21 Mayıs 2006

CİHAN DEMİRCİ
11. KARİKATÜR SERGİSİNİ
27 MAYIS'TA ALANYA'DA AÇIYOR!..

Sevgili "Damdaki Mizahçı" Blog dostları... Mayıs ayında yolumuz ikinci kez Alanya'ya düşecek...Mayıs başında "6. Uluslararası Akdeniz Karikatür Yarışması"nın jürisinde görev yapmak üzere gittiğim Alanya'da karikatür sergisi açacağım... Her yıl Mayıs ayının sonunda Alanya'da bir Turizm Festivali yapılıyor... Bu şenlik kapsamında Alanya Belediyesi Kültür Merkezi'nde açılacak olan karikatür sergim 2 Haziran'a dek açık kalacak... Üstelik aynı anda Yunanlı karikatürcü Nikos Boulgarelis'in karikatür sergisi açılacak. Ayrıca son yarışmada ödül alan ve sergilenmeye değer bulunan karikatürler sergilenirken, 27 Mayıs'ta 6. Uluslararası Karikatür Yarımasının ödül töreni gerçekleşecek.

27 Mayıs'ta Alanya Belediyesi Kültür Merkezi'nde açılacak olan serginin afişini Fatih Taşpınar dostumuz hazırladı. Afişte de gördüğünüz gibi Yunanlı çizer Nikos'la "komşu" bir sergi olacak...

Bu sergi için günlerdir hazırlanıyorum. Son karikatür sergimi 2003'te İzmir Tüyap Kitap Fuarında açmıştım. Bu sergi için hem yepyeni karikatürler çizerken, hem de kimi karikatürleri yeniden elden geçirdim, renkledim...40 karikatürümün yer alacağı sergiden seçtiğim bazı karikatürleri bu blogta da yayınlayacağım...

2003 yılı benim çizerliğimin 25. yılıydı ve bu nedenle o yıl yoğun bir şekilde karikatür sergilerine vermiştim kendimi... İşte "25.YIL" başlıklı en son sergimin afişi... 8. İzmir Tüyap Kitap Fuarında açmıştım. Pekiiiii ya ilk sergimi ne zaman açmıştım, derseniz... Şimdi sizi gene 25 yıl öncesine götüreceğim... Yani; 1981'e...

İLK KARİKATÜR SERGİMİ 1981'DE AÇMIŞTIM...

Heeeey gidi günler heeey!.. Bundan tam 25 yıl öncesiydi... Henüz 3 yıllık bir karikatürcü, 1 yıllık da yazarım o zamanlar... Yıl: 1981... Mustafa Kemal Atatürk'ün doğumunun 100. yılına ülkede 12 Eylül darbesiyle girmişiz... Ortalık "SAHTE" Atatürkçü'den geçilmiyor, tıpkı bugün olduğu gibi... Ve sıkıyönetim var... Her yer "asker" kaynıyor... Gece sokağa çıkma yasağı olan günler... Daha darbe olalı sadece 5 ay olmuş ve biz 20 Şubat 1981'de Kadıköy'de Enis Fosforoğlu Tiyatrosunun daracık fuayesinde, ne yazık ki sonradan hayatım en büyük kazıklarından birini yediğim, artık adını bile anmak istemediğim bir çizerle birlikte "ÇİZGİYLE ÇİZGİNDEYİZ" başlıklı bu ilk sergiyi açıyoruz... Sergide o dönem ortalığı sarmış sahte Atatürkçülerle, darbe yağcılarıyla ilgili ağır eleştiriler, gerici-yobaz takımına yönelik keskin çizgiler var... 20 Şubat-16 Mart arası açık kalmış bu sergi için bendeniz, taşlamacı yönümü konuşturmuş ve oldukça uzun bir şiir yazmıştım, bu şiiri "yazı" ustası Hüseyin Kılıçkan kesik uçla üşenmeden kocaman bir kartona yazmıştı. İşte o kartonun başındayım yukardaki solgun fotoğrafta... Bakın "ÇİZGİYLE ÇİZGİNDEYİZ" başlıklı şiirimin ilk kıtasında ne demişim:

Hala kara çarşafla muska yazmak peşinde/

Medrese öğrenimi görür gece düşünde/

Hatun göbekleri üfürür bunca yaşında/

Buraya kadar sabrettik işte nihayet/

Atam yolundan sapanları/

Ederiz çizgide şikayet... Aradan 25 yıl geçti... 2006 yılı Mustafa Kemal'in doğumunun 125. yılı... Durum hiç değişmedi, hatta "gerici" lehine çok yol alındı... Bu ilk sergi doğrusu benim yüz akımdır, o dönemde tam bir cesaret işidir, iyi ki açmışız diyorum 25 yıl sonra dönüp baktığımda bu soluk resme...

CİHAN DEMİRCİ KARİKATÜR
SERGİLERİ KRONOLOJİSİ:
1-İstanbul - Enis Fosforoğlu Tiyatrosu Salonu’nda “Çizgiyle Çizgindeyiz” karikatür sergisi - Ocak 1981
2- Sinop-Ayancık Keten Festivali’nde Karikatür sergisi - Ağustos1998
3- Ankara-Milli Piyango Sergi Salonunda karikatür sergisi - 4-21 Eylül 1998
4- Marmaris Kitap Şenliğinde Belediye Salonunda sergi - Kasım 1999
5- Ödemiş Milli Fuarında karikatür sergisi - 3-13 Eylül 2002
6- 2. Kaş Kitap Şenliğinde karikatür sergisi - Ekim 2002
7- İzmir Konak Belediyesi Sergi Salonunda karikatür sergisi - Ocak-2003
8- İzmir 8. Tüyap Kitap Fuarı’nda “25. YIL” karikatür sergisi - 12-20 Nisan 2003
9- Ödemiş Milli Fuarı’nda “25. YIL” karikatür sergisi - Eylül 2003
10- İstanbul 22. Tüyap Kitap Fuarı’nda “25. YIL” karikatür sergisi 25 Ekim-2 Kasım 2003
11- Alanya Belediyesi Kültür Merkezi’nde karikatür sergisi - 25 Mayıs 2006-2 Haziran 2006

Hiç yorum yok: