31 Mart 2006

Bugünkü MİLLİYET'te Sema Aslan imzalı haber:
Yazardan sabıka kaydı istendi

Çocuk kitabı yazarları Cihan Demirci ile Aydoğan Yavaşlı, Karadeniz Ereğli'de okullarda yapmak istedikleri imza günü için kendilerinden sabıka kaydı istendiğini ileri sürdü. Milli Eğitim Müdürü 'Herkes yazar' dedi!..
SEMA ASLAN

Yazıları, çizgileriyle 20 yılı aşkın bir süredir mizah ve çocuk yazınında ürünler veren Cihan Demirci ile çocuk kitapları yazarı ve öğretmen Aydoğan Yavaşlı, Kütüphaneler Haftası nedeniyle aldıkları bir davet üzerine gittikleri Karadeniz Ereğli'de kendilerinden sabıka kaydı istendiğini iddia etti.

'Çok aşağılayıcı durum'

Ereğli'nin tek kitabevi olan Ezgi Kitabevi tarafından düzenlenen 5 günlük etkinlik kapsamında ilköğretim okullarında imza gününe katılacak olan yazarlardan Cihan Demirci, 15 yılda 650 okula gittiğini ve ilk kez böyle onur kırıcı tavırla karşılaştığını söyledi. Hem kendisinin hem de Aydoğan Yavaşlı'nın yıllardır çocuk kitapları yazdığını, okullarda artan şiddet de göz önünde bulundurulduğunda çocuklarla çocuk yazını ve mizah üzerine konuşmanın olumlu sonuçları olacağını hatırlatan Demirci, "Ben mizahçıyım aynı zamanda, çocuklarla konuşacaktık, insani şeylerden söz edecektik" dedi.Ezgi Kitabevi sahibi Şefik Kalkan, daha önce de benzer etkinlikler düzenlediklerini belirterek şunları söyledi: "Biz 14 aydır bir kitabevi olarak faaliyet gösteriyoruz. Burada daha önce de okuma etkinlikleri yaptık. Bu kez İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, bunun ticari faaliyet olduğunu ve haksız rekabete yol açtığımızı iddia etti. Sonra da 'Tamam başlayın ama sabıka kaydınızı göreyim' dedi.

Müdürün sözleri

Karadeniz Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar ise ilgili kişilerin kitap satmak niyetinde olduğunu savundu: "Bu arkadaşlarımız bazı okullara müracaatta bulunmuş. Biz de demişiz ki, kaymakamlıktan olur alabilmek için ilgili kişilerin kimlik bilgileri ve iyi hal kâğıtlarına ihtiyacımız var. Tanımıyoruz ki bu insanları! Yazar diyorlar ama Türkiye'de herkes yazar!"

(31 Mart 2006-MİLLİYET-Sema Aslan)

(DAMDAKİ MİZAHÇI'NIN DİPNOTU: Müdürün sözlerine dikkat!.. Hiç kimse, herkesi tanıyamaz ama ben sizin gibileri iyi tanıyorum artık!.. Hem senin gibi kötü niyetli bir müdürün, bunca yıldır mizaha-edebiyata-medyaya emek veren birini tanımaması benim gibi bir yazar-çizeri ancak ve ancak MUTLU EDER kardeşim!..)

Hiç yorum yok: