01 Mayıs 2015

CİHAN DEMİRCİ, İZMİR'DE 3 AYRI OKULDA ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU...

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, 20. İzmir Kitap Fuarı ve bu fuarda Mizahhaber aracılığıyla 18-26 Nisan 2015 tarihleri arasında gerçekleştirdiği "Aziz Nesin 100 Yaşında Portre Karikatür Sergisi" için İzmir'e gitmişken, 16 Nisan Perşembe günü Bornova'daki İzmir Koleji'nde, 17 Nisan'da Karşıyaka'daki Piri Reis Okulları'nda ve son olarak da 21 Nisan Salı günü Alsancak'taki Atatürk Lisesinde öğrencilerle 3 ayrı etkinlik gerçekleştirdi... Solda Swiss Otel dolaylarından "Damdaki Mizahçı" usulü bir selfi manzarası... 


Cihan Demirci, 16 Nisan 2015 tarihinde İzmir Kolejindeydi...

CİHAN DEMİRCİ, İZMİR KOLEJİ'NDE SÖYLEŞİ VE İMZA GÜNÜNDE...

16 Nisan 2015 Perşembe günü Bornova'daki yeni bir eğitim kurumu olan İzmir Koleji'nde öğrencilerle okulun salonunda biraraya gelen Cihan Demirci, okul salonunda 4 ayrı öğrenci grubuyla mizah ve kitaplar üzerine söyleşiler gerçekleştirdi. Bu söyleşilerde mizahın ne olduğunu, hayatımızdaki yerini, önemini anlattım öğrenci arkadaşlara. Karikatür hakkında bilgiler de verdim. Kırmızı Kedi Yayınevinden yayınlanmış 3 kitabımı öğrencilere tanıttıktan sonra onların sorularına yanıt verdim. Çok yeni bir okul olmasına rağmen öğrencilerin önceden sorularıyla etkinliğe hazırlanmış olması ve soru sorma istekleri doğrusu çok güzeldi. Öğrencilerin yoğun soruları altında biten söyleşilerin ardından gene yoğun bir ilgi altında tüm kitaplarımı bitene dek imzaladım. Okuldan akşam üstü gibi ayrılabildim. Bu etkinlikler süresince yanımızda olan içten ilgisini esirgemeyen Meryem öğretmen ve Filiz öğretmen bu etkinliğin başarıyla geçmesine ciddi katkı verdiler. Sonuçta İzmir Koleji güzel izlenimlerle ayrıldığım bir okul oldu. 

İZMİR KOLEJİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR...




CİHAN DEMİRCİ'DEN KARŞIYAKA PİRİ REİS OKULLARINDA "KARİKATÜR ATÖLYESİ"


Cihan Demirci, 17 Nisan'da Karşıyaka Piri Reis Okullarındaydı... 

Cihan Demirci, hemen ertesi gün yani 17 Nisan 2015 Cuma günü ise bu kez Karşıyaka Piri Reis Okulları'na konuk oldu. Piri Reis Okulları benim için yabancı sayılmaz. Yıllar önce Konak'ta bulunan okula ve Güzelyalı'daki şubesine de konuk olmuş, hatta bu okul öğrencileri arasında bir karikatür yarışması düzenlemiş, ödül törenini de İzmir Alsancak'taki Fransız Kültür Merkezinde yapmıştık. O yarışma sırasında Burkut Kum gibi karikatüre ve sanata müthiş yatkın bir öğrenci de doğrusu aklıma kazınmıştı. Bu kez Karşıyaka'daki Piri Reis Okulları Okul Aile Birliğinin düzenlediği "Ustalardan Minik Ellere" başlıklı Sanat ve Kültür Haftası etkinlikleri kapsamında okula davet edilmiştim. Sabah saatlerinde ulaştığımız okulda bizi Okul Aile birliğinden Müge hanım karşıladı. Öğrenci arkadaşlarla okul kütüphanesinde gün boyunca, 4 ayrı karikatür atölyesi düzenleyip, onlarla basit çizim teknikleriyle karikatür çalışması yaptık bu çalışmalar arasında onlara karikatürün tarihinden de bilgiler verdim, çeşitli anekdotlar aktardım. Daha sonra kitaplarımı imzalayıp, okul aile birliği üyeleriyle gerçekleşen keyifli bir çay sohbetinden sonra, Kırmızı Kedi Yayınevi'nden Özerk arkadaşımla okuldan ayrıldık.

PİRİ REİS OKULLARI ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 



CİHAN DEMİRCİ İZMİR'İN 127 YILLIK KÖKLÜ LİSESİ; ATATÜRK LİSESİNDE...


Cihan Demirci 21 Nisan'da İzmir Alsancak'taki Atatürk Lisesindeydi... 

Cihan Demirci'nin İzmir'deki 3. okul etkinliği ise, 21 Nisan 2015 Salı günü İzmir Alsancak'ta bulunan 127 yıllık köklü eğitim kurumu Atatürk Lisesi'nde, liseli öğrencilerle gerçekleşti. Son yıllarda liselere çok az gider oldum. Zira liseli arkadaşların 90'lı yıllardaki gibi kitaplara ve kültürel etkinliklere eski ilgisi kalmadı. 

Okul öğretmenlerinden Gürsel Gezen'in çağrısıyla katıldığım etkinlikte, önce liselileri ortalarda göremedik ancak okuldaki şenlik kapsamında hazine aradıklarını bu yüzden söyleşimizin biraz gecikeceğini anladık. Oysa bu ülkede hazineyi birileri çoktan bulmuştu Liseli arkadaşların arayışı biraz nafile arayıştı. Mizahçıya malzeme oluşturacak bu vaziyetin ardından bir saatten fazla gecikmeli olarak liseli arkadaşlara karikatür ve mizah üzerine bilgiler verip, anekdotlar aktardım, özellikle medyanın ve televizyon dizilerinin ve televizyondaki yayıncılık anlayışının topluma verdiği derin zararları mizahçı gözlemleriyle anlattım. Ben bunları bir sınıfta yaparken yazar arkadaşım Handan Gökçek de karşı sınıfta öykü üzerine bir atölye gerçekleştiriyordu. 

ATATÜRK LİSESİNDEKİ ETKİNLİKTEN FOTOĞRAFLAR... 


Hiç yorum yok: