27 Eylül 2010

Damdaki Mizahçı Cihan Demirci, kendisini İşsizler Ordusundan Tığ General olarak tanımlayan Mete Liksiz ile görüştü.

“Korkulması gereken tek ordu İşsizler Ordusu’dur!”
- Sayın Mete Liksiz, “İşsizler Ordusu” adına konuştuğunuzu söylüyorsunuz, siz kimsiniz, nereden çıktı bu ordu?..
- Efendim bendeniz öncelikle işsizim ama sıradan bir işsiz değilim. Alanında uzman bir işsiz olduğum söylenebilir. Çünkü işsizliğim aileden bana mirastır, benim babam da işsizdi dedem de işsizdi, hatta dedemin babası da işsizmiş. Her konuya kulp takma uzmanı olan medyamız yıllardır biz işsizler için “İşsizler Ordusu” tanımlamasını kullanıyordu. Kullanıyordu ama bu tanımlamanın öylece içi boş duruyordu. Tanımlama da ortada kalmıştı ve o da işsizdi kanımca. Bendeniz uzman bir işsiz olarak ortada kalmış bu tanımlamanın içini doldurmak için ortaya çıktım.
- Kendinize “Tığ General” diyorsunuz, bu ne demek oluyor?..
- Çünkü işsizlikten bir deri, bir kemik kaldığım için “Tığ” gibiyim. Bu nedenle kendimi “Tığ General” olarak görüyorum. İşsiz bir Tığ General olduğum için tabii beni bir atayan olmadı. Ama olmasın fark etmez. Biz zaten rütbe peşinde değil iş peşindeyiz sevgili kardeşim!.. Ayrıca bizim “İşsizler Ordusu”nda YAŞ kararları filan da yoktur. Çünkü işsizlik zaten yeterince “yaş” bir durumdur!..
- Arkanızda bir bayrak görüyorum, ortasında avucunu açmış bir el ve o elin içinde de sıfır var, bunun anlamını öğrenebilir miyiz?..
- Bu “İşsizler Ordusu”sunun bayrağı daha doğrusu amblemidir. Bayrağımızdaki el ve içindeki sıfır; “Elde var sıfır” anlamına geliyor. Zira bir işsiz için elde var olan tek şey sadece sıfırdır!.. Elde yok, avuçta yok demesinler diye boş olan avucumuza bir sıfır yerleştirdik. İsteyen işsiz arkadaşımız sıfır sayısını artırabilir. O işsizin sıfır haline kalmış.
- “İşsizler Ordusu”nda şu an kaç kişi var, bir sayı verebilir misiniz?..

- İşsizler Ordusu bu dünyada sayısı belirsiz tek ordudur. Çünkü bu ordunun sayısı her an, her saniye katlanarak artmaktadır. Bakın siz bu soruyu sorduğunuz andan bu yana ülkemizde 39. 997 kişi daha işsiz kalmış olabilir. Artış hızımız engellenemez!. Çok genç bir orduyuz. Bazı arkadaşlar “Genç İşsizler Ordusu” da diyorlar bu orduya. Genciz, işsisiz, perişanız, umutsuzuz!.. Bu yüzden bence bu ülkede artık korkulması gereken tek ordu “İşsizler Ordusu” dur!.. Gelecek bizimdir!..
- Siz konuk olduğunuz bir karikatürde “Ya içeri alınma sırası İşsizler Ordusuna da gelirse” diye bir korkunuzu belirtmiştiniz. Hala böyle bir endişe duyuyor musunuz?..
- Tabii ki…Başbakan, “İşsizler Ordusu üyeleri korkmasın, biz İşsizler Ordusunun daha da büyüteceğiz, daha da geliştireceğiz” diyebilir, Gerçekten bizim sayımızda bir patlama yaratabilirler ama biz en azından “dışarda” işsiz olmak istiyoruz.
- Sn. Mete Liksiz, DAMDAKİ MİZAHÇI okurlarına son olarak ne söylemek istersiniz?..
- Bakın Tığ General de olsam ben acayip işsiz biriyim, bu nedenle onlara şunu demek istiyorum: “Ne iş olsa yaparıııııım be abiiiiiiiiiiiii!!

Hiç yorum yok: