14 Nisan 2009

CİHAN DEMİRCİ
TAŞ KOLEJİ
KİTAP
ŞENLİĞİNDE

Sevgili DAMDAKİ MİZAHÇI dostları, Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, 10 Nisan 2009 Cuma günü, daha önce de konuk olduğu, Tarık Akan'ın Taş İlköğretim Okulundaydı.
Taş İlköğretim Okulunda kitaplarımı imzalarken...

Okullarda kitap şenliklerinin ve kültür etkinliklerinin yoğun olduğu bir dönemde Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci'nin yolu bu kez Bakırköy'e düştü... Bakırköy'de bulunan ve yıllar önce sevgili Tarık Akan tarafından kurulan Taş İlköğretim Okuluna daha önce de 2 kez gitmiştim. 11 Nisan 2009 Cuma günü, okulda bu yıl 11. kez düzenlenen kitap şenliğine, beni alacak olan araç 45 dakika kadar geç gelince doğrusu ucu ucuna yetiştim. Okulda beni bu etkinliğin mimarlarından sevgili Kenan Öztürk öğretmen karşıladı. Okul salonunda gerçekleştirdiğim söyleşi de nefes nefese ama çok keyifli geçti doğrusu. Zira karşımda bu tür etkinlikleri yıllardır düzenli yaşayan bir okulun birbirinden ışıltılı öğrencileri vardı. Taş Okulu, ülkemizde sayısı bir hayli az olan ve ülkedeki berbat gidişe bakılırsa, sayısı daha da azalacak olan Çağdaş eğitim kurumlarından biri. Böyle okullara gitmek ayrı bir keyif ve mutluluk veriyor bana.

Taş İlköğretim Okulundaki söyleşide karşımda duran ağırlıklı olarak 5. ve 6. sınıf öğrencilerine biraz kendimi tanıttıktan sonra mizahın ne olduğunu, onların mizahla ilgili ezberlerini bozarak anlatmaya çalıştım. Gülmenin yolları üzerine durdum. Stand-up mizahının inceliklerine değindiğim, sinemadaki komedi filmlerinin geldiği noktadan basettiğim söyleşiyi fıkralarla sürdürdüm ve öğrenci arkadaşların sorularına verdiğim yanıtlarla noktaladım. Sonrasında okulun o şirin ve işlevsel kütüphanesinde aydınlık yüzlü Taş öğrencilerine kitaplarımı imzaladım. Okuldan ayrılmadan önce sevgili Kenan Öztürk öğretmenle yaptığımız sohbet sırasında, okulda Mayıs ayında da okulun Mizah Kulübü tarafından bir "Mizahçılar Buluşması" düzenleneceğini öğrendim. Mayıs ayında bu nedenle bir kez daha ama bu kez görsel bir sunumla Taş Okulunda olabilirim. Ülkemizde var olan ender "duruş" sahibi oyunculardan Tarık Akan'a; böyle bir okulu var ettiği ve yıllardır yaşattığı için teşekkür ederek ikamet yerim olan damlara yeniden geri döndüm...

Taş Okulunun birbirbirinden ışıltılı öğrencilerini bu kez sahneden Damdaki Mizahçı Cihan Demirci fotoğrafladı...

Hiç yorum yok: