10 Mayıs 2011

CİHAN DEMİRCİ
32 YIL ÖNCE
MEZUN OLDUĞU
LİSEDEYDİ!

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci için 9 Mayıs 2011 Pazartesi sabahı özel bir gündü. Çünkü, bundan tam 32 yıl önce 1979 yılında mezun olduğu; 50. Yıl Tahran Anadolu lisesinde bu kez öğrenci olarak değil, konuşmacı olarak bulunuyordu...

Cihan Demirci, 32 yıl önce mezun olduğu, 50. Yıl Tahran Anadolu Lisesindeki söyleşisi sırasında...

9 Mayıs 2011 Pazartesi sabahı, Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci bulunduğu damlardan inerek, bundan tam 32 yıl öncesine döndü... Zaten son 10 yıldır her anlamda rezil hale gelen bu ülkede, geçmişten kalan soluklarla yaşamaya çalışan biriyim. Bu 32 yıl önceye dönüşte bana ilaç gibi geldi. Sabahın erken ve buz gibi serin saatlerinde küçük bir Göztepe turu attıktan sonra, 32 yıl önce lise mezunu olarak çıktığım okulun kapısından içeri bu kez davetli bir konuşmacı olarak girdim. Okul müdürünün odasına uğrayıp bir merhaba dedikten sonra soluğu okulun bundan 3 yıl önce Öğretmenler Gününde gördüğüm salonunda aldım. Şule Akalın arkadaşımızda bizimle birlikteydi. Karşımda benim yaşımın 3'te birinde öğrenciler vardı. Aradan geçen 32 yıl sanki 132 yıl gibi geçivermişti bu akla ziyan ülkede. Lise bitmiş, üniversite kapısına adım attığımda 12 Eylül darbesi olmuş ve hayat bir daha asla eskisi gibi olamamıştı. Biten bir Cumhuriyetin derin hüznü tüm kavuruculuğuyla içimize oturmuş bir vaziyette biz hala "mizah" yapmaya çalışıyorduk, sırf kalan iki gram aklımızı koruyabilmek için. Okuduğum yılların belki de tek şahidi o yıllardan beri bu okulda öğretmenlik yapan resim öğretmeni Mürşide öğretmendi. Ben okurken bu okulun adı önce Aryamehr Lisesi sonra da M.Rıza Şah Pehlevi Lisesiydi. Şah gidip rejim değişince 50. Yıl Tahran Lisesine dönüşmüş, buna bir de Anadolu eklenmişti. Öğrenci arkadaşlara mesleğimin kariyerinden çok 70'li yılları, bizim lisede okuduğumuz dönemi anlatmaktı derdim ve öyle yaptım. Onları birbuçuk saat süren ve sorularla güzelleşen bu samimi söyleşide 1976 ile 1979 yılları arasındaki döneme götürdüm. O yıllarla, bugün içine düşülen 2011'in kabustan farksız eğitim ortamını mizahçı gözlemlerimle anlatmaya çalıştım. Okulumuzun o yıllarını, Hababam sınıfını aratmayacak sınıfımızı ve arkadaşlarımı, öğretmenlerimi anlattım onlara...

Sorularıyla salonu dolduran arkadaşlarından farkını ortaya koyan 4 öğrenci arkadaşımı bu söyleşi kesmemişti, onları da alıp Mürşide ve Nihan öğretmenle birlikte Öğretmenler Odasında da devam ettik içten muhabbetimize. Çocuklar 70'li yılları ilgiyle dinliyorlardı, merak ediyorlardı, çünkü büyükler onlara hep "anarşi" dolu yıllar klişesiyle damgalamışlardı, bugünlerden çok daha umut dolu bir kitleye ve insan kalitesine sahip o güzelim ve bozuk para gibi harcanmış yılları... Bu söyleşi yeterli gelmedi. İmza günü isteği de oldu. Anlaşılan o ki ben liseme tekrar gideceğim. Geçmişten aldığım soluklanmaya bugünlerde benim de çok daha fazla ihtiyacım var çünkü...
50.YIL TAHRAN ANADOLU LİSESİNDEKİ CİHAN DEMİRCİ SÖYLEŞİSİNDEN FOTOĞRAFLAR...

Cihan Demirci, söyleşisinin bitiminde okul öğretmenleri ve öğrencilerle...

Hiç yorum yok: