11 Mayıs 2016

CİHAN DEMİRCİ, 26 YILLIK BİR SÜRECİN SONUNDA 1000. ETKİNLİĞİNİ İZMİR KARŞIYAKA'DAKİ PİRİ REİS OKULLARINDA GERÇEKLEŞTİRDİ!..

Dile kolay... "Damdaki Mizahçı" Cihan Demirci'nin 1000. etkinliği bu!.. 5 Mayıs 2016 Perşembe günü, İzmir Karşıyaka'da bulunan Piri Reis Okulları'na denk geldi... Üstelik gittiğim bir okulda bazen 4-5 ayrı etkinlik yaptığımda bunu sadece 1 saymış olduğum düşünülürse, gerçekte bunun bir kaç katı... Bazı tanıdıklar "1000" deyince şaşırıp soruyorlar "Hepsini saydın mı yani?.." Evet, saydım... Üzülerek söylüyorum ki ben mizahı hep "ciddiye" aldım!!! Bırakın mizahı hiçbir şeyin ama hiçbir şeyin aslında "ciddiye" alınmaması gereken bir coğrafyada ben işimi hep ciddiye alarak yaptım. 




Piri Reis Okullarına denk gelen 1000. Cihan Demirci etkinliğinde, okuldaki şenliği düzenleyen Okul Aile Birliği Üyeleri Cihan Demirci'te 1000. etkinlik pastası sürprizi yaptılar!.. (5 Mayıs 2016)

Evet yıllardır yaptığım bütün etkinlikleri saydım. Tek tek not ettim. Benim yıllık etkinlik defterlerim vardır. Oraya not ederim. Her ay, her yıl kaç etkinlik yaptığım bellidir. Zaman zaman yıllar arasında karşılaştırma yapar, etkinliklerdeki azalma ya da artmaları da görürüm. Ben çocuk yaştan başlayarak hep "belleğime" yatırım yaptım. Böylesine "belleksiz", daha dün ne yaptığını anımsamayan bir toplum yapısının içinde bu yaptıklarım elbette karşılığını ve hakkını bulamadı. 1978'de başlayan yazar-çizerlik serüveninde, ilk kitabımı 1985'te yayınladım. İlk imza günümle 1990 yılında başladı Cihan Demirci etkinlikleri... İlk etkinliğim; 1990 yılının 11 Kasım Pazar günü gerçekleşti...Yazar-çizer olarak ilk kez katıldığım İstanbul Tüyap Kitap Fuarında, o dönem fırtına gibi esen, baskı üstüne baskı yapan mizah kitabım "Geyik Muhabbetleri"nin imza günüyle başladı bu etkinlik maratonu... Aradan 26 yıl geçmiş... Okul etkinliklerine ise ilk kez 15 Aralık 1994 tarihinde, İstanbul Florya'daki Bilge Kağan Lisesindeki etkinlikle başlamıştım... 


Cihan Demirci, Piri Reis'teki "Karikatür Atölyesi" çalışmalarından birinde...  

Sonuçta 1000. etkinliğim, geçen yıl da gittiğim İzmir Karşıyaka'daki Piri Reis Okulları'na denk geldi. 5 Mayıs 2016 Perşembe günü, sabahın erken saatlerinde ulaştığım okulda gün boyunca 5 ayrı öğrenci grubuna 5 ayrı "Karikatür Atölyesi" gerçekleştirdim. Öğlenden önce 6. sınıf öğrencileriyle, öğleden sonra da 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleşen bu karikatür atölyelerini sınıflarda ve okul kütüphanesinde yaptık. Bir ara okuldaki şenliği düzenleyen Okul Aile Birliği Üyeleri beni okul mutfağına çağırdılar. içeri girdiğimde bana güzel bir sürpriz yaptıklarını gördüm. Okula adım attığımda, laf arasında "Bu benim 1000. etkinliğim olacak" demem onları harekete geçirmiş ve bana bir 1000. etkinlik pastası almışlar. Orada ayak üstü 1000. etkinlik pastamızın mumunu üfledik ve pastadan tattık. Benim için tarihi bu anı fotoğraflaşırken aslında gözümün önünde 26 yıllık süreçteki 1000 ayrı etkinliğe dair bazı görüntüler uçuşuyordu... Piri Reis Okullarından akşam üstü 17'de epeyce yorgun halde ayrılırken 1000. sayısını geride bırakmanın huzuru ve dinginliği çökmüştü aslında üstüme... Ne de olsa hemen ertesi gün gene İzmir'de, bir başka okulda 1001. etkinliğim gerçekleşecekti...

CİHAN DEMİRCİ'NİN 26 YILLIK BİR SÜRECİN SONUNDA 1000. ETKİNLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PİRİ REİS KARŞIYAKA OKULUNDAN ENSTANTANELER...   


Cihan Demirci, sabah ulaştığı İzmir'de otele bile uğramadan direkt gittiği Karşıyaka Piri Reis Okullarında gün boyu süren etkinliğinin sonunda sırt ve el çantasıyla, okul önünde 1000. etkinliğine veda ederken... (5 Mayıs 2016)




Hiç yorum yok: