30 Mart 2016

CİHAN DEMİRCİ, 52. KÜTÜPHANELER HAFTASI ETKİNLİĞİNDE BÜYÜKÇEKMECE MEV KOLEJİNDEYDİ...

Cihan Demirci, Büyükçekmece MEV Kolejinde 5. sınıf öğrencileriyle... 

Yıllar önce okul etkinlikleri ağırlıklı olarak Kütüphaneler Haftasında yapılırdı ama bu durum aşıldı ve etkinlikler tüm yıla yayıldı. Damdaki Mizahçı Cihan Demirci, bu yıl 52. kez düzenlenen Kütüphaneler Haftası'ndaki tek okul etkinliğini 29 Mart 2016 Salı günü Büyükçekmece'deki MEV (Milli Eğitim Vakfı) Koleji'nde gerçekleştirdi. Okula Kırmızı Kedi Yayınevinden Özerk arkadaşımızla ulaştığımızda bizi bu etkinliğin mimarı olan Kütüphane öğretmeni, Aytuna Özbent karşıladı. Kısa bir sohbetin ardından okulun kütüphanesinde 5. sınıf öğrencilerinden oluşan 2 ayrı grupla, arka arkaya karikatür atölyesi tadında bir söyleşi gerçekleştirdim.


Zaman darlığı nedeniyle biraz hızlandırılmış halde gerçekleşen etkinlikte öğrenci arkadaşlarıma, dünyanın en az kitap okuyan ülkesinde yaşadıklarının bilgisini de verdim. Daha önce de bahsetmişimdir, bir Japonun yılda ortalama 24 kitap okuduğu dünyada, ancak 6 Türk biraraya geldiğinde yılda bir kitap okuyor. Tabii sonra o 6 Türk biraraya gelip, Japon icadı bir teknolojik alete bakarak, "Abi Japonlar gene yapmış yaaa" diyor!.. Kütüphaneler Haftasında gözden kaçan acı gerçek bu, sonuçta bir Türk bir yılda bir kitabın 6'da birini okuyor!.. Cahil insanlarıyla artık övünme aşamasına gelmiş bu akla ziyan coğrafyada mizah duygusuna sahip olmanın, karikatürden, espriden anlamanın, karikatür okumayı bilmenin ne denli kıymetli bir şey olduğunu kısa süre içersinde anlatmaya çalıştım öğrenci arkadaşlarıma. Onlarla basit çizim alıştırmaları yaptık. İçlerinde çizim yeteneği olanlar kendini hemen gösterdi. İki etkinliğin de sonunda onlara kitaplarımı imzaladım ve aslında biraz rahatsızdım ama bunu çaktırmadım ve sonuçta çocuklardan aldığım o saf ve temiz enerjiyle gene bir okuldan daha biraz daha gençleşmiş olarak ayrıldım. 38 yıllık yazar-çizerlik serüvenimde, 1990'dan beri etkinlik yapmaktayım, bu benim 994. etkinliğim oldu, 1000'e sadece 6 var, bakalım 1000. etkinliğimiz nereye kısmet olacak!... 


CİHAN DEMİRCİ'NİN BÜYÜKÇEKMECE MEV KOLEJİNDEKİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 

 ... Ve bir etkinlik daha sona erer, anı plaketi ve çiçek derken, "Damdaki Mizahçı" başka okulların damlarına konmak üzere bir okuldan daha ayrılır... 



Hiç yorum yok: