25 Mart 2012

CİHAN DEMİRCİ'DEN SON DÖNEMLERİN GÖRSEL SUNUMLU SÖYLEŞİ REKORU BİLGE KAĞAN KOLEJİNDE GERÇEKLEŞTİ!

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, 23 Mart 2012 Cuma günü, Florya'da İstek Vakfı Bilge Kağan Kolejinde, 4. ve 5. Sınıf öğrencileriyle buluşup, onlarla 4 ayrı karikatür atölyesi gerçekleştirdi.


Doğrusu 23 Mart 2012 Cuma günü, İstek Vakfı'nın Florya'daki okulu Bilge Kağan Kolejine giderken, arka arkaya 4 ayrı görsel sunumlu atölye çalışması yapacağımızı bilmiyordum. Zira bu performans ben de 90'lı yıllarda kalan bir performanstı işin gerçeği:)) Bir günde, üç ayrı okulda ve gece başka bir mekanda olmak üzere 8 ayrı söyleşi yaptığım günleri anımsarım. Ama bunlar yıllar önceydi... Son dönemde arka arkaya en fazla iki söyleşi yapabilecek bir durumdayım. Ancak öğlen saatlerinde Say Yayınları'ndan İlker arkadaşımızla ulaştığımız Bilge Kağan Kolejinde bizi üç buçuk saat sürecek olan bir performans bekliyordu! İstanbul trafiğine takılarak zaten tam söyleşi saatinde yetişebildiğimiz Bilge Kağan Kolejinde böylece, aralık vermeden toplam 3.5 saat süren, 4 ayrı görsel sunumlu-atölye çalışması gerçekleştirip, sanırım sayısı 100'ü epeyce aşan kitap imzaladım.


4. ve 5. sınıf öğrencilerinden oluşan grupların karikatüre ilgisi doğrusu göz yaşartacak düzeydeydi. Her grupta çok fazla sayıda karikatür çizmeye çalışan, karikatürü seven öğrenci arkadaşlarla karşılaşmam ve okulun kütüphanesinde gerçekleşen bu etkinlikte kütüphane sorumlusu İrem ve Emel öğretmenin güleryüzlü halleri bendeki yorgunluğu alıp gitti. 4 ayrı gruba arka arkaya, nefes bile almadan gerçekleşen bu görsel söyleşilerde öğrenci arkadaşlarımızla basit ve temel çizim çalışmaları yapmaya çalıştık. Çeşitli çizim çalışmalarının ardından da karikatür örnekleri gösterdim onlara.
Tabii söyleşinin başında da dediğim gibi Bilge Kağan Koleji'nin benim kişisel okul etkinleri tarihimde özel bir de yeri vardır. 1994 yılının sonlarında artık okullara söyleşi ve imza günlerine gitmeye karar verdiğim bir dönemde ilk kez bir söyleşi ve imza günü için gittiğim okul, Florya'daki Bilge Kağan Kolejiydi. Tarih ise: 15 Aralık 1994'tü. Yani aradan 18 yıl geçmişti ve bu arada yüzlerce okulda, sayısı yüzlerce olan söyleşi ve imza günü yapmıştım. İlk kez bir etkinlik için gittiğim bu anlamlı okul bana uzun yıllardır göstermediğim bir performans gösterterek kendini gene öne çıkarmış oldu. Damdaki Mizahçı aracılığıyla Bilge Kağan Kolejinin biribirinden sevimli öğrencilerine dam üstünden sevgilerimi yolluyorum...

BİLGE KAĞAN KOLEJİNDE 23 MART 2012 TARİHİNDE GERÇEKLEŞEN CİHAN DEMİRCİ SÖYLEŞİLERİNDEN VE İMZA GÜNÜNDEN FOTOĞRAFLAR...










Hiç yorum yok: