24 Aralık 2016

CİHAN DEMİRCİ, ANKARA'DA YÜKSELEN KOLEJİNDEKİ 2 GÜNLÜK MARATONDA KENDİ ETKİNLİK REKORUNU KIRDI!

 Cihan Demirci'nin 21-22 Aralık 2016 tarihlerinde Ankara'da Yükselen Koleji'nde gerçekleşen "Karikatür Atölyesi" maratonundan ve imza gününden fotoğraflar... 

Damdaki Mizahçı Cihan Demirci Ankara'da bir okul etkinliğine katılmayalı epeyce uzun zaman olmuştur... Cihan Demirci, 21 Aralık 2016 Çarşamba daha sabah yüzünü göstermeden seller giden bir İstanbul'dan 05.45 karanlığında yollara düştü... Malumunuz her türlü cinsliğin olduğu ülkede, bu kış saatler de "geri" alınmadığı için ülkenin üzerinde zaten var olan "karanlık" daha da arttı. Seller giden bir karanlıkta Sabiha Gökçen servisine sırılsıklam bir halde kapağı attım ve Çarşamba sabah saatlerinde karla kaplanmış Ankara'da dondurucu bir havada, beni Havalimanında karşılayan, etkinliğin mimarlarından Türkçe öğretmeni Tuğba Şentuna ile Esenboğa Havalimanına çok yakın bir yerde bulunan Yükselen Koleji'nde aldım soluğu...




2 gün sürecek bu etkinlik aylar öncesinden planlanmıştı. Benim için ciddi anlamda hazırlık yapmış, 5. sınıf öğrencileriyle 21 ve 22 Aralık 2016 tarihlerinde, 2 günde tam 12 ayrı "Karikatür Atölyesi" ve 4 ayrı imza etkinliğiyle toplam 15 saat süren baş döndüren bir Ankara Yükselen Koleji maratonu yaşadım... Bir ara "acaba bu maratonu ayakta tamamlayabilecek miyim" diye düşündüğüm de oldu. Ama 5. sınıf öğrencilerinin o ilgili ve öğrenmeye açık hali, karikatür ve mizah üzerine olan merakları, sordukları sorular ve bana uzattıkları o içten satırlarla dolu mektuplar tüm yorgunluğumu aldı.


5. sınıf öğrencileri öylesine istekli hazırlanmışlar ki, kimisi bana soracağı sorular fazla olduğu için onları renkli kağıtlara yazıp kapatmış ve bir kutuya koymuş, sonuçta oradan çektiğim bir soruyu sordu, kimisi kitaplarımın kapaklarını yeniden yorumlamış, tahtalar "Hoş Geldin" yazılarıyla donatılmış. Elime tutuşturdukları mektupları da hemen okudum. Kitaplarımı çok sevmiş ve yeni şeyler öğrenmiş halleri beni daha da mutlu etti doğrusu. Günümüzün gergin, asabi, tatsız ülkesinde mizah ve karikatür eskisine göre hayatımızda o kadar geriye düştü ki, bu tür özel sunumlu "Karikatür Atölye"leri daha da önem kazandı. Çocuklara karikatürü, mizahı, neşeyi, gülmeyi yeniden, yeniden anlatmak gerekiyor. Mizahı, karikatürü, kitapları, edebiyatı seven çocuklardan sağlıklı, zeka dolu, soru soran, sorgulayan, eleştiren, bilgili gençler oluşur ve sürekli "cahil" üreten bu toplumun en büyük ihtiyacı da zaten budur!..


Başta beni karşılayan, bu etkinliği planlayan Türkçe öğretmeni sevgili Tuğba Şentuna olmak üzere 2 gün boyunca, Müdür yardımcısı Kübra hanım, birbirinden sıcakkanlı Türkçe öğretmenleri; Süleyman Mutlu, Esra Atılgan ve Gözde Çöllüoğlu ile sınıf sınıf süren bu maratonu gerçekleştirdim. Belki de ilk kez Ankara'da tüm zamanım okul, otel ve havalimanı arasında kısacası Esenboğa'da geçti, bunda hem zaman darlığının, hem hava şartlarının hem de tatsız ülke ortamının payı vardı. Ankara'ya gerçekten gittim mi, yoksa bir "Karikatür Atölyesi" rüyası mı yaşadım, onu tam anlayamadım doğrusu... Sonuçta toplamda 250 civarı 5. sınıf öğrencisinin yaşadığı mutluluk ciddi haldeki yorgunluğumun tesellisi oldu...



Bu çağdaş ve güleryüzlü okulun kurucusu Mehmet Yüksel'le de sıcak bir sohbet gerçekleştirdikten sonra 22 Aralık Perşembe gecesi gene seller giden, trafiği kabus haldeki şehr-i İstanbul'uma geri döndüm. 1994'ten beri 22 yıldır okul etkinliği yapan bir yazar-çizer olarak böylece hem etkinlik sayısı, hem de zaman açısından kendi rekorumu da Ankara'da kırmış oldum!!!!! Bu rekorlar bundan yıllar önce İzmir ve Mersin'de kırılmıştı ve görünen o ki, öğrencileri ve öğretmenleri bu kadar ilgili ve sıcakkanlı olan Yükselen Koleji'ne 2017 yılı bahar aylarında yolum tekrar düşecek sanıyorum... Evet 22 Aralık Perşembe gecesi baş döndüren bir etkinlikten gece vakti eve ulaşmıştım ama beni hemen ertesi sabah erkenden Darıca'daki yılın son okul etkinliği bekliyordu...



ANKARA'DA YÜKSELEN KOLEJİ'NDE 21-22 ARALIK 2016 TARİHLERİNDE GERÇEKLEŞEN 2 GÜNLÜK CİHAN DEMİRCİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR...


Ankara Yükselen Kolejinde 2 gün süren "Karikatür Atölyesi" ve kitap imzası maratonunda Cihan Demirci, karikatür ve mizah üzerine 5. sınıf öğrencilerine temel bilgiler verdi ve onlarla basit çizim çalışmaları gerçekleştirdi... 

Hiç yorum yok: