14 Mayıs 2015

MARMARA ÜNİVERSİTESİ SİNEMA TV ÖĞRENCİLERİNİN SUAVİ SÜALP ÖDEVİ...

Marmara Üniversitesi Sinema TV bölümü, 2. sınıf öğrencilerinden; Dilem, Ciwan ve Erkin ile 5 Mayıs 2015 Salı günü, Kadıköy'deki Akdeniz Kafe'de buluştuk... Akdeniz Kafe benim çeşitli televizyon programı çekimlerinde, öğrenci tez çalışmalarına ve ödevlerine olan yardımlarımda, gazete-dergi röportajlarında yıllardır evim gibi kullandığım bir mekan. Ne zaman böyle bir durum olsa randevu yerim Akdeniz Kafe'dir... Sinema-TV öğrencisi arkadaşlar hele hele "Suavi Süalp üzerine bir okul ödevimiz var, bu nedenle sizinle bir söyleşi yapmak istiyoruz" deyince büyük bir sevinçle koştum bu buluşmaya. Mizah yazarlığında ustalarımdan biri kabul ettiğim, "absürd" mizahın bu ülkedeki öncüsü, mizah dehası Suavi Süalp'in yıllar sonra bir ödeve konu olması beni mutlu etmişti. Çok erken bir yaşta, üstelik epeyce mesleki kazık yiyerek ve hak ettiğini alamadan aramızdan ayrılan Suavi Süalp üzerine öğretmenlerinin isteği üzerine bir ödev hazırlayan arkadaşlarımız "Bir Mizah Dehası Suavi Süalp" adlı kitabımı da zorlukla bulabilmişler. 1999 yılında yayınladığım ama sonrasında kitabı basan İnkılap Kitabevinin asla sahip çıkmadığı, 10 yıllık bir emeğin ürünü olan bu özel çalışmamın baskısı biteli çok uzun yıllar oldu ne de olsa... O gün Dilem arkadaşımız hazırladıkları soruları sordu, ben de yanıtlarımı verdim ve bu yanıtları kaydettiler. Şimdi ödevlerini hazırlıyorlar. Arkadaşlarımızı kutluyorum... Suavi Süalp'in ruhunun mutlu olacağını şimdiden hissediyorum...  

Cihan Demirci


Hiç yorum yok: