05 Ocak 2017

CİHAN DEMİRCİ 2017'DE YAZAR-ÇİZERLİK SERÜVENİNDE 39. YILINA ULAŞTI!..

Her anlamda zor mu zor geçen bir yıl daha geride kaldı ömrümüzden... 2017 de ne yazık ki kötü başladı... Sonuçta insan dediğin bir belli ömür... Yıllar hızla akıp gidiyor... Son olarak 2 yıl önce paylaşmıştım sizlerle yazar-çizerlik serüvenimdeki rakamları... 2017'nin ilk günlerinde biraz gerilere gidip Damdaki Mizahçı Cihan Demirci'nin rakamsal değerlerine gene bir göz atıyorum... Henüz ilkokuldayken bir şeyler çiziktirip, bir şeyler yazma derdinde olan bir çocuk olarak koltuğumun altına ilk kez çizgilerimi alıp bir dergiye gittiğim tarih: 31 Aralık 1977'tir. İnsanların yılbaşı telaşı yaşadıkları bir günde ben Çarşaf dergisinin yolunu karikatürlerimle tuttuğumda henüz 15 yaşında olan, lise 2 sınıf öğrencisiydim... Ama ilk karikatürüm hemen bu tarihin bir gün sonrasında "Kültür" adlı aylık bir derginin Ocak 1978 sayısında çıktı. 1 Ocak 1978 sayarım bu nedenle ilk karikatürümün yayınlanış tarihini... İlk imzalı yazım ise, Gırgır dergisinin "Haşlama Taşlama" adlı şiir köşesinde 8 Haziran 1980'de (Sayı:409) yayınlanmıştır.

Bu arada Gırgır'da ilk karikatürüm 29 Temmuz 1979'da (Sayı:364) yayınlanmıştı ve bu karikatürün yayınlanması için 1978 Mart ayından başlayarak tam 16 ay boyunca Oğuz Aral'ın karşısında ter dökmüş, ciddi bir çaba ve emek sarf etmiştim. 1978'de ilk yayınlanan karikatürle amatör olarak başlayan bu serüven 3 yıllık bir amatörlük döneminden sonra 1981 yılı Haziran ayında Ses dergisinin "Atmaca" mizah ekinde profesyonelliğe dönmüştü. 2017 profesyonellik anlamında da 36. yılım oluyor. 39 yıllık serüvende pek çok gazetede, dergide, ekte yazar-çizerlik yaptım, radyo programcılığı, tv'lerde metin yazarlığı, sergiler, sayısı 2016'da 1000'i aşan kültürel-Sanatsal etkinlikler... Her şeyi not eden, kaydeden biri olarak size tam sayısını da vereyim... 1990 yılı Kasım ayında İstanbul Tüyap Kitap Fuarındaki ilk imza gününden başlayıp, 2016 yılı sonuna kadar gerçekleştirdiğim söyleşi, panel, imza günü, atölye, work shop ve benzeri kültürel-sanatsal etkinlik sayısı 1.023 oldu. 


2017 yılı sanat yolculuğumdaki 39. yılım olacağına göre; 40'ımızın çıkmasına sadece 1 kaldı!.. Dile kolay 55 yılı bulan ömrümün 39 yılı yoğun bir üretim emeğiyle geçti... Evet, bu işi yanlış bir ülkede yaptığım için çok üzüldüğüm, çok kazık yediğim, çok örselendiğim, çok görmezden gelindiğim, çok hakkımın yendiği anlar yaşadım, an geldi işten atıldım, an geldi tv'lerde ciddi emeklerim heba oldu, an geldi nice maket proje gerçeğe dönüşemedi, an geldi en yakın arkadaşımla ortak girdiğim bir dergi işinde yaşadığım ağır kazık beni moral anlamda en diplere fırlatıp attı. Ciddi travmalar yaşadım. Lakin doğru bildiğim yolda yürümeye devam ettim. Sözümü hiç sakınmadım. Dobra biri olmanın bedelini derin ve anlatılmaz bir "yalnız"lıkla aldım. Çok yalnız bırakıldım ama en sonunda bu ülkedeki gerçek yazar-çizerlerin, gerçek sanatçıların, aydın yürekli kalemlerin zaten hep yalnız olduğu gerçeğine vakıf oldum... Son olarak, geçen yılın sonlarına doğru "Mizahhaber" adlı ömrü 10 yıla yaklaşan, bir mizah kütüphanesi kıvamındaki, tez çalışması yapanların başucu bloğu olan, içinde ciddi emek ve bilgi içeren internet bloğum bile hiçbir açıklama yapılmaksızın mahkeme kararıyla ülkedeki ağır atmosfer altında erişime engelli hale getirildi, ama yaşadığım tüm zorluklara rağmen bu işi gerçekten ta çocuk yaştan beri kafaya koymuş daha ilkokul yıllarında elle mizah dergisi ve gazete yapan ve yazma-çizme işini "yürekten" sevmiş biri olarak asla vazgeçmedim, pes etmedim ve inatla da devam ediyorum bu serüvene...

Bu tarihlerin dışında ilk kitabım olan ve hiciv şiirlerinden oluşan "Çıkışlar Arka Kapıdan"ı 1985'te yayınlamış biri olarak ilk kitabımın yayınlanışının da 32. yılına ulaşmış oldum 2017'te... Kitap serüvenimin 32. yılında, bugüne dek okurdan en fazla ilgi görmüş, en fazla satışa ulaşmış kitabım olan "Geyik Muhabbetleri" de 2017'te 27. yaşına girecek. (ki o da benim yayınlanmış ikinci kitabımdır bu arada) İlk basımı 1990 yılında yapılmış yıllar içersinde 24 basım yapmış bu kitabın 10 yılı aşkın bir süredir ne yazık ki baskısı bulunmuyor. Zamanında 24 baskı yapan ve bir kaç yıl önce baştan aşağı elden geçirip yeni basıma hazırladığım "Geyik Muhabbetleri" 27. yılı olan 2017'te keşke 25. basımını yapabilse. Ama son bir kaç yıldır hep tekrarladığım bu dileğimi ülkedeki berbat atmosfer nedeniyle gerçekleştiremedim... Üstelik "Geyik Muhabbetleri" gibi baskısı tükenmiş bir halde bir köşede öylece bekleyen pek çok kitabımla beraber hüzünle bakıyor bana kitaplığımın rafından... 

Cihan Demirci'nin 1978'in 1 Ocak tarihinde yayınlanan ilk karikatürüyle başlayan, hem çizer hem yazar hem de şair olarak devam eden ve 2017'de 39. yılına ulaşan yazar-çizerlik serüveni şu ana kadar 48 kitap gördü, 48. kitabım "Gülmeyen Kalmasın" da çıkmak üzere ve Şubat'ta yayınlanmış olacak. Hazır halde basılmayı bekleyen kitaplarla bu sayı rahatlıkla 50'leri çoktan aşar ama ülkedeki kültür-sanat ortamının son yıllardaki tatsız hali, özellikle de siyasi-toplumsal mizahın ciddi anlamda yok oluşu ve yayınevleri tarafından basılmaz hale gelişi yüzünden, basılmayı bir köşede öylece mahzun bir şekilde bekleyen kitapların fazlalığı nedeniyle doğrusu pek de keyifli bir dönem içinde değilim... Bu ortamı önceden hissetmiş biri olarak son 14 yıldır çocuk kitaplarımla çocuklara sığınmış bir haldeyim, iyi ki çocuklar var, onlarla okullardaki buluşmalarımda olmasa, onların bilgiye, neşeye, mizaha yatkın halleri de olmasa 40. yılına yaklaşan bunca yıllık yoğun bir emek adeta heba olmuş gibi gözükecek bana!.. (C.D.)


Hiç yorum yok: