06 Şubat 2009

40. YILDA
NELER YAPMALI?

1969'da kurulan Karikatürcüler Derneği, 2009'da 40. yılını kutluyor... 12 Eylül 1980 darbesinden sonra bütün derneklerle birlikte kapatılan dernek 1984'te yeniden açılmıştı. 40. yılına ulaşan, benim de üyesi olduğum bu dernek, geçtiğimiz 31 Ocak Cumartesi günü, Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci'nin de kısık sesiyle katıldığı "40. Yılda Neler Yapmalı" başlıklı bir toplantı düzenledi...

31 Ocak 2009 Cumartesi günü, Cağaloğlu'ndaki Gazeteciler Cemiyeti toplantı salonunda gerçekleşen Karikatürcüler Derneğinin "40. Yılda Neler Yapmalı" toplantısına bir sürü sağlık sorunumu yanıma alarak gitmek zorunda kaldım doğrusu... Pek çok çizer arkadaşımızın söz alıp konuştuğu toplantıda, ben de söz alıp konuşmamı yaptıktan bir süre sonra boğazlarımın şiş olmasıyla zaten kısık olan sesim hiç çıkmamaya başladı... Aynı akşam, dernek üyesi arkadaşlarla birlikte Saygı abimizin "Akşam Sefası"nda otururken artık peçetelere yazarak konuşabildim... Dilsizlerin ve sesini çoktan yitirmiş halkımızın durumunun zorluğunu o gün daha iyi anladım... Ertesi gün de sessize alınmış bir haldeydim... Neyse ki, artık sesim çıkıyor... Sesini her daim çıkarmış biri olarak "sessiz" moda geçmenin ne kadar zor olduğunu geçen hafta sonu bizzat yaşamış oldum... Eeee damların yalnız mizahçısıyız, damda özellikle kışın hayat hiç kolay değil, bünye hepten döküldü bu kış, ses bile çıkmaz oldu... Ama inatçı bir karakterle gene döndük damlarımıza...

Sahi 40. yılda Karikatürcüler Derneği, pek çok etkinlik gerçekleştirecek... Bunlardan ilkinde; 21 Şubat Cumartesi günü, saat: 14'te, Saraçhanedeki Karikatür ve Mizah Müzesinde görsel bir sunumla Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, karşınızda olacak... Karikatürcüler Derneğinin 40. yaşına ulaştığı 2009'da mizah dergiciliği tarihimiz de 140. yılına ulaştı... 21 Şubat'ta; "1869'DAN 2009'a; MİZAH DERGİCİLİĞİMİZ 140 YAŞINDA" başlıklı görsel sunumlu bir söyleşim olacak, tarih yakınlaştığında size ayrıntılı bilgi iletirim... Dam üstünden hepinize sevgiler...

Hiç yorum yok: