05 Şubat 2009

GEÇMİŞ ZAMAN
OLUR Kİ
DAMDAKİ
MİZAHÇI
DEĞER!..

İnternet damlarında dolanırken geçtiğimiz günlerde taaa 1984 yılına gittim... Yani tam 25 yıl ya da başka bir deyişle çeyrek asır öncesine...1984 yılında GÜM ekibi olarak Hürriyet gazetesine hazırladığımız Türkiye'nin ilk ve tek televizyon mizahı eki DALGA karşıma çıktı... Ve Dalga'da çizdiğim "Ekran Bey" tipi...

Hürriyet'in DALGA mizah ekine 1984 yılında çizdiğim EKRAN BEY adlı çizgi bant kahramanı...
YIL: 1984'tü... O yılın hemen başında Güldürü Üretim Merkezi ekibi olarak Güneş gazetesinden Hürriyet gazetesine transfer olmuştuk... Bir yandan Hürriyet'e günlük mizah sayfası "Gümbür Gümbür"ü hazırlıyor, diğer yandan da Cumartesi günleri Hürriyet'e DALGA mizah ekini yapıyorduk... Tek kanallı TRT televizyonunun daha renkli yayına yeni yeni adım attığı, TRT-1'den başka televizyon kanalının olmadığı bu dönemde, tutup bir "televizyon mizah eki" yapmak başlı başına müthiş bir işti o dönem... DALGA tamamıyla televizyon mizahı yapılan özel bir ekti... Bakın bugün ortalık televizyon kanalından geçilmiyor, malzeme çok çok daha fazla ama böyle bir televizyon mizahı eki yok... Mizahın günümüzde ne denli şekil değiştirdiğine ve hayatın gerisine düştüğüne dair canlı bir örnek bu... Nerden nereye...
DALGA'nın ilk sayısı, 4 Şubat 1984'te yayınlanmış, ilk sayısının kapağı yukarda görülüyor.. Dalga, Hürriyet'e o dönem hem tiraj hem de renk getirmişti... Bu eke hem karikatür çizip, hem de yazı yazarken, bir yandan da "EKRA BEY" adlı bir çizgi bant hazırlıyordum. Ekran bey de tam 25 yıl sonra internet deryasında karşıma çıktı... Boğazımın şişmesi, sesimin kısılması, tekrar eden grip filan derken zaten hepten döküldüğüm şu günlerde Dalga'ya ve Ekran Bey'e öylece dalıp giderken; birden bire zamanın ne denli hızla geçtiğini, çaktırmadan damlarda ne denli yaşlandığımızı anladım... Eskime yerine yaşlanma dedim, daha mı hoş neee? Eeee dile kolay 25 yıl bu... Aradan hayatın ne DALGALARI GEÇTİ...

Hiç yorum yok: