14 Şubat 2007

DAMDAKİ MİZAHÇI,
"YALNIZLAR"IN SESİNE
KULAK VERDİ!

Tam anlamıyla abuk bir tüketim günü, hem zavallı aşkın, hem de her türlü hediyenin tüketildiği, ticari bir gün bugün... Adına; "Sevgililer Günü" diyorlar... Vıcık vıcık ticaret kokan, sıradan bir mal günü... Oysa "aşk" böylesi dandik günlerde harcanmayacak kadar önemli bir duygu, öyle diil mi Safiye?.. Üstelik, insanların her geçen gün, her anlamda daha da "YALNIZLAŞTIĞI" bir dünyada ve bir ülkede, böylesi günleri, salya-sümük, açık ağızla tüketen, tüketim salakları, yalnız insanları daha da üzmüş, daha da yalnızlaştırmış oluyorlar...

Damdaki Mizahçı, o dama boşuna çıkmadığını gösteriyor, farkını ortaya koyuyor ve böylesi hoyrat bir günde aşağıdaki iki karikatürüyle tüm yalnızların yanında yer alıyor... Yalnızları daha fazla üzmeden, sözümüzü bundan 25 yıl önce yazdığım ve ilk şiir kitabımda da yer alan minik bir yalnızlık şiiriyle noktalayalım...

YALNIZ BİR SORU

Bütün yalnızlar / Bir araya gelse /
Kalabalık / Olur mu?
--------------------------------------------------------------
DAMDAKİ MİZAHÇINIZ
CİHAN DEMİRCİ'YE
ÖZEL ÖDÜL!
29. yılını idrak ettiğim karikatürcülüğümde, bugüne dek yarışmalarla pek aram olmadı işin gerçeği. Yoğun bir hayat koşturmacası içinde geçen günlerim; kitaplar, yayınevleri, gazeteler, dergiler, ekler arasında geçip giderken yarışmalara zaman ayırmaya hem zaman bulamadım hem de yarışmaların giderek suyunun çıkması nedeniyle öyle çok fazla bir istek duyamadım. O yüzden bugüne dek Nasreddin Hoca Karikatür Yarışması dışında hiçbir yarışmaya katılmamıştım. Ancak bu yılın başında, seçtiğim bazı yarışmalara katılma kararı aldım. İşte bu karar sonrası katıldığım ilk yarışma olan, 12. Nehar Tüblek Karikatür Yarışması'nda hayatımın ilk karikatür yarışması ödülünü kazandım. Konusu "EĞİTİM NEREYE?" olan ve Muammer Olcay arkadaşımızın birinciliği kazandığı bu yarışmada, "Nehar Tüblek Ailesi Özel Ödülü"nü aşağıdaki karikatürle kazandım. Bu vesileyle karikatüre başladığım 1978'lerde tanıma fırsatı bulduğum, o özel insanı, sevgili Nehar Tüblek'i sevgiyle anıyorum...
-----------------------------------------------------------------

KARİKATÜR DERGİSİNİN
ŞUBAT SAYISI ÇIKTI!
"Damdaki Mizahçı"nız Cihan Demirci'nin de "Mizah Dosyası" adlı sayfasıyla katkıda bulunduğu Karikatür Dergisinin Şubat 2007 (120. sayısı) yayınlandı. Kapak karikatürü Ali Şur'a ait olan ve pek çok karikatürcü meslektaşın karikatürünün ve yazısının yer aldığı dergide, "Mizah Dosyası" adlı sayfamda "İki zıt kardeş; Edebiyat ve Karikatür" adlı yazım yer alıyor... Bu yazıda karikatürle, edebiyat arasındaki pek de sağlıklı olmayan ilişkiye değindim. Derginin Mart sayısında bu yazının ikinci bölümü yer alacak...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Karikatür dergisinin yazışma adresi şöyle: Konur Sok. No: 31/10
Kızılay-Ankara Tel.: 0312-417 37 28
Karikatür dergisini, aşağıdaki linkten pdf olarak indirip,

Acrobat Reader programında izleyebilirsiniz:

http://www.karikaturculerdernegi.org/karikatur_dergisi/subat2007_120.pdf

Hiç yorum yok: