03 Nisan 2015

CİHAN DEMİRCİ'NİN 51. KÜTÜPHANELER HAFTASINDAKİ SON DURAĞI SULTANBEYLİ'DEKİ VEGA OKULLARI OLDU!

Cihan Demirci, Sultanbeyli'deki Vega Okullarındaki söyleşisi sırasında... 

Bu yıl 51. kez düzenlene Kütüphaneler Haftasında, Cihan Demirci'nin 3 Nisan 2015 Cuma günü, üçüncü ve son durağı, Sultanbeyli'deki Vega Okulları oldu. Henüz 2014-2015 yılında eğitime başlayan, yepyeni bir okul olan Vega'ya, Kırmızı Kedi Yayınevinden Özerk arkadaşımızla ulaştığımızda bizi yıllar önce İstek Vakfı Acıbadem Okulundan tanıdık bir sima olan sevgili Berna öğretmen karşıladı. Çok yeni bir okul olmasına, daha epeyce az öğrencisi bulunmasına rağmen, Vega Okullarında karşılaştığım tablo, yılların okullarına taş çıkartacak durumdaydı doğrusu. Berna öğretmenimizin işini ciddiye aldığı her halinden belliydi. Önce onunla okulda bir geziye çıktık, sınıfları dolaştık. 


Vega Okullarındaki etkinliğin mimarı Berna öğretmenle... 



Okulun her tarafı açık olan Kütüphanesini dolduran öğrenci arkadaşlarımızın ilgili ve meraklı hali, önceden hazırlanmış soruları, benim de çok keyif aldığım bir söyleşi gerçekleştirmeme neden oldu. Onlara "Canlı Yayın" çocuk kahramanım Hınzır Can'ın yaratım sürecini ve iki kitabını tanıttım, ders kitaplarından sıkılmış Hınzır Can'ın kendi yazdığı bir çeşit tersten ders kitabı olan "Neşeli Dersler"i anlattım. Kendi çocukluk yaşamından da örnekler vererek kitaplarla çocuk yaşta başlayan ilişkimden bahsettim. Okul duvarlarında şairlerin, yazarların resimlerinin. çizimlerinin, onlarla ilgili pek çok bilginin bulunması da okulun ayrı bir hoşluğuydu. Öğrenci arkadaşlarımın ilginç sorularıyla noktalanan söyleşinin ardından onların yoğun ilgi gösterdiği 3 çocuk kitabımı imzaladım. Doğrusu bu yılki Kütüphaneler Haftasında gittiğim 3 okul içindeki en güzel ve en keyifli etkinlik bu okulda gerçekleşti diyebilirim. Bundan sonrasında önümüzdeki günlerde Cihan Demirci'yi artık İzmir'de gideceği iki okul ve ardından 20. İzmir Kitap Fuarı'nda açacağımız "Aziz Nesin 100 Yaşında" portre karikatür sergisi bekler... 



VEGA OKULLARINDAKİ CİHAN DEMİRCİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 



VEGA'DA 5. SINIF ÖĞRENCİSİ CEREN BANA KARİKATÜRÜMÜ ÇİZİP HEDİYE ETTİ... 




 Sevgili Ceren Erdoğan'ın çizdiği Cihan Demirci karikatürü... 


Vega Okullarındaki etkinliğimizin sonunda, etkinliğin mimarı Berna öğretmenimizle bana ve bu fotoğrafı gördüğünde Halil İ. Yıldırım arkadaşıma güzel bir sürpriz olacak bir Orhan Veli portresinin önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmedim... Geçen yıl Mizahhaber adlı bloğumuzda düzenlediğimiz "ORHAN VELİ 100 YAŞINDA" portre karikatür sergisinin en güzel portrelerinden birini sevgili çizer arkadaşım Halil İ. Yıldırım çizmişti. Berna öğretmen internet üzerindeki sergimizde gördüğü ve çok beğendiği bu portreyi büyüterek okulda sergilemiş. Doğrusu okuldan ayrılmadan bize güzel bir sürpriz oldu...


Hiç yorum yok: