19 Eylül 2024

CİHAN DEMİRCİ, EFSANE MİZAH DERGİSİ GIRGIR'I VE OĞUZ ARAL'I ANLATAN BELGESEL SUNUMLU SÖYLEŞİSİYLE KADIKÖY ÇİZGİ FESTİVALİ'NDE...

 

31 yılı Kadıköy'ün merkezi Bahariye'de olmak üzere toplamda Erenköy'le birlikte ömrümün 47 yılını alan Kadıköy ilçesini temelli terk edeli 17 ay oldu ama ömrümün neredeyse dörtte üçünü geçirdiğim Kadıköy'ü terk etmek zorunda kalsam da benim için önemlidir... Kadıköy'de temeli Kadıköy Lisesinin bahçesinde Kadfest- Kadıköy Çizgi ve Sahaf Festivali adıyla 2019'da atılan ilk festivale de Karikatürcüler Derneği standındaki imza günüyle katılmıştım. "Kadıköy Çizgi Festivali" adını alan bu festival sanırım 2020'de virüs dönemi nedeniyle yapılamadı. 2022 yılında yapılan Kadıköy Çizgi Festivaline de katılmıştım. Geçen yıl katılamadım ama bu yıl sanırım 5. kez düzenlenecek bu festivale (Çünkü kaçıncısı olduğuna dair bir ibare yok!) katılacağım...

27-28-29 Eylül 2024 tarihlerinde Kadıköy'de Yoğurtçu Parkında düzenlenen "KADIKÖY ÇİZGİ FESTİVALİ"nde 28 Eylül Cumartesi günü saat 16'da: "EFSANE MİZAH DERGİSİ GIRGIR VE OĞUZ ARAL" başlıklı, görsel sunumlu-belgesel bir söyleşide yetiştiğimiz dergi Gırgır'ı ve benzersiz ustamız Oğuz Aral'ı anlatacağım. Gırgır ülkemizin tarihi boyunca en çok satmış ve aynı zamanda bir okul işlevi görmüş ama ne yazık ki finali hiç hoş olmamış müthiş bir dergidir, ne yazık ki finalinde yaşananlar yeterince konuşulamamıştır, hakkında pek çok yanlış bilgi yıllardır ortalıkta dolaşmaktadır. Ömrünü 46 yıldır mizaha adamış bir mizah yazarı ve çizeri olarak; bir mizah tarihçisi titizliğiyle, uzun yıllar içinde oluşan bu görsel söyleşide en azından Gırgır hakkında doğru bilgiler bulacaksınız...

Bu söyleşiyi 2 yıl önce Gırgır'ın çıkışının 50. yılı olan 2022'de "İzmir Mizah Festivali"nde yapmıştım ama şehrim İstanbul'da ne yazık ki 50. yılda yapabilmek kısmet olmamıştı. Aradan geçen süreçte yeni görseller, bilgiler de ekledim, güncelledim...

Gırgır'ın çıkışının 52. yılında Gırgır'ın çıktığı şehirde bu söyleşi ilk kez gerçekleşmiş olacak. Bu söyleşi için beni Foça'dan Kadıköy'e davet eden Kadıköy Karikatürevi'ne teşekkür ederim. 3 gün boyunca, Kamil Yavuz arkadaşımla birlikte aynı standta Kadıköy Mizah Festivalinde olacağım ve tadımlık yer alacak kitaplarımı imzalayıp, çocuklarla da karikatür ve mizah üzerine sohbet edip, atölyeler gerçekleştireceğiz...







Hiç yorum yok: