13 Kasım 2009

7 KOCALI HÜRMÜZ SAYESİNDE
ADI YENİDEN ANIMSANAN
BİR MİZAH USTASI:
SADIK ŞENDİL

SADIK ŞENDİL (1913-1986)

Sevgili Sadık Şendil ağabeyi bundan 23 yıl önce, 1986'da 26 Temmuz tarihinde yitirmiştik, ömrünün son 4 yılında onunla aynı işyerinde çalışma şansım olmuştu... Bu blogta daha önce de onunla ilgili yazılar yazdım... Ömrünün son 4 yılında yani; 1982-1986 yılları arasında Güldürü Üretim Merkezinde birlikte çalıştığım film senaristi-mizah ve tiyatro yazarı Sadık Şendil şu sıralar "7 KOCALI HÜRMÜZ" adlı ölümsüz eserinin yeniden sinema filmi olarak çekilmesi nedeniyle anımsandı...Uzun yıllardır onu bulduğu her fırsatta yazılarıyla anmaya çalışan bir DAMDAKİ MİZAHÇI olarak Sadık Şendil gibi önemli bir değerin bir şekilde yeniden anımsanması insanı hem mutlu ediyor hem de bu ülkenin gerçek değerlerine olan nankörlüğü nedeniyle bir yandan da hüzünleniyor insan... Ondan ve onun gibi ustalardan bana kalan sıcak anılar benim hayattaki en büyük zenginliğim... Sadık ağabeyin ölümü sonrasında çizdiğim bir portresi yeniden elime geçince biraz elden geçirip buraya aktarmak sizlerle paylaşmak istedim...Bu gerçek İSTANBUL BEYEFENDİSİNİ (Ki beyefendilik onunla birlikte tarih oldu ne yazık ki!!!) SEVGİ VE ÖZLEMLE BİR KEZ DAHA ANIYORUM...

Hiç yorum yok: