23 Şubat 2010

50. SANAT
YILIN
KUTLU
OLSUN
MÜJDAT
AĞABEY...
Mizahçılığımın şekillendiği yıllarda tanışıp yıllarca birlikte çalıştığım sevgili Müjdat Gezen tiyatrodan ilk parası olan 250 lirayı kazanalı tam 50 yıl geçmiş... 22 Şubat akşamı Maslak'taki TİM Center'da 50. Sanat Yılı kutlanan sevgili Müjdat ağabeye DAMDAKİ MİZAHÇI Cihan Demirci olarak dam üstünden daha nice sanat dolu yıl diliyorum...
26 yıl öncesinden Müjdat ağabeyli bir anı... 19 Ocak 1984 tarihli Müjdat Gezen'li bir fotoğraf... GÜM ekibi aralarına Aziz Nesin'in de katılmasını Pera Palas Otelindeki bir kokteylle kutluyor. Aziz Nesin'le Perran Kutman'ın hemen arkasında gözüken gözlüklü de bendeniz Cihan Demirci...
Bu aralar 50 yıldan gidiyoruz... Nezih Danyal'ın 50. Yıl karikatür sergisinin ardından sanatta 50. yılı kutlayan bir usta daha var karşımızda: MÜJDAT GEZEN... Müjdat Gezen'in benim yaşamımda apayrı bir yeri vardır. Mizaha henüz yeni adım atalı bir kaç yıl olmuştu ki 1982'de tanıştım onunla. 1982-1986 yılları arasında 4 yıla yakın bir süre onun Güldürü Üretim Merkezi'nde hem yazar hem de çizer olarak çalıştım, daha sonra 80'lerin sonlarında, 90'ların başlarında onun çeşitli televizyon programlarında yazarlık yaptım ve 2000'li yıllarda da 3 yıl kadar MSM'de öğretmenlik... 2010'da oyunculuğunun 50. yılına ulaşan Müjdat ağabeyle benim dostluğumda da 28 yıl geride kalmış... Hemen yukarda solda gördüğünüz fotoğrafta 1984 yılı Nisan ayından Güldürü Üretim Merkezinden kalma bir detay...

Müjdat Gezen'in 50 yıl önce tiyatrodan kazandığı ilk para 250 liraymış... İşin ilginci benim de mizahtan kazandığım ilk para 1978'de gene 250 liraydı. Oğuz Aral 1978 yılının Mart ayında Gırgır'a ilk gidişimde iki karikatürümü beğenip almış ve bu iki karikatür için bana 250 liralık bir makbuz yazmıştı. Müjdat Gezen'in 80'li yıllarda 4 yıla yakın çalıştığım Güldürü Üretim Merkezi adlı işyeri benim için gerçek bir "mizah okulu" olmuştu. GÜM'ün kapanması sonrasında 1986'da Gırgır'a ve Fırt'a girdiğimde hem Tekin Aral hem de Oğuz Aral, Güldürü Üretim Merkezi ile ilgili olarak bana onore edici sözler söylemişlerdi. Zira kısa adı GÜM olan bu ilginç işyeri onlar için de ciddi bir rakip olmuştu bir dönem mizah piyasasında... Sevgili Müjdat ağabeyin geniş ufku sayesinde GÜM'de pek çok mizah ustasıyla yanyana çalışma şansı buldum o dönemlerde henüz 20'li yaşlarına adım atmış bir mizahçı olarak... Bu dostluğun an gelip sorunlar yaşadığı günler de oldu ama sağlam bir birikimden geldiği için dostluğumuz araya giren kimi engellere inat bu sorunları da, gereksiz kırgınlıkları da hep aştı. En son geçen yılın Mayıs ayında Ticaret Üniversitesinde birlikte gerçekleştirdiğimiz söyleşi bunu bana bir kez daha hissettirdi. Hayatını yıllardır Müjdat Gezen Sanat Merkezinde "sanatçı" yetiştirmeye adayarak, bu anlamda kendi kuşağından hiçbir komedyenin yapmadığını yapan, meslek yaşamımda apayrı bir yeri olan, sevgili Müjdat Gezen ağabeyime sanat dolu daha nice nice yıllar diliyor bu vesileyle aramızdan ayrılmış GÜM çalışanlarını da SAVAŞ DİNÇEL ağabeyimin şahsında bir kez daha sevgiyle ANIYORUM...

Hiç yorum yok: