01 Haziran 2022

CİHAN DEMİRCİ ANKARA'DA "SEDAT SEVER ANAOKULU KÜTÜPHANESİ"NİN AÇILIŞINA KATILDI!..


AKADEMİK HAYATINI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATINA ADAMIŞ PROFESÖR SEDAT SEVER'İN ADINI TAŞIYAN "YÜKO ANAOKULU KÜTÜPHANESİ'" ANKARA''DA AÇILDI!..

29 Mayıs 2022 Pazar günü, geçmiş yıllarda oldukça yoğun mizah ve karikatür atölyeleri ve imza günleri için 3 kez konuk olduğum Ankara Yükselen Kolejindeydim... 30 yılı bulan bir süredir okul etkinlikleri yapan bir yazar-çizer olarak benzerini pek de görmediğim bu okulun kurucusu sevgili Mehmet Yüksel dostun ince davetiyle ulaştım bu kez İzmir üzerinden ulaştım Ankara'ya... Ne de olsa 1.5 yıla yakın bir süredir Foça-Kadıköy arasında göçebe ve zorlu bir hayat sürüyorum...


Yükselen Kolejinin Yüko Anaokulunda, hayatını Çocuk ve Gençlik Edebiyatına adamış, bu alanın en önde gelen akademisyeni, sevgili Prof. Sedat Sever hocamızın adını taşıyan Yüko Anaokulu Kütüphanesinin açılışı için benim gibi; İstanbuldan Yalvaç Ural ağabey ve gene Çocuk Edebiyatının önde gelen ismi Selahattin DiliDüzgün dost ile Fethiye'den 40 yıllık kadim arkadaşım usta çizer Ferit Avcı da davetli konuklar arasındaydı...



30 dereceyi aşmış, oldukça sıcak bir havada, okuma kültürünün en erken yaşta başlamasının çok uzun yıllardır her fırsatta altını çizen Sedat Sever hocamızın adını taşıyan bu anlamlı ve önemli kütüphanenin açılışı öğlen saatlerinde gerçekleşen törendeki konuşmaların ardından yapıldı. Ben de kısa bir konuşmayla bu değerli çabaya övgülerimi ilettim. Törene Ankara'daki dostlardan gazeteci-yazar Işık Kansu ve fotoğraf ustası Mahmut Turgut ağabeyle birlikte pek çok kişi katıldı. Sonrasında Yükselen Koleji öğretmenlerinin izleyici koltuklarında konuk olduğu bir Kampüs Salonunda gerçekleşen bu anlamlı günü zenginleştiren konuşmaları izledik...


44 yılı geride bıraktığım, içimin ve işimin en kararmış dönemini yaşadığım, çocuklarla-gençlerle okullarda bir araya gelemediğim, yazar-çizerliğimi yapamaz duruma düştüğüm böylesine kötü ve sürekli yeni kötülükler saçan, cehaletin baş tacı edildiği, kapkara bir dönemde içimizi ferahlatan, içimize ışık saçan, bu ülkedeki abuk ve gergin hayattan çaldığımız çok özel günlerden biriydi kısacası 29 Mayıs 2022 Pazar günü... Son 3 yıldır bu tür anlamlı günlerin ne kadar da uzağında kaldığımı anladım Ankara'da bir dam üstünde!..

Yaşasın kitaplar, yaşasın çocuklar, yaşasın okumanın aydınlık kültürü ve sen çok yaşa Yüko Anaokulu Sedat Sever Kütüphanesi!..


DAMDAKİ MİZAHÇI CİHAN DEMİRCİ


Hiç yorum yok: