyleyen bir tek öğrenci arkadaşımız çıkınca ona yanımda bulunan ve bundan tam 30 yıl önce yayınlanmış ilk kitabım "Çıkışlar Arka Kapıdan"ı imzalayıp verdim çünkü o da bir şiir kitabıydı ve bütün ilk kitaplar gibi epeyce zorluklarla yayınlanmıştı ve ben de kitap yazma yolculuğuna şiirle çıkmıştım 30 yıl önce...  Onların ilginç sorularıyla süren söyleşinin sonunda, yoğun bir kuyruk altında onlara Hınzır Can kitaplarımı imzaladım ve bu etkinliğin mimarı olan Burak arkadaşımızla okuldan keyifle ayrıldık... Şimdi sırada; 18 Mayıs Pazartesi günü Eyüp'te, çok az öğrencisi olan, adeta bir butik okul gibi duran; Tarih Koleji var... 

KAĞITHANE'DEKİ ATATÜRK ORTAOKULUNDAKİ CİHAN DEMİRCİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 


Cihan Demirci, Atatürk Ortaokulu öğrencilerinin yoğun ilgisi altında kitaplarını 1.5 saatte imzaladı... 

Hiç yorum yok: