08 Mart 2010

NEHAR TÜBLEK
USTA ÖDÜL
TÖRENİNDE
ANILDI...
Karikatürümüzün renkli ustası Nehar Tüblek'i 6 Mart 1995'te yitirmiştik. Adına düzenlenen karikatür yarışmasında 2010'da 15. yıl geride kaldı. 6 Mart 2010 Cumartesi akşamı yapılan 15. Nehar Tüblek Karikatür Yarışması Ödül töreninde sanıyorum 5. kez sunuculuk yapmış oldum.
Nehar Tüblek Karikatür Yarışmasının Ödül törenini, sevgili eşi İhsan Tüblek'in isteğiyle sanıyorum son 5 yıldır sunuyorum. Her yıl 6 Mart tarihinde yapılan ödül töreni, geçtğimiz 6 Mart Cumartesi gecesi Akatlar Kültür Merkezinde bir kez daha gerçekleşti. Geceyi sunumum sırasında 15 yıldır kesintisiz olarak sürdürülen bu yarışmanın önemini "bu yarışma bir karikatür sanatçısının adına düzenlenen, bu denli uzun süre devam eden ülkemizdeki ilk ve tek karikatür yarışmasıdır" sözleriyle vurguladım. Konuşmamda; Nehar Tüblek'in karikatürcü kişiliğinden kimi özelliklerin altını çizerek, Nehar Tüblek'in mizahının yoksul insandan yana bir karşı çıkış olduğunu ve günlük basında editoryal karikatür geleneğinin belki de son önemli temsilcisi olduğunu anımsattım. Bu yılın yarışma konusu olan "Komşularla sıfır sorun" nedeniyle yitirdiğimiz komşuluk ilişkilerine de değindim. Gecede aynı zamanda Nehar Tüblek usta aramızdan ayrılışının 15. yılında anılmış oldu. Sonrasında ödüllerin dağıtımına geçildi ve gecede 12 ödül verildi. Ödüllerle ilgili geniş haberler için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz:

Hiç yorum yok: