03 Aralık 2009

KAŞGARLI
MAHMUT
İLKÖĞRETİM
OKULUNDAN
ÖĞRENCİLERLE
KARİKATÜR ATÖLYESİ...
Yaratıcı Çocuklar Derneği ile Karikatürcüler Derneğinin işbirliği içinde bir kaç yıldır öğrencilerle sürdürülen karikatür atölyesi çalışmaları bu yıl derneğin Galatasaray'daki merkezinde yapıldı. DAMDAKİ MİZAHÇINIZ Cihan Demirci de, bu etkinliğe 2 Aralık Çarşamba günü katılarak, İstek Vakfı Kaşgarlı Mahmut İlköğretim Okulu öğrencileriyle karikatür çalışması gerçekleştirdi...

Cihan Demirci, karikatür atölyesi çalışması sırasında...

Sevgili dostlar; Yaratıcı Çocuklar Derneği'nin birkaç yıldır sürdürdüğü çalışmalardan biri de, Karikatürcüler Derneği işbirliğiyle gerçekleşen karikatür atölyesi çalışmaları... Geçtiğimiz yıllarda Karikatür ve Mizah Müzesinde yapılan bu çalışmalar müzenin restorasyon nedeniyle kapalı olması yüzünden derneğin Beyoğlu, Galatasaray'daki merkezinde yapılıyor... Karikatür atölyesi çalışmalarına çeştili ilköğretim okullarından seçilmiş öğrenciler, öğretmenleri eşliğinde katılıyorlar. Bu yılki atölye çalışmalarında öğrencilerle karikatür atölyesi çalışması yapacak karikatürcüler; Raşit Yakalı, Serdar Günbilen, İbrahim Tapa, Akdağ Saydut, Cihan Demirci ve Erdoğan Bozok... İlköğretim öğrencilerinin karikatüre olan ilgisini ve sevgisini yukarlara çekmeye çalışan bu etkinliklerin daha sonra okullarda da sürdürülmesi planlanıyor. Bu nedenle 2 Aralık 2009 Çarşamba günü, derneğin Galatasaray'daki merkezinde aldım soluğu ve İstek Vakfına bağlı Kaşgarlı Mahmut İlköğretim Okulu öğrencileriyle bir karikatür atölyesi gerçekleştirdim. 19 öğrencinin katıldığı atölye çalışmasında Devrim adlı öğrenci arkadaşımız karikatüre en meraklı öğrenci olarak öne çıktı. İnkılap Kitabevinde bir zamanlar satış müdürlüğü yaptığı dönemden arkadaşım sevgili Metin Pelister'in oğlunun da bu çalışmada olması ayrıca hoş oldu doğrusu... Umarım bu tür etkinlikler okullarda da belirli zamanlarda sürer...

19 öğrenci keyifle karikatür çiziyor... Cihan Demirci tahta başında temel çizim alıştırmaları yaptırıyor... Henüz atölye çalışmasının başlamak üzere olduğu anlar... Karikatüre ilginin çok da parlak olmadığı bir dönemde bu tür çalışmalar çok gerekli... Atölye çalışmalarına katılan çocukların çoğu mizah dergilerini okuyor ama beğenmedikleri epeyce şey var bu dergilerde...
Aslında kendimi öğrenci gibi hisseden bendim sanırım:)))
Belki içlerinden karikatürcü çıkmayacak belki çıkacak ama böyle ilgi duyarlarsa; en azından iyi bir karikatür okuru çıkabilir...

(Fotoğraflar için bu atölyenin benden önceki öğretmeni sevgili RAŞİT YAKALI ağabeyime çok teşekkürler...Bizi gene fotoğrafsız bırakmadı...)

Hiç yorum yok: