14 Eylül 2012

DAMDAKİ MİZAHÇI CİHAN DEMİRCİ, SÖYLEŞİSİYLE FOÇA KÜTÜPHANESİNE KONUK OLDU
 
Sevgili Damdaki Mizahçı okurları; 13 Eylül 2012 Perşembe günü, yaklaşık üç buçuk aydır kalmakta olduğum Foça'da, Foça Kitap Kulübünün düzenlediği bir söyleşiye katıldım. Bu etkinliğe beni davet eden sevgili Ayla hanıma çok teşekkür ediyorum. Foça İlçe Halk Kütüphanesinin salonunu dolduran Foça Kitap Kulübü üyelerine öncelikle Foça'ya geliş serüvenimi anlattım. İlk kez 1996 yılının Temmuz ayında "Şiddete Karşı Mizah ve Hoşgörü" başlığı altında yaptığımız bir tur sonucunda gelmiştim güzelim Foça'ya. Sonradan benim ilk editörüm, ustam sevgili Tarık Dursun K.'nın ve ardından sevgili ağabeyim Feyzi Örnek'in Foça'ya yerleşmeleri buraya gelişlerimi arttırdı ve son yıllarda sektirmeden her yıl Foça'ya bir kaç kez geldim. Üstüme her geçen gün daha fazla gelen İstanbul'un hengamesinden bu yıl öylesine bezmiştim ki, Mayıs sonunda tam 4 aylığına geldim bu kez. Bu kez adeta sığındım bir liman gibi Foça'ya...
 
Foça maceramın ardından; Damdaki Mizahçının mizah yolculuğundan anılar, anekdotlar aktardım. Mizahın aslında ne olduğunu, ne olmadığını örneklerle anlatmaya çalıştığım söyleşide, yaşadığımız ülkenin geldiği "akla ziyan" noktalara ve mizaha, karikatüre karşı yaşadığımız baskılara değindim.
 
 
 
2 saati aşan keyifli söyleşimin ardından Foça Kitap Kulübü üyelerine geçen yıl yayımladığım karikatür albümüm "Gereksiz Taramalardan Kaçınamadım"ı imzaladım ve onların kitaplığına 25 ayrı kitabımı Damdaki Mizahçı armağanı olarak bıraktım. Hepsi benim birer çocuğum olan kitaplarıma umarım iyi bakarlar, onların yaşama kaynağı olan şeyi yapıp o kitapları bir güzel okurlar.  Sahi bu arada Eylül sonuna kadar hala Foça'dayım...
 
FOÇA'DAKİ SÖYLEŞİDEN FOTOĞRAFLAR....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

(FOTOĞRAFLAR: ÇAĞDAŞ CAN-GAZETE FOÇA)
 




Hiç yorum yok: