10 Şubat 2010

GEÇMİŞ ZAMAN

OLUR Kİ

DAMDAKİ MİZAHÇI

DEĞER...

Bu gazete küpürünü sevgili Bülent Karaköse kardeşim yolladı... 17 Aralık 1982 tarihli Milliyet gazetesinin televizyon sayfasından beni tam 28 yıl önceye götüren bir haber...Televizyona ilk çıkışımın haberi bu...O dönem Güldürü Üretim Merkezi ekibindeydim. O zamanın tek kanallı TRT televizyonunda, metin yazarları arasında yer aldığım "SIRA SİZDE" adlı programın son bölümünden siyah-beyaz bir anı...

Milliyet gazetesinin arşivinden bir gazete küpürü... 17 Aralık 1982 tarihini taşıyor... O dönemler hem çizer hem de yazar olarak Güldürü Üretim Merkezinde çalışıyorum. TRT'nin o sıralarda sadece tek kanalı var, o da siyah-beyaz... TRT televizyonunda yayınlanan "SIRA SİZDE" adlı komedyen çıkaran yarışma programının son bölümünden bir anı... Mehmet Ali Erbil'in sunduğu bu programda Müjdat Gezen ve Perran Kutman parodileriyle yer alıyordu. Bu parodileri hazırlayan GÜM ekibi yarışmanın son bölümünde topluca stüdyoya konuk olmuştuk. Bu benim ilk televizyona çıkışımdır. Ekranda topu topu bir kaç kez göründüğümüz bu yarışmayı başka kanal olmadığı için tüm Türkiye izlemişti. Ertesi gün bakkala ekmek almaya gittiğimde Erenköy'deki mahalle bakkalımız İsmet abinin "Dün gece ekranda harikaydın" diyerek bana sarılışını unutamam. Oysa ekranda bir dakika bile gözükmemiştim sanırım. Oysa bugün bir kanala bir kaç saatliğine konuk olsanız kimsenin umurunda bile değil... Çünkü suyu çıktı artık televizyon denen aletin... Ama o zamanlar her şey henüz yeni başladığından da olacak, inanın bugünkünden çok daha değerliydi.

1982 yılının Aralık ayında TRT'de "Sıra Sizde" adlı yarışmanın son bölümünde görünen GÜM ekibini size şöyle bir sayayım... Arka sırada oturanlar soldan sağa: Sunder Erdoğan, Bülent Karaköse, Cihan Demirci, Kemal Can, İbrahim Apatay, Zeynep Tablacı, İsmail Sezer, Üner Önder, Metin Çakmak... Ön sırada oturanlar, soldan sağa: Hasan Ürer, Ragıp Derin, Faruk Şensoy, Müjdat Gezen, Ümit Yaşar Oğuzcan, Ahmet Üstel, Sadık Şendil ve Kandemir Konduk...

Aradan geçen yıllar içinde bu ekipten o kadar çok kişiyi yitirmişiz ki... Zeynep Tablacı, İsmail Sezer, Metin Çakmak, Faruk Şensoy, Ümit Yaşar Oğuzcan, Ahmet Üstel ve Sadık Şendil artık aramızda değiller... Her biri ayrı birer mizah ustası olan sevgili iş arkadaşlarımı sevgiyle anıyorum...

Eeee, an gelir "Geçmiş Zaman Olur, Damdaki Cihan Değer" işte... (Küpür için teşekkürler sevgili Bülent Karaköse kardeşim...)

Hiç yorum yok: