17 Kasım 2012


CİHAN DEMİRCİ, DÜNYA ÇOCUK KİTAPLARI HAFTASINA AYDIN'DA TÜRK-AMERİKAN KOLEJİNDE BAŞLADI

Cihan Demirci, Aydın'da TAD Kolejinde, etkinliğin mimarı Edebiyat öğretmeni Fazilet Eser ve okul gazetesi ve televizyonu için söyleşiden önce röportaj yapan liseli öğrenci arkadaşlarla...

Her yıl Kasım ayının ikinci haftası "Dünya Çocuk Kitapları Haftası" olarak kutlanıyor. Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci de bu hafta içinde yıllardır okullara gidip, öğrencilerle buluşup, söyleşi-atölye çalışması ve imza günleri gerçekleştiriyor. Bu yıl Dünya Çocuk Kitapları haftasına Aydın'da henüz 2 yıllık bir okul olan Türk Amerikan Derneği Koleji'nde başladım. Can Çocuk Yayınlarının organize ettiği etkinlik için beni İzmir havalimanında Can Çocuk'tan Fuat Altay arkadaşımız karşıladı.

Sonra ordan 1 saatlik bir Aydın yolculuğu ve güleryüzü bir saniye eksik olmayan sevgili Fazilet Eser öğretmen tarafından karşılanış anı. Kısaca TAD Koleji diyeceğimiz bu okulda Amerikan usulü pek birşeye rastlayamasam da, şimdilerde bu ülkede de epeyce unuttuğumuz Türk usulü sımsıcak bir karşılama yaşadım. Okulun lise kısmında Edebiyat öğretmenliği yapan bu etkinliğin mimarı Fazilet Eser öğretmenin içten ilgisi ve öğrenci arkadaşların istekli, keyif veren haliyle 13 Kasım Salı günü TAD Kolejinde 2 ayrı gruba 2 ayrı söyleşi gerçekleştirdim. 3-4-5. sınıflardan 7. sınıflara ve hatta lise 1'lere dek öğrenciler katıldı bu söyleşilere. Onlara mizahın ne olduğunu, neye yaradığını anlattım, bu söyleşide bana eşlik eden iki kitabımdan şiir ve fıkra örnekleri okudum. Ardından öğrenci arkadaşlarıma kitaplarımı imzaladım. Dilek ve Fazilet öğretmenlerin rehberliğinde keyifli anlarımızı geride bırakıp akşam saatlerinde Fuat arkadaşımızla İzmir'e gitmek üzere Aydın'dan ayrıldık. Zira 14 Kasım'da da İzmir'de Özel Efes Koleji'ne konuk olacaktım. Anlaşılan o ki, Aydın'da bu yepyeni ama sanki yılların deneyimine sahipmiş gibi duran bu okula önümüzdeki yıl bambaşka etkinliklerle tekrar gideceğim...Başta Fazilet ve Dilek öğretmenler olmak üzere, okul müdürüne ve öğrencilere İstanbul damlarından mizah dolusu sevgiler:))))

3-4 ve 5. sınıftan oluşan öğrencilerle gerçekleştirdiğim okuldaki ilk söyleşi anında...

Her okul söyleşisinde öğrencilerden bir-iki tanesi sorduğu sorularla, gösterdiği ilgiyle öne çıkar. Aydın'daki Türk-Amerikan Derneği Kolejindeki söyleşimde de Ege arkadaşımız karikatüre ve mizaha olan ilgisi, sevimli ve hiperaktif haliyle öne çıkan öğrenciydi...


Okul gazetesi ve televizyonu adına benimle röportaj yapan liseli arkadaşlardan Batuhan etkinliği fotoğrafladı, Aydın TAD Kolejindeki bu fotoğraf da onun objektifinden...

Hiç yorum yok: