10 Mayıs 2018

CİHAN DEMİRCİ, ALİBEYKÖY'DE EYÜPSULTAN MUSTAFA KEMAL İLKOKULUNDA ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU!..


Devlet okullarına eskisi gibi rahatlıkla gidebildiğimiz bir dönemde değiliz... Ama "devlet" okuluna gitmenin keyfi, heyecanı, arzusu bir başkadır. Bir kere rahmetli bir Edebiyat öğretmeninin çocuğu olarak ben de "devlet" okullarında okudum. Geçmişte bu ülkenin devlet okullarındaki eğitim bugünün özel okullarından bile çok daha iyiydi ama ülke özellikle 12 Eylül 1980'le başlayan bir süreçle o kadar çok şey kaybetti ki, uzun hikaye... Devlet Okullarına pek de gidemediğim bir dönemde sevgili öğretmen arkadaşım Necmettin Güven'in girişimiyle başlayan bir süreçte, nam-ı diğer "Damdaki Mizahçı" Cihan Demirci9 Mayıs 2018 Çarşamba günü, sabahın çok erken saatlerinde, kargalar bile henüz kahvaltısını yapmamışken soluğu Alibeyköy'de Eyüp Sultan Mustafa Kemal İlkokulu'nda aldı. Necmettin arkadaşımla birlikte kotardığımız bu etkinlikte, okulun güler yüzlü, çaba gösteren öğretmenleri; sevgili Berna Durmaz, Özer Uzun ve Zeynep Bulut'un da katkılarıyla çok keyifli, heyecanlı, coşkulu bir gün geçirdim Alibeyköy'de... Önce okul müdürünün odasında, okul müdürü, öğretmenler, idarecilerle sohbetle başladık bu etkinlik dolu güne... 


Ardından okulun salonunda önce 2. sınıflara yönelik "Çocuk ve Mizah" üzerine bir söyleşi gerçekleştirip, onların samimi ve içten sorularına yanıt verdim. İki kız öğrencinin ardı ardına sorduğu; "Yazıcı olmaya nasıl karar verdiniz?" "Yazarcı olmak güzel bir şey mi?" şeklinde soruları beni gülümsetti. Yazarcı ve yazıcı gibi sevimli tanımlamaların ardından yoğun bir kitap imzası yaşadım. Kısa bir aranın ardından, bu kez salonda 3. ve 4. sınıf öğrencileri vardı. Onlarla da oldukça keyifli bir mizah söyleşisi yaptım ve gene yoğun bir kitap imzası. Bazı kitapların kısa sürede tükendiği bu etkinlikte, devlet okullarındaki çocukların kültüre, sanata, mizaha, gülmeye ne denli aç olduklarını, istekli olduklarını bir kez daha gördüm. Bu etkinliğe öncülük eden Necmettin Güven arkadaşıma ve bu buluşmaya katkı sağlayan herkese dam üstünden teşekkür ederim... 


Bu güzelim çocuklarla daha fazla buluşmamız gerekiyor. Ülkenin içine düştüğü derin çukurdan çıkışı bu çocukların daha fazla gülümsemesi ve orta son sonrası sıradan insanlar olmamasıyla gerçekleşecek. Her yazara bu anlamda ciddi bir görev düşüyor. Daha fazla çaba gerekiyor!.. Çocuklar bizi devlet okullarında en samimi, en masum, en sevimli halleriyle bekliyorlar, onlarla buluşmamıza engel olan bir sistemden artık kurtulmanın zamanı gelmedi mi, bu ülkenin çocukları daha güzel günleri hak etmiyor mu?.. Yazar-çizerlik serüveninde 40 yılı 2018'de geride bırakan "Damdaki Mizahçı"nız Cihan Demirci, 1990'dan beri 28 yıldır etkinlik yapıyor, 1994'ten beri okullara gidiyor, 24 yıl olmuş bu anlamda, yüzlerce okulda 1100'ü aşan etkinlik yapmış, son yıllarda epeyce yok olmuş devlet okuluna gitme keyfini yeniden yaşamak bana bu satırları yazdırdı, umarım bu gidiş yeni okulların kapısını açsın, çocuklarla buluşmalarım giderek daha da artsın, her zaman dediğim gibi onlar insanı hep yoran ve tüketen bu akla ziyan coğrafyaya en önemli dayanma gücüm benim!.. 


CİHAN DEMİRCİ'NİN ALİBEYKÖY'DEKİ EYÜPSULTAN MUSTAFA KEMAL İLKOKULU'NDA GERÇEKLEŞEN SÖYLEŞİ VE İMZA GÜNÜNDE FOTOĞRAFLAR... 


Cihan Demirci, Alibeyköy'de EyüpSultan Mustafa Kemal İlkokulu'nda... 

Hiç yorum yok: