23 Kasım 2017

CİHAN DEMİRCİ, "HINZIR CAN ÇEVRE DOSTU" İLE ÖZEL ÜSKÜDAR SEV ORTAOKULUNUN EKO-KONUĞU OLDU!..


"Damdaki Mizahçı" Cihan Demirci, 23 Kasım Perşembe günü, Küçük Çamlıca'da bulunan Özel Üsküdar SEV Ortaokuluna "Eko-Konuk" oldu. Bu okulun lise kısmına bundan 7 yıl önce konuk olmuştum. O etkinlikle ilgili haberde 11 yıllık bir blog olan "Damdaki Mizahçı"nın arşivinde durmaktadır. Eko-Konuk da ne demek diyeceksiniz şimdi?.. Özel Üsküdar SEV Ortaokulu "Ekookul" olma sürecinde bir okul. Bana verdikleri plakette de bunu açık açık yazmışlar. Böyle bir okula "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabımla konuk olmak doğrusu çok yerinde oldu. Çünkü Hınzır Can adlı organik ve araştırmacı çocuk kahramanım da  "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabında çevre konusuna duyarlılık gösteren bir çocuk olarak çıkıyor karşımıza. Bu arada "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabım çocuklardan gördüğü ilgiyle Kasım ayı başında 5. basımına ulaştı. Kırmızı Kedi Yayınevinden Erdost Akbaba arkadaşımızla gittiğimiz okulda bizi Türkçe Bölüm Başkanı, Melike Durmaztuna öğretmenimiz karşıladı. 



Okul Salonundaki söyleşide, salonu dolduran 5. ve 6. sınıf öğrencilerine Hınzır Can dizisinin "Çevre Dostu" adlı kitabını ve bu kitapta Hınzır Can'ın çevre konusundaki duyarlılıklarını anlattıktan sonra bu etkinlik için özel olarak hazırladığım "Ekolojik Hınzır Can" sunumuna geçtim. Özetle şunu demeye çalıştım ki, insan ömrünün en "organik" dönemi çocukluktur, insan büyüdükçe kimyasallaşır, zararlı katkı maddeleri artar. Ekosistemi korumak için var olan Ekoloji bilimine merak duyacak çocukların sayısının artması bizim gibi çevresini-doğasını hızla yok etmekte olan ülkeler için şarttır, gereklidir. Sürenin yetmediği bu söyleşinin sonunda öğrenci arkadaşlara "Hınzır Can Çevre Dostu" kitaplarımı imzaladım...


Ardından Özel Üsküdar SEV Ortaokulunda o anda derste olan "Karikatür Kulübü"nü ziyaret ettim. Kulüp sınıfından içeri girdiğimde beni bekleyen güzel sürpriz, Karikatür Kulübündeki karikatür eğitmeninin eski arkadaşım yılların karikatürcüsü Serdar Günbilen olmasıydı. Serdar arkadaşımın dersinde kulüp üyesi arkadaşlara mizah ve karikatür üzerine biraz bilgi vermeye çalıştım. Sahi, bu arada Cihan Demirci'nin bundan sonraki ilk durağı 28-29 Kasım tarihlerinde Çanakkale Biga Kitap Fuarındaki imza günleri olacak... 


ÖZEL ÜSKÜDAR SEV ORTAOKULUNDAKİ CİHAN DEMİRCİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 

Cihan Demirci, Özel Üsküdar SEV Ortaokulu'ndaki etkinliğin sonunda bu etkinliğin mimarı Türkçe öğretmeni Melike Durmaztuna ile... 

Hiç yorum yok: