29 Mart 2017

CİHAN DEMİRCİ, İTÜ NATUK BİRKAN İLKOKULUNDA "ZİRZOP MASALLAR"LA DOLU BİR GÜN YAŞADI!..

Cihan Demirci, İTÜ Natuk Birkan İlkokulunda portrelerinden oluşan Karikatür Sergisinin önünde 4. sınıf öğrencileriyle... 


Cihan Demirci, İTÜ Gelişim Vakfı Okullarından olan Dr. Natuk Birkan İlkokulu'na ilk kez geçen yıl gitmiş ve okul kütüphanesinde iki ayrı sınıfa karikatür atölyeleri gerçekleştirmişti. Bu keyifte okulun Kütüphane öğretmeni Uygar Kubat arkadaşımızın da payı büyüktü. Bu yıl Kütüphaneler Haftasında aynı okuldan yeniden bir çağrı aldığımda, 28 Mart 2017 Salı günü beni epeyce "Zirzop Masallar"la dolu bir gün bekliyordu. Kırmızı Kedi Yayınevinden Elif arkadaşımızla Ayazağa'daki kampüse girdiğimizde adeta bir İTÜ Kasabasındaydık. Bizi gene Kütüphane öğretmenimiz Uygar Kubat karşıladı. Onunla kısa bir sohbetten sonra etkinlik saatimiz geldi. Okulun 4. sınıflarının tamamı yani 8 ayrı 4. sınıfın 160 öğrencisi beni okulun büyük salonunda bekliyordu. Salona girmeden bir sergi dikkatimi çekti. Zirzop Masalları alıp okumuş bu 160 öğrencinin çizdiği "Cihan Demirci Portreleri"nden oluşan bir sergiydi bu. İşin güzel yanı çocukların çok büyük bir kısmı benim nasıl bir tipim olduğunu bile bilmeden çizmişlerdi. Ortaya acayip mizahi bir sergi çıkmıştı. Zaten söyleşinin sonunda bana bu portrelerden oluşan dosyayı da hediye ettiler...


Salonda beni bekleyen 160 öğrenciye "Zirzop Masallar" kitabının oluşum hikayesini anlattım, kitaptan seçtiğim bir masalı seslendirdim ve onların sorularına yanıt verdim. Ardından 8 ayrı 4. sınıf şubesinin 160 öğrencisinin kitaplarını imzaladım bu imza sırasında da pek çoğunun üzerinde kendi ürünü olan "Zirzop Masallar" tişörtlerini gördüm. Sonuçta Natuk Birkan İlkokulu'nda bu yıl da keyifli bir etkinlik yaşadım. Okul yönetimine, sevgili öğrencilere, öğretmenlere ve özellikle de bu etkinliğin mimarı Kütüphane öğretmeni Uygar Kubat'a çok teşekkür ediyorum. Karikatürü bir ders olarak sevgili çizer arkadaşım Zafer Temoçin'den alan, bir Karikatür kulübü olan bu okul zaten benim için artık epeyce ayrı bir yer taşıyor.

CİHAN DEMİRCİ'NİN İTÜ NATUK BİRKAN İLKOKULUNDA GERÇEKLEŞEN "ZİRZOP MASALLAR" SÖYLEŞİSİ VE İMZA GÜNÜNDEN FOTOĞRAFLAR...

  İTÜ Natuk Birkan İlkokulu 4. sınıflarının bana yaptığı güzel sürpriz, portrelerimden oluşan bir karikatür sergisi, bu serginin bana verilen dosyası ve bu dosyadan seçtiğim iki portre örneğini üstte görüyorsunuz... 


Hiç yorum yok: