15 Mayıs 2015

CİHAN DEMİRCİ, FINDIKLI'DAKİ NAMIK KEMAL İLKOKULU'NDA ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU...

Cihan Demirci'nin Fındıklı'daki Namık Kemal İlkokulundaki ilk söyleşisine 4. sınıflar konuk oldular... 

Cihan Demirci'nin arka arkaya gelen okul günleri ve özellikle de "devlet okulu" günleri sürüyor. Cihan Demirci, 14 Mayıs 2015 Perşembe günü de, "Yazarlar Okullarda" projesi kapsamında, Fındıklı'da bulunan Namık Kemal İlkokulu'na konuk oldu. Okul etkinlikleri düzenleyen Burak arkadaşımızla birlikte gittiğimiz okulda, okul müdürü Ümit Bülüç bizi karşıladı. Özellikle 1980-1985 arasında şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan Güzel Sanatlar Akademisinde okurken Fındıklı benim de semtim olmuştu. O dönemlerde önünden çokça geçtiğim Namık Kemal İlkokulunun doğrusu bu kadar devasa bir okul olduğunu, bu kadar güzel bir binası ve bahçesi olduğunu bilmiyordum. 



Bir ilkokuldan çok bir üniversite kampüsünü andıran okul 1933-1934 eğitim yılında 13. Okul olarak hizmete girmiş ve 1960 yılında da adı Namık Kemal İlkokulu olmuş. Okul müdürü Ümit Bülüç, genç ve enerjik bir müdür. Okulun bahçesinde çocuklar için her türlü oyun düşünülmüş. Okul bir devlet okulundan çok olanakları ve konumuyla özel bir okul havasında. Okulun salonunda öğlen öncesinde 4. sınıflara yönelik bir söyleşi gerçekleştirdikten sonra onlara kitaplarımı imzaladım. Öğlen yemeği arasından sonra gene okul salonunda bu kez 3. sınıflarla birlikteydim. Söyleşinin ardından onlara da kitaplarımı imzaladım. İki söyleşide de mizahı kapsamlı bir şekilde öğrenci arkadaşlara anlatırken, 80'li yıllarda bu okulun çok yakınında geçen Güzel Sanatlar Akademisi ve Güldürü Üretim Merkezi günlerinden anılar, anekdotlar anlattım. Gülmenin insana sağladığı yararlara değindim ama mizahın sadece gülmeceden oluşmadığının da altını çizdim... Gülmece sözcüğünün mizahı tam olarak karşılamadığını çünkü mizahın içinde hüznün de belli oranda var olduğunu anlattım... 




Günümüzde mizahın ve karikatürün geçmişe göre çok geri düştüğünden, neşeden ve kahkahadan uzaklaşıp son derece gergin, öfkeli, asabi bir toplum olduğumuzdan, bu vaziyette siyasiler kadar medyanın da ciddi katkıları bulunduğundan televizyonları kuşatmış karanlık dizi ve birbirinden kötü programlardan örnekler vererek bahsettim. Beni ilgiyle dinleyen öğrenci arkadaşlara kitap okumanın ve mizah duygusuna sahip olmanın önemini aktardım. Namık Kemal İlkokulunda öğrenci arkadaşlar söyleşileri ilgiyle dinleyip, gayet güzel sorular sordular. Yoğun bir şekilde kitap imzaladıktan sonra doğrusu insanın içini açan, bu güzel okuldan keyifle ayrıldım. 


CİHAN DEMİRCİ'NİN FINDIKLI'DAKİ NAMIK KEMAL İLKOKULUNDA GERÇEKLEŞEN ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 


 Cihan Demirci,  Namık Kemal İlkokulunda kitaplarını imzalarken, okul müdürü Ümit Bülüç ile... 



Hiç yorum yok: