15 Aralık 2023

KANDEMİR KONDUK AĞABEYLE 38 YIL ÖNCE, 38 YIL SONRA!..


Sevgili Kandemir Konduk ağabeyin bendeki yeri ayrıdır. 

Onun ilk tiyatro oyunu olan "Yüzsüz Zühtü"ye Lisede Edebiyat öğretmenliği yapan babam bizi annemle ve öğrencileriyle Kocamustafapaşa'daki Çevre Tiyatrosunda götürdüğünde yıl 1971'di ve ben o zaman 9 yaşındaydım, 

Kandemir ağabeyin kendisinden önce oyunuyla tanışmıştım. Tam 10 yıl sonra 1981'de ise onunla bu kez Ses dergisi Atmaca mizah ekinde henüz 19 yaşımda, birlikte çalıştığımız süreçte tanıştık, dost olduk...

 Zaten bir yıl sonrasında da 1982'de birlikte çok müthiş mizah ustalarıyla keyifli işler yapacağımız GÜM yıllarımız başladı...

Gelelim şimdi buradaki ilk fotoğrafa; bu rakı kadehli fotoğraf Kandemir ağabeyle birlikte çalıştığım 4.5 yılı bulan Güldürü Üretim Merkezi sürecinden 1985 yılı Kasım ayından kalma... Güldürü Üretim Merkezi ekibi olarak, Milliyet Yayınlarıyla çıkardığımız "GÜMGÜM" adlı haftalık mizah gazetesinin çıkış kutlaması yemeğinde Taksim'de Elmadağ'dayız...

İkinci fotoğraf ise çok yeni, 7. İzmir Mizah Festivalindeki ortak söyleşimizin ardından İzmir'de gittiğimiz tarihi Topçu Restaurant'taki Festival yemeğinden ve 12 Aralık 2023 tarihini taşıyor, yani ilk fotoğraftan tam 38 yıl sonra gene rakı kadehli bir poz...Bu arada yüzyüze bir dostlukta aslında 42 yıl geride kalmış ama onun adıyla ve ilk oyunuyla tanışmamın üzerinden ise 52 yıl geçmiş... Uzun bir zaman sonra İzmir'de bir araya gelip 2 gün boyunca muhabbetini, dostluğunu paylaştığım özel insan sevgili Kandemir ağabeyimin bir kez "sağlığına" diyorum... Foça'dan İstanbul'a sevgiler!.. (Cihan Demirci)


Hiç yorum yok: