03 Eylül 2006

Damdaki Mizahçınız
Foça’dan rüzgar gibi geçti!..
Damdaki Mizahçı Cihan Demirci Aydoğan Yavaşlı'nın objektifiyle huzurunuzda...

Bir kaç saatlik Foça macerasında sevgili ağabeyim Tarık Dursun K. ve Türk Sinemasının emektar oyuncusu Kemal İnci ile Foça Şen Çay Evi'nde... (Fotoğraf: Aydoğan Yavaşlı)

Geçtiğimiz hafta sonu Yazıbaşı 6. Ekin Şenliği’nin dönüşünde Cumartesi akşamı soluğu İzmir Bostanlı’da sevgili Aydoğan Yavaşlı’nın yanında aldım. Onunla birlikte 27 Ağustos Pazar günü felaket sıcak bir İzmir gününde öğlen saatlerinde aniden Foça’ya, özellikle görmemiz gereken Tarık Dursun K. ağabeyimize gitmeye karar verdik, üstelik o akşam İstanbul’a dönecekken... Sadece bir kaç saatliğine epeyce yorucu bir yolculuktan sonra Foça’ya ulaştık.

(Şimdi bu yazıyı okuyacak olan sevgili can dost Ahmet Önel, insan Foça’ya gelir de hiç haber vermez mi diye kızacak belki ama dediğim gibi o kadar kısa bir süre için geldik ki, üstelik Ahmet’in numarası yeni kartımda olmadığı için aramak da kısmet olmadı ne yazık ki, umarım yakın bir zamanda telafi ederiz bu durumu, bu arada bir başka Foça dostu Fevzi ağabeyi de göremedim!..)

Üstteki fotoğrafta gene Kemal İnci ve Tarık Dursun K. ağabeyle Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci. Alttaki fotoğrafta ise Aydoğan Yavaşlı ile Tarık ağabey...

Aydoğan ağabeyle benim ilk editörüm olan sevgili Tarık Dursun K. ağabeyimizi 2-3 saatliğine görmeye gittik, Tarık ağabeyimiz bu yıl 75. yaşında bir çınar olarak yazları Foça’da, sonbahar’da İzmir’de, kışları da Moda’da geçiriyor… Biz onu görmeye gittik ama daha çok Türk sinemasının emektar oyuncularından Kemal İnci ağabeyi gördük sanırım. Bir film çekimi için Foça’da bulunan Bilal İnci’nin ağabeyi Kemal İnci, Menendi Kafe’de Tarık ağabeyle birlikte oturuyordu. 2-3 saatlik Foça maceramıza sayısız anekdot ve onlarca güzel anı sığdırdı sevgili Kemal İnci. Durmaksızın anılaştık… Anlar anılarla geçip gitti… Dar alanda bir Foça oldu anlayacağınız. Nefes nefese bir İzmir dönüşüyle soluğu epeyce yorgun bir halde İstanbul yolunda aldığımda Foça’ya çok daha geniş bir zamanda gelmenin gerekli olduğunu düşünüyordum… Sonra da şunu düşündüm, yahu ben bu Foça’ya bugüne dek topu topu 3 kez geldim ama üçünde de 3 saatten fazla kalma fırsatım olmadı… Sevgili Ahmet bunun acısını çıkarırız elbet...

Hiç yorum yok: