11 Mart 2009

DAMDAKİ MİZAHÇINIZ
CİHAN DEMİRCİ
KIRAÇ
OKULLARINDAYDI...

Sevgili dostlar, okul etkinliklerine epeydir katılamamıştım. 10 Mart 2009 Salı günü, Kartal'daki Kıraç Okullarına söyleşi ve imza günü için konuk oldum...
Beni Kıraç okullarına davet eden okulun eğitim koordinatörü sevgili Mehmet Kaya ile okulun konferans Salonunda...

Anımsadığım kadar en son geçen yılın Mayıs ayında Ataşehir'deki Adıgüzel Güzel Sanatlar Lisesinde gitmiştim. Sonrasında çeşitli nedenlerden ötürü epeydir okul etkinliklerine katılamadım. 10 Mart Salı günü gittiğim Kıraç Okulları'nın eğitim koordinatörü sevgili Mehmet Kaya bu tür etkinliklerin ustası bir idareci. Yıllar önce Samandıra'daki Fenerbahçe Kolejinde müdürken de 2 kez okuluna konuk olmuştum. Sevgili Mehmet Kaya, aslında beni geçen yılın Ocak ayında çağırmıştı yeni okuluna ama o sıralar babamı henüz yitirmiştim bu nedenle gidememiştim. 10 Mart Salı günü Kartal Rahmanlar'daki okula, altyapısız İstanbul'u seller basmışken, berbat bir havada gittim. Ancak bu sırılsıklam vaziyet Kıraç Okullarındaki sıcak havayla bir anda kuruyup yok oldu.
Cihan Demirci söyleşi sonrasında imza sırasında...

Okulun konferans salonundaki 40 dakikalık bir ders süresi içersindeki söyleşimize açıkcası, her zamanki süre yetmedi. Salonu dolduran 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerine "Mizah" üzerine birşeyler aktardıktan sonra, kitaplarımdan bir kaç alıntı yaparak söyleşiyi noktaladım. Daha sonra Kıraç Okullarının aydınlık yüzlü öğrencilerine kitaplarımı imzaladım. Daha sonra sevgili Mehmet Kaya ile sohbet etme fırsatı oldu. Doğrusu şu moral bozucu, berbat günlerde Kıraç Okulları tam da tahmin ettiğim gibi bir okul çıktı. Keşke bu tür okulların sayısı daha fazla olsa ülkemizde... Ama hangi tür okulların fazla olduğunu söylemeye gerek bile yok... Okuldan çıktığımızda dışarda gene seller gidiyordu... İstanbul'un berbat yüzü ve kara mizah bulutlarıyla yüklü malum damlar gene bizi bekliyordu...

İmza gününe sadece öğrenciler değil, okulun öğretmenleri de ilgi gösterdiler...

Çağdaş bir eğitim verdiği belli olan Kıraç Okulunun aydınlık yüzlü öğrencileriyle...

Hiç yorum yok: