02 Ocak 2008

1978'DEN 2008'E...
DAMDAKİ MİZAHÇINIZ
CİHAN DEMİRCİ
KARİKATÜRDE 30 YILI
GERİDE BIRAKTI!
Sevgili dostlar... Yeni bir yıla adım attık... Geçen yıl Aralık ayında babamı da yitirmemle benim için epeyce hüzünlü bir şekilde bitse de, 2008 yılının bir başka anlamı var Damdaki Mizahçınız için... Çünkü benim ilk karikatürlerim Kültür adlı dergide Ocak 1978'de yayınlanmıştı... 2008 yılının Ocak ayında karikatürcülüğüm 30. yılına girdi... Dile kolay, tam 30 yıl olmuş... 45 yıllık ömrümün üçte ikisi mizahın içinde geçmiş anlayacağınız... 2003 yılında çizerliğimin 25. yılı nedeniyle epeyce sergi açmıştım. Umarım bu yıl da kısmet olur. Yazarlığım ise bu yıl 28. yılında...

İşte 1978 yılının Ocak ayında yayınlanan ilk karikatürlerim... Yaşım henüz 15'ti o zamanlar... Ama bu işte biraz torpil vardı sevgili dostlar...Ne de olsa Gümrükle ilişkili bu dergiyi eniştem çıkarıyordu. Yani ilk karikatürlerim eniştemin dergisinde biraz torpille yayınlandı. Aslında ilk kez 31 Aralık 1977 günü Çarşaf dergisine karikatür götürmüştüm. Bir yılbaşı günü... Ama Çarşaf'a karikatür bıraktıktan bir kaç gün sonra Kültür dergisinde bu iki karikatürüm iki ayrı sayfada yayınlandı. Daha sonra Fırt, Çarşaf, Hey filan derken pek çok dergide karikatürlerim ardı ardına çıktı. Derken o cesaretle Gırgır'ın kapısına dayandım 1978'in Mart ayında... Ama sevgili Oğuz Aral ağabey de torpil filan yoktu ve tam 16 ay boyunca Gırgır'a gidip-geldikten sonra ancak 1979 ayının Temmuz sonunda ilk karikatürüm arka sayfada yayınlanabildi. Bana evliya sabrı öğreten Oğuz ağabeyi bir kez daha sevgiyle anıyorum...

Oğuz Aral 16 ay boyunca, benden belki 50'ye yakın karikatür satın aldı ama bunlar nedense bir türlü yayınlanmadı. Ta ki 1979'un Temmuz sonuna dek... İşte bu da Gırgır'da yayınlanan ilk karikatürüm... Kardeşim ne sabırmış şu bendeki de..... (GIRGIR-29 Temmuz 1979-Sayı:364)

Hiç yorum yok: