09 Nisan 2008

Sevgili Damdaki Mizahçı dostları, "Geyik Muhabbeti"ni dilimize, argomuza kazandırmış, mizaha yazar-çizer olarak 30 yılını vermiş, "Geyik Muhabbeti"nin yaratıcısı olarak VODAFONE adlı şirketi protesto ediyorum:

"GEYİK MUHABBETİNİ
HEP BENDEN BAŞKALARI MI
YAPACAK?"

İnanın bu tür satırları yazmaktan yorulmuş, sıkılmış, bıkmış biriyim... Çünkü daha önce de sayısız kez başıma geldi... Hatta yazmamak için günlerdir kendimi tutuyorum... 80'li yıllarda ortaya atmıştım ilk kez "Geyik Muhabbetleri"ni... Ortada henüz böyle bir tanımlama filan yoktu... Benim yarattığım bir mizah tarzının adıydı. Karşılıklı olarak "boş" konuşmaya verdiğim, bir tanımlamaydı. Sonra 15 Ekim 1988'den başlayarak bunu bir mizah köşesi haline getirdim. (İlk kez Mazete adlı bir mizah ekinde 15 Ekim 1988'de düzenli yayınlanmaya başladı.) Mizah eklerinde, mizah dergilerinde köşe olarak süren "GEYİK MUHABBETLERİ" 1990 yılında kitap oldu ve Türk edebiyatının duayen kalemlerinden Tarık Dursun K.'nın editörlüğünde Güneş Yayınları tarafından basıldı. Bir ay içinde 3 baskıya ulaşan kitap, uzun zaman döneminin en çok satan mizah kitabı oldu. Kitap o kadar tuttu ki daha sonra bu kitabı dizi haline getirip aynı diziden ikincisini ve üçüncüsünü yayınladım. Epeydir baskısı olmayan kitabımın 2008'de 25. basımını yapacaktım. 2007 yılında elden geçirilmiş yenilenmiş halini İkarus Yayınlarına teslim etmiştim. Bir dönemler televizyonlara "Geyik Muhabbetlerinin isim babası" olarak sıkça konuk edildim. Star televizyonunda 90'ların başlarında yayınlanan Orhan Boran'lı Dakikalar ilk aklıma gelen talk-show programıdır. Sonra radyolarda, gazetelerde, dergilerde "Geyik Muhabbetlerinin yaratıcısı" olarak benimle pek çok röportaj yapıldı, bu sözcükleri yaratan kişi olarak yazılarv yazıldı. Ama an geldi bu sözcükler benim elimden uçuruldu, toplumun ortak kullanımına açıldı, istemim dışında olarak ... Orta malı haline getirildi. O dönemlerde de epeyce uğraştım ama ülkemizde bu anlamda herhangi bir "patent" şansı yok... Bu ülkede ne var derseniz, bizim gibi üretenler için sadece SÖMÜRÜ var!.. Şu sıralar işi gücü bırakıp yaptığım işlerin parasını ödemeyen şirketleri mahkemeye vermekle uğraşıyorum bir yandan zaten...

Geyik Muhabbetleri kitap olarak ilk kez 1990 yılının Mart ayında yayınlandı. Bugüne dek 6 ayrı yayınevinden toplam 24 baskı yapan "Geyik Muhabbetleri" 2008 yılı sonlarında 7. yayınevi olan İkarus Yayınlarından 25. basımını yapacak...

Bugüne kadar yüze yakın sözcük, deyim, terim, tanımlama kazandırdım dilimize ve argomuza ama "Geyik Muhabbeti" kadar hoyratça kullanılanı hiç olmadı. Bu sözcüklere benden başka herkes sahip çıktı nerdeyse. Kimileri radyolarda kendine mal etti esprilerimi. Kimileri dergilerde, gazetelerde, medya ortamında... İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte internet müthiş bir "Geyik Muhabbeti" çöplüğüne dönüştü. Önüne gelen "Geyik" adını yapıştırdığı bir site açıverdi... Bu ülkede "yaratıcı" insana yer yok, saygı yok biliyorum. Sadece "kazık" atmak var yaratıcı insana... Sayısız insanın başına gelmiştir bu durum ama çoğu hakkını alamayacağını bildiği için gıkını bile çıkarmadan tamamlamıştır ömrünü... Dediğim gibi "Geyik Muhabbetleri"nin başkaları tarafından orta malı gibi kullanması daha önce de sayısız kez yaşandı. Her defasında bunu yaratan benim demekten yoruldum, sıkıldım, bıktım... Ama bu denli büyük bir kampanyada ilk kez kullanılıyor... VODAFONE adlı cep telefonu şirketi günlerdir bangır bangır "Geyik Muhabbeti" reklamı yapıyor televizyonlarda. Ama akılllarına bu sözcüklerin de bir YARATICISI VAR MIDIR sorusu bile gelmiyor belli ki?... Çünkü biliyorlar ki, burası sanatçıya-yaratıcıya saygı gösteren, telif haklarının işlediği, yaratıcının dikkate alındığı bir ülke değildir.Gücü gücü yetene ülkesi burası. Bu ülkede kanun, yasa, hak filan işlemez. Herkes kendine göre yorumlar her türlü yasayı, kanunu... Uluslararası şirketler haybeye mi tercih ediyor bu ülkeyi?..

"Geyik Muhabbetleri"nin köşe olarak yayınlanmaya başladığı Mazete Mizah ekinin 2. sayısı (Tarih: 15 Ekim 1988)

30 yılını hem yazar hem de çizer olarak mizaha vermiş, bugüne dek sayısız gazete, dergi ve mizah ekinde çalışmış, yayınladığı 32 kitap 300 bini aşan bir satışa ulaşmış ve sadece ilk GEYİK MUHABBETLERİ kitabı 50 bini bulan bir satış yapmış biri olarak VODAFONE adlı şirkete İSYAN EDİYOR, bu şirketi protesto ediyorum ve bulunduğum dam üstünden Vodafone'nun reklamında sordukları gibi soruyorum: "BU ÜLKEDE GEYİĞİ HEP YARATICISINDAN BAŞKALARI MI YAPACAK?.."

Cihan Demirci

1988 yılında Mazete adlı mizah ekinde köşe olarak yazmaya başladığım Geyik Muhabbetleri 1990 yılında, Gırgır dergisinin 948. sayısında (2 Kasım 1990) köşe olarak yayınlanmaya devam etti.

GEYİK MUHABBETLERİ İLE İLGİLİ

BİLGİLER İÇİN ÖZEL BLOG:

http://geyikmuhabbeti.blogspot.com

Hiç yorum yok: