04 Haziran 2009

CİHAN DEMİRCİ
ANKARA'DA
ODTÜ
KOLEJİNDEYDİ...
Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, 2 Haziran 2009 Salı günü, Ankara'da ODTÜ Kolejinin konuğuydu... Yazar dostlarla birlikte okulun "4. Edebiyat Günü"nün konuğu olup, liseli öğrencilerle 2 ayrı söyleşi ve imza günü gerçekleştirdik..
Cihan Demirci, söyleşi sonrasında kitap imzalarken...

2 Haziran 2009 Salı sabahı, epeyce erken saatlerde damdan aşağı inip, yola düştüm... Aslında o sabah TRT-2'ye önceden çekilmiş bir programda konuk olmuştum ama yolculuk anına dek geldiği için izleyemedim. Güzergah, Yeşilköy Havalimanı... Ankara'da ODTÜ Kolejinde düzenlenen bir Edebiyat etkinliğine katılacağım. Etkinlik organizyonuna katkı sağlayan BESAM başkanı Esen Arslandoğan havalimanında telaşlı bir şekilde bizi bekliyor. Ekip aslında 5 kişi olacak. Yazar Adnan Binyazar ve Şair Yeşim Ağaoğlu da oradalar ama Osman Şahin son anda gelemeyeceğini bildiriyor. Uçakla Ankara'ya, tamamı ODTÜ Kolejinde geçecek günübirlik bir yolculuğa çıkıyoruz. Okula ulaşıyoruz... Okul öğretmenlerinin sıcak ilgisiyle ve çok önceden planlanmış güzel bir etkinlikle karşılaşıyoruz... Aramıza orada; son dönemlerin en popüler yazarlarından Ahmet Ümit ile Ankara'da yaşayan yazar dostlar; Cemil Kavukçu ile Mahmut Makal da katılıyorlar...

Sınıfta gerçekleşen söyleşi sonunda öğrenci arkadaşlarla...
Aslında bize verilen bültene baktığımızda 4 .EDEBİYAT GÜNÜ etkinliğinde gazeteci-yazar Mustafa Balbay'ın da adı var ama kendisi aramızda olamıyor, malumunuz cezaevinde. Etkinlik çok önceden planlandığı için hüzünlü gözlerle bakıyoruz bültendeki resmine... Derken; 4. Edebiyat Günü'ne katılan yazarlar; Ahmet Ümit, Cemil Kavukçu, Adnan Binyazar, Yeşim Ağaoğlu, Cihan Demirci ve Mahmut Makal, kendilerini bekleyen özel sınıflara giriyorlar...

İmza sonunda öğretmenler ve öğrencilerle...

2 ayrı sınıfta, iki ayrı mizah söyleşisi gerçekleştiriyorum. Öğrenci arkadaşlar önceden kitaplarımızı almış ve okumuşlar... Mizahın onların yaşamında aslında ne denli geri düştüğünü bizzat ben soru sorarak görüyorum. Her okulda karşılaştığım "SORU SORMA ZORLUĞU"nu ODTÜ Kolejinde de görüyorum... Bu ülkemizin önemli bir eğitim sorunu... En iyi okulda da olsanız durum pek değişmiyor. Okuldaki öğretmenlerin tüm iyiniyetli çabalarına rağmen, soru soran bir kuşak yetiştirebilmek için çok daha fazla çabaya gerek olduğunu bir kez daha görüyorum.

Cihan Demirci, Köy Enstitüsü kökenli iki büyük yazarın ortasında, solda; Adnan Binyazar, sağda ise; Mahmut Makal usta...

İki ayrı söyleşi sonrasında öğrenci arkadaşlara ve öğretmen dostlara kitaplarımı imzalıyorum. Bu imza sırasında çok daha keyifli bir sohbet oluyor her zaman ki gibi. Her okulda yaşadığım gibi biraz geç açılan öğrenci arkadaşlardan güzel sorular gelmeye başlıyor tam etkinliğin bitme anlarında... Sonrasında öğretmen arkadaşlarla sohbet ediyor akşam üstü de okuldan sıcak bir şekilde uğurlanıyoruz... Adnan Binyazar, Esen Arslandoğan, Yeşim Ustaoğlu ve bendeniz tekrar İstanbul'umuzun o insanı birbirinden anında kopartan çıldırtıcı atmosferine geri dönüyoruz... Bu güzel etkinlikle buluşmamı sağlayan ODTÜ Koleji'ne de, BESAM başkanı sevgili Esen Arslandoğan'a da DAMDAKİ MİZAHÇI blogu aracılığıyla sevgilerimi, teşekkürlerimi iletiyorum... Tabii o ışıl ışıl gözleriyle beni keyifle dinleyen ODTÜ Koleji öğrencilerine de...

İstanbul'dan ODTÜ Kolejine gelen 3 yazar ve kafile başkanımız Esen hanımla, ODTÜ Kolejinin sıcak ilgisini esirgemeyen öğretmenleri biraradayız..

Hiç yorum yok: