18 Mayıs 2010

CİHAN DEMİRCİ "DAMDAKİ MİZAHÇI" SÖYLEŞİSİYLE VE İMZA GÜNÜYLE TRABZON'DAYDI!..

Sevgili DAMDAKİ MİZAHÇI dostları... Gitmek istediğim halde bugüne kadar gidemediğim şehirlerden biriydi Trabzon... Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Trabzon Şubesinin daveti üzerine bu istek geçtiğimiz hafta sonu gerçekleşti... Trabzon'da bu yıl 4. kez düzenlenen ÇYDD Trabzon Kitap ve Kültür Şöleni kapsamında 16 Mayıs Pazar günü, Trabzon Mimarlar Odası Salonunda "Damdaki Mizahçı'nın Gözüyle" başlıklı mizah söyleşimi gerçekleştirip, karikatürlerimden oluşan bir sunum yaptım ve daha sonra Trabzonlu Çağdaş Yaşamlı gençlerin yoğun ilgisi altında keyifli bir imza günü yaşadım... Karadenize özgü hiperaktif bir hızda geçen 1.5 günün ardından Trabzon pırıl pırıl gençleriyle bende keyifli ve moral veren anılar bıraktı...


Cihan Demirci "Damdaki Mizahçı'nın Gözüyle" başlıklı söyleşisine başladığı anda...

Trabzon'a birkaç kez niyetlenip bugüne dek hiç gidememiştim... ÇYDD Trabzon Şubesinin davetlisi olarak 15 Mayıs Cumartesi günü, öğleden sonra ulaştığım Trabzon'da, 16 Mayıs Pazar gecesine dek geçen 1.5 gün içersinde dopdolu ve keyifli anlar geçirdim doğrusu... Trabzon'da 12-16 Mayıs tarihleri arasında, 5 gün boyunca Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Trabzon şubesinin hazırladığı kültür ve kitap şenliği şöleni yaşandı. Bu şölen kapsamında benim dışımda; Rutkay Aziz, Salih Kalyon, Talat Sait Halman, Feyza Hepçilingirler, Mucize Özinal, Aytül Akal, Öner Ciravoğlu, Hıfzı Topuz gibi isimler de katıldı 5 gün süren etkinliklere... 15 Mayıs Cumartesi günü, Trabzon'a ulaştıktan sonra etkinliklerin yapıldığı Mimarlar Odasının mekanında aldım soluğu. Talat Sait Halman'ın söyleşisi yeni başlıyordu ben bu güzel mekanın bahçesinden içeri girdiğimde. Yıllar önce, ta 1993 yılında "Kutsal Kelime Avcısı" adlı kitabımı çok sevip de bana bu kitapla ilgili New York'tan güzel satırlarla dolu bir mektup yazan sevgili Halman'a 17 yıl sonra, söyleşinin sonunda söz alarak teşekkür etme fırsatım oldu. Aynı akşam Horon Otelde gerçekleşen yemekte de sevgili Halman'la sohbet olanağımız oldu. ÇYDD Trabzon şubesi başkanı Evşen Gültepe'nin ve çalışma arkadaşlarının çabalarıyla gerçekleşen şölende ÇYDD gönüllüsü gençler 15 Mayıs akşamı, Türkan Saylan anısına, onun yaşamından kesitler sunan bir oyun sahnelediler ve gözlerimizi yaşarttılar... Bu oyunu Trabzonlu karikartürcüler Adnan Taç ve Bülent Sümer ile birlikte izledik. 16 Mayıs Pazar günü sabahtan Trabzonda bir sahil turu yaptım. Bir çay bahçesinde tek başına oturmak ne keyifliymiş meğer. İnsan yığını halinde yaşadığımız İstanbul'da pazar sabahı bile yaşayamayacağımız bir durumdu bu. Öğlen saatlerinde Mimarlar Odası Salonunda gerçekleşen "Damdaki Mizahçının Gözüyle" başlıklı söyleşimde salonu dolduran Trabzonlulara doğumumdan başlayarak dama çıktığım döneme kadar olan mizah yolculuğumu görsel bir sunumla anlattım. Neden dama çıktığımı da bu sunumda açıkladım. Kahkahalarla izlenen sunumun sonunda, karikatür örneklerimden bir sunum da gerçekleştikten sonra Mimarlar Odasının bahçesinde yoğun bir ilgi altında, uzun süre kitaplarımı imzaladım. Trabzonlu çağdaş yaşamlı gençler gerçekten içten ve samimi ilgi gösterdiler. Sonrasında ÇYDD gönüllülerinden sevgili Kamuran beyle bir kaç saatliğine Trabzon turu yapma fırsatımız oldu. Ayasofya Müzesini dolşatık, o müzenin bahçesindeki kafede kuymak, kavrulmuş fasülye turşusu ve yaprak sarma üçlüsünden oluşan harika tatlara yumuldum. Sonrasında Atatürk Köşkünü gördük. 16 Mayıs Pazar akşamı bu coşku dolu şölen ÇYDD'li gençlerin sahnelediği Çernobil'i anlatan, nükleer santral karşıtı gösteriyle sona erdi. Birbirinden pırıl pırıl genç arkadalarla bol bol fotoğraf çektirdik. Uçağın kalkmasına bir buçuk saat kala Karikatürcüler Derneğinin Trabzon temsilcisi Adnan Taç ve karikatürcü Bülent Sümer arkadaşımızla, derneğin Trabzon şubesini ziyaret ettim. Sonrasında Yakup ve Erdal Eksert arkadaşların da katılımıyla Trabzon Sanatevinin bahçesinde muhabbeti koyulttuk ve uçağı son anda yakaladık. Bu arada zaten hep mizah şeridi gibi geçen hayatım, çok ilginç bir yolculuk daha yaşamış oldu. Tamamen Trabzonlulardan oluşan İstanbul'a giden bu uçakta biçare bir Fenerbahçeli olarak, pilotun havada yaptığı anons sayesinde şampiyonluğun kaçtığını öğrendim. Açıkçası Fenerbahçe zaten bu şampiyonluğu hak etmemişti. Trabzonluların arasında ben de hem onları hem de Bursaspor'u kutladım ve sonuçta camın-pencerenin indiği, sessiz-sakin bir Kadıköy geceyarısında kaçan şampiyonlukla gözü epeyce yaşlı Kadıköy'üme geri döndüm...

DAMDAKİ MİZAHÇI Cihan Demirci olarak Trabzon'da bu güzel ve anlamlı etkinliği gerçekleştiren ÇYDD Trabzon Şubesini kutluyor, ülkemizin en çok işe yarayan derneği olan Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinin, müthiş başkanı sevgili TÜRKAN SAYLAN'ı 1. ölüm yıdönümüne denk gelen 18 Mayıs 2010 tarihinde sevgi ve özlemle anıyorum...


TRABZON'DAN FOTOĞRAFLAR...

"Damdaki Mizahçı'nın Gözüyle" başlıklı Cihan Demirci söyleşisinden izleyiciler... Söyleşi sonunda salondaki iki genç arkadaşımla birlikte üzerimize perdeden düşen yazıların altında... 15 Mayıs Cumartesi akşam üzeri Talat Sait Halman'ın söyleşisi sonrasında Cihan Demirci ÇYDD Trabzon şube başkanı Evşen Gültepe ve Talat Sait Halman'la birlikte...
3 karikatürcü, 15 Mayıs Cumartesi akşamı Trabzon Kanuni Anadolu Lisesi salonunda, ÇYDD'li gençlerin sahnelediği Türkan Saylan'ı anlatan gösteriyi izliyoruz... Soldan sağa; Adnan Taç, Cihan Demirci, Bülent Sümer...
Az önce bahsettiğim Türkan Saylan'ın yaşamından kesitler sunan oyundan bir sahne...

15 Mayıs Cumartesi gecesi Trabzonda Horon Oteldeki yemek sonrasında otelden ayrılma anında... Şölen konuklarından; Feyza Hepçilingirler, Talat Sait Halman ve bendeniz Cihan Demirci ÇYDD ekibinden Trabzonlu dostlarla...
Aynı geceden bir başka enstantane...

16 Mayıs Pazar günü "Damdaki Mizahçı" söyleşisinden sonra Cihan Demirci Mimarlar Odasının bahçesinde ÇYDD Trabzon şube başkanı Evşen Gültepe'ye kitap imzalarken...
Cihan Demirci kitaplarını imzalıyor... Trabzonlu gençlerle çok kısa sürede kaynaştık... Eee burası Karadeniz'dir daaaa!!! ÇYDD'li gençler, ortada Yakup arkadaşımız ve en sağda ÇYDD ekibinden Gönül Çağdaş'la... Adaşım Cihan'a kitap imzalarken...
Gönül Çağdaş ve Yakup arkadaşımızla...
Ortada görülen Damla arkadaşımız, ki bu hariç, imza anındaki bu fotoğrafların çoğunu o çekti...
Trabzonlu genç arkadaşlarımızdan Hande'ye kitap imzalarken...
Gülen yüzleri, en içten halleriyle ÇYDD'li gençlerle...
Trabzon'da keyifli bir imza günü yaşatılar doğrusu bana...
Tek sorun sadece Bulut Yayınlarından çıkmış kitaplarımın bu imza gününde oluşuydu ki, eh o kusur Hami Mandıralı'da da olur...
Mimarlar Odasının bahçesinde genç arkadaşlar ve ÇYDD ekibiyle birlikteyim...

Trabzon'da bana rehberlik yapan Şavşatlı sevgili Kamuran bey ve karikatürcü arkadaşımız Adnan Taç ile...
16 Mayıs Pazar günü benim imza gününün ardından, Mimarlar Odası bahçesinde keyifli bir söyleşi izledik... Öner Ciravoğlu ve Hıfzı Topuz bizlere Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun müthiş renkli yaşamını anlattılar...
Trabzon'da da bir "Ayasofya" çıktı karşıma...Ayasofya Müzesinin dıştan görünümü... Ayasofya Müzesinin önünde...İçinde fotoğraf çekemedim ama duvarlara yapılan ve bu yapıyla ilgisi olmayan sıvalar Laz müteahitlerin şehrinde olduğumuz anımsattı bize...:))))
Kamuran beyle Ayasofya müzesinin önünde...
Ayasofya müzesinin bahçesindeki çay bahçesinde çayla yetinmeyip, tereyağı ve mısır unundan yapılan kuymak'ı, kavrulmuş taze fasülye turşusunu ve en büyük hastalığım YAPRAK SARMA'yı tadarken... (Kendimi Mehmet Yaşin gibi hissetiğim anlar!!!)

Trabzon'un en tepesinde yer alan bir güzelim köşk... 1890 yapımı Atatürk Köşkü...
Cihan Demirci Atatürk Köşkünün önünde...
Sevgili Hıfzı Topuz'u yakalamışken ben de bir kitap imzalattım, yanımda Trabzonlu genç arkadaşımla...
Cihan Demirci ve bize tarihi öğreten üretken yazar sevgili Hıfzı Topuz... ÇYDD gençler, kültür ve kitap şöleninin son etkinliğinde ÇERNOBİL faciasını oyunlaştırdılar ve nükleer santrallere hayır dediler...
Bu gösteri sonrasında ÇYDD'li gençlerle birlikte...
... Ve TRABZON'da keyifle geçen bu şölenin final anındaki toplu fotoğraf...Emeği geçen herkese DAMDAKİ MİZAHÇI'dan teşekkürler... Anlaşılan biz bu Trabzona bir süre sonra yeniden gideceğiz...))))



1 yorum:

Unknown dedi ki...

Cihan Bey, asıl siz teklifimizi kabul edip; bize katılarak heyecanımızı paylaştığınız için çok teşekkürler. Çok güzel ve dolu dolu bir 5 gün geçirdik. Şölenimizde sizinle tanışma fırsatımız oldu. Bu güzel yazınız için de tekrar teşekkürler... tekrar görüşmek dileğiyle...

Fatma Jale ARSLAN