09 Temmuz 2015

GEÇMİŞ ZAMAN OLUR Kİ, DAMDAKİ MİZAHÇI CİHAN DEĞER!..

DAMDAKİ MİZAHÇI Cihan Demirci'yi bundan tam 30 yıl öncesine,1985 yılına götüren iki fotoğraf... Güldürü Üretim Merkezinde çok genç bir yaşta ülke mizahının çok önemli ustalarıyla birlikte çalıştığım, bir mizah okulu gibi çaktırmadan sıkı bir eğitim aldığım, benim için unutulmaz güzelim o yıllar... Sahi 1985 yılının benim için özel bir önemi de var, ilk kitabım olan, mizahi şiirlerden oluşan "Çıkışlar Arka Kapıdan"ı binbir güçlük içinde de olsa 1985'in Mart ayında yayınlamıştım. Güldürü Üretim Merkezi'nin Taksim Elmadağ'daki işyerinden kalma bu iki fotoğrafa gelince, soldaki 1985 Şubat ayından kalma, GÜM'de o sıralarda Hürriyet gazetesine hem günlük mizah sayfası "Gümbür Gümbür"ü, hem de gene Hürriyet'e Cumartesi günleri verilen televizyon mizah eki olan "Dalga"yı hazırlıyorduk... O dönem de de hem yazan, hem de çizen biri olarak bazen daktilo, bazen tarama ucu ve çini mürekkebi yoldaşım oluyordu sonuçta... Sağdaki fotoğrafın tarihini arkasına yazmışım: 24 Haziran 1985... Fotoğrafta sadece üzerindeki bant tankı gözüken bir masa var ya, o masada 1984 yılı boyunca Aziz Nesin usta çalışmıştı... Geçende de bahsettiğim gibi, henüz 22'sindeydim ve Aziz Nesin çalışma arkadaşım olmuştu... Fotoğrafta arkamda Fenerbahçe bayrağı gözüküyor, belli ki o sezon ligde Fenerbahçem şampiyon olmuş!.. Hemen pencerenin yanında da "GÜM" tabelasının bir bölümü... Savaş Dinçel ağabey fotoğrafta görülmese de hemen bir masa ötemde gazete için karikatürünü çiziyor olmalı... Aziz Nesin'ler, Savaş Dinçel'ler, Sadık Şendil'ler, Ümit Yaşar Oğuzcan'lar, Haldun Taner'ler, Faruk Şensoy'lar, Murtaza Gürkan'lar aradan geçen uzun yıllar içinde gökyüzünde birer ışık oldular...  Eeee Geçmiş Zaman Olur ki, Damdaki Mizahçı Cihan Değer!.. Yıl: 2015... 30 yıl geçmiş, ama ülke bu arada sanki 300 yıl kadar değişmiş, dile kolay, ömre zor!..  

Hiç yorum yok: