09 Aralık 2010

HEREKE'DE
140 YILLIK
BİR MİZAH
TARİHİ
YOLCULUĞU!
7 Aralık 2010 Salı günü, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin davetlisi olarak okulun Hereke'deki kampüsündeydim. İki saate yakın bir süre içersinde, salonu dolduran çoğunluğu Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerine 1870'lerden 2010'lara dek süren bir mizah dergiciliği tarihinde yolculuğa çıkardım...
Aslında 29 Kasım'da yapacaktık bu etkinliği...Ancak 28 Kasım günü Haydarpaşa'yı yaktılar malumunuz. Bu yüzden duran tren seferleri bizim görsel söyleşiyi de 7 Aralık tarihine kaydırdı. Zira Herekedeki okula öğrencilerin çok büyük bir bölümü trenle geliyor. Sonuçta Kışa girme öncesindeki son güneşli günlerden birinde Söğütlüçeşmeden bindiğim Adapazarı treni beni 1 saat 25 dakikada Hereke'ye getirdi. Ata ve Emine arkadaşlarımız karşıladılar. Söyleşi saatine dek çay bahçesinde öğrenci arkadaşlarla sohbet ettik. Saat: 14'te Kocaeli Üniversitesinin Güzel Sanatlar Fakültesi, Asım Kocabıyık Konferans Salonunda "Mizah Dergiciliğimiz 140 Yaşında" başlıklı görsel sunumlu söyleşime başladım. Geçen yılda Aralık ayında bu salona gelmiştim ama bir zaman sorunu yaşamış, bu söyleşiyi keyifle yapamamıştık. Bu kez zamanımız var ve 1870'den yola çıkıyor, 2010'a dek süren 140 yıllık bir mizah dergiciliği tarihine dalıyoruz. Salonda, geçen yıl bu etkinlikten, benim de onun bu okulda olduğundan haberim olmayan, eski iş arkadaşım, bir zamanlar Gırgır ve Fırt'ta birlikte çalıştığım Murat Alpay ve öğrencileri de var. Murat Alpay tanıdığım en çalışkan karikatürcülerdendi şu anda Kocaeli Üni. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünde başkan yardımcısı olarak görev yapıyor ve Grafik bölümünde pek çok derse giriyor. Belli ki öğretmenliği de karikatürcülüğü gibi, yani gene arı gibi çalışıyor. Bu arada salondaki bir başka güzellik, bu etkinliğin koordinasyonunu sağlayan Erek arkadaşımızın, Herekedeki bir köyden ilköğretim okulu öğrencilerini bu söyleşiyi izlemeye getirmiş olması. İki saate yaklaşan söyleşinin sonunda yıllardır görmediğim arkadaşım Murat Alpay bana Grafik bölümünü gezdiriyor, odasında çaylarımızı içiyor daha sonra da Herekede bir mekanda rakılarımızı içerek 80'li yıllara, Gırgır-Fırt günlerine gidiyoruz bir kaç saat, muhabbetimiz trende de sürüyor, bu muhabbet bitmez, belli ki ben daha epeyce Hereke yapacağım önümüzdeki dönemde...Bu güzel etkinliğe katkısı geçen herkese teşekkürler. 4 Aralık Cumartesi günü Karikatürcüler Derneği genel kurulunda yaşadığım, konuşmamın kesilmesiyle kürsüden inmek zorunda kaldığım tatsızlığın ardından ilaç gibi doğrusu... Cihan Demirci
7 ARALIK 2010 HEREKE
ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR...
Sevgili arkadaşım Murat Alpay'la yıllar sonra...
Söyleşi sonrasında, sevgili Erek Erdoğan arkadaşımız ve öğrencileriyle... Murat Alpay ve Cihan Demirci, Hereke'de 80'li yılların muhabbetine daldıkları anda...

1 yorum:

hakan ipek dedi ki...

Murat Alpay'ı hatırladım.Ne güzel karikatürleri vardı..Hatta onu taklit eden amatör çizerler de vardı.Şimdi hiç bir yerde görünmüyor.Muhtemelen başka bir işle uğraşıyor..Ne yazık ki belli bir yaştan sonra ya karikatürcü çizmeyi bırakıyor..Ya da çizgi karikatürcüyü..Bunun istisnaları çok tabi..Cihan Demirci mesela..Eskilerden muhteşem Nehar Tüblek geliyor aklıma..Dahada saysak çok var...