26 Eylül 2009

MİLLİYET
GAZETESİ
ARŞİVİNDE
CİHAN DEMİRCİ
HABERLERİ...
Milliyet gazetesi, aslında uzun yıllardır çıkmakta olan pek çok gazetenin çoktan yapması gerekeni nihayet yaparak başlangıcından bugüne var olan Milliyet gazetelerini internet arşivine koydu. Tam 54 yıllık bir arşivi var artık Milliyet'in internet üzerinde. Milliyet'in ilk sayısının tarihi olan 3 Mayıs 1950'den 30 Haziran 2004 tarihine dek varolan 54 yıllık arşivden üye olduğunuz takdirde şimdilik ücretsiz yararlanabiliyorsunuz.
Milliyet'e benim de geçmiş yıllarda yazar-çizer olarak çeşitli dönemlerde katkım geçmiştir. Hatta Milliyet çalışma yaşamımda en fazla süreyle katkı sağladığım gazete oldu diyebilirim... Geçmiş yıllarda ilk kez 1985-1986'da Güldürü Üretim Merkezi (GÜM) olarak "TEF" mizah sayfasını hazırlamıştık Milliyet'e. 1985 yılı sonlarına doğru gene Güm ekibiyle birlikte Milliyet Yayınlarından çıkan "GÜMGÜM" mizah gazetesini çıkardık. Sonrasında, 1992-1993 yıllarında Milliyet Yayınlarında; Yorgan ve EP dergilerinde çalıştım yazar-çizer ve koordinatör olarak. 1994-1995 arası bu kez "Espirin" adlı günlük özdeyişlerimle gazetenin Seri İlanlar sayfasının hemen sol köşesindeydim. İlan sayfasında ilk kez denenen birşeydi bu. Daha sonra 1997-2002 arasında 5 yıl boyunca bu kez Melih Aşık'ın "Açık Pencere" köşesinde "Laforizmalar"ımla yer aldım ve en son olarak da 2003'te çıkan Kirpi ekine yazdığım "DAMDAKİ MİZAHÇI" yazılarıyla emek verdiğim bir gazete oldu Milliyet... Sahi arada unuttuklarım oldu; Milliyet'in hem ayrı yayınladığı hem de bir dönem ek olarak verdiği "Hey" dergisine "Şef'in Tavsiyeleri" adlı köşeyi hazırlamıştım. Gene Milliyet'in çıkardığı "Miço" çocuk dergisine "Hinali" adlı hiperaktif çocuğun maceralarını yazmıştım...
Milliyet'in bu 54 yıllık arşivinde "Cihan Demirci" adıyla arama yaptığımda karşıma 1227 adet kayıt çıktı. 80'li yılların başlarından 2000'li yıllara dek artık nostaljik sayılacak bir yolculuk yaptım bu sayede... Tabii çok az bir kısmına bakabildim. Zamanında Milliyet'te ve eklerinde benimle ilgili yapılmış haberler ve röportajlarla hatta bazılarını ilk kez gördüm demek ki yayınlandığında atlamışım. En yukarda 8 Nisan 1998 tarihli Milliyet'in Pazar Postası eki gözüküyor. Benimle o tarihte yapılmış bir röportajda "Yirmi Yıldır Güldürüyor" başlığı var. Burdan anlaşılıyor ki demek ki 2009'da 31 yılı devirmişiz...Ooof ooof!.. 1997'de çıkmış bir başka röportajda çekilmiş resimler epeyce yerde aynen kullanılmış.:)) Bu arada tabii sayfaları oldukça küçük kaydedebiliyorsunuz. Yani izlemek açısından daha uygun bir arşiv bu...
Yaşı yetmediği için o günleri bilemeyen genç arkadaşlar örneğin 12 Eylül 1980 sonrası günlerin gazetelerine bir baksınlar ve Milliyet ölçeğinde basınımızın 12 Eylül 1980 darbesine nasıl yaklaştığını görsünler... İnsanın tüyleri diken diken oluyor... (Yanda 14 Eylül 1980 tarihli Milliyet'in ilk sayfası görülüyor.) Neden böylesi günlere düştüğümüzü insan daha iyi anlıyor bir kez daha... Tarih ibret almak isteyenler için en güzel alandır... Meraklılar için adres şöyle: http://gazetearsivi.milliyet.com.tr

Hiç yorum yok: