02 Nisan 2008

AZİZ NESİN USTAMIZI
KADIKÖY'DE ANDIK...
Türk mizahının büyük ustası Aziz Nesin, 1 Nisan 2008 Salı akşamı, Kadıköy'deki Barış Manço Kültür Merkezinde düzenlenen özel bir gecede söyleşi, dinleti, kısa oyun ve sunumlarla anıldı...Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci de gecede yer alan konuşmacılar arasındaydı.

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci Aziz Nesin'i Anma Gecesinde konuşmasını yaparken...

(Fotoğraf: Uğur Karakadı- Gazete Kadıköy)

1 NİSAN biz mizahçılar için özel bir gündür daha önce de dediğim gibi... Mizahın ve şakanın günüdür sonuçta... Bu 1 Nisan'da da bendeniz önce öğlen saatlerinde Acıbadem İstek Vakfı Lisesinde söyleşi ve imza gününe katıldım sonra da akşam soluğu Kadıköy'deki Barış Manço Kültür Merkezinde aldım. Kadıköy Belediyesi Barış Manço Kültür Merkezi, Türkiye Yazarlar Sendikası, Karikatürcüler Derneği ve Nesin Vakfı işbirliğiyle düzenlenen bir gecede mizahımızın büyük ustası Aziz Nesin'i andık. Önce saat:19'da Karikatürcüler Derneğinin hazırladığı "Doğumunun 800. yılında Nasreddin Hoca Karikatürleri Sergisi" açıldı merkezin sergi salonunda. Dernek sekreteri Aziz Yavuzdoğan ve Akdağ Saydut ve eşi Ful Saydut'la salonda aramızdaydı. Şair dostum Tekin Sönmez ağabey de bizlerleydi. Aynı salonun bir köşesinde yıllar önce Güldürü Üretim Merkezinde çalışırken (1984'te hazırlanmıştı) hazırladığımız Aziz Nesin Karikatürleri Sergisi de Nesin Vakfınca hazırlanmıştı. Bu sergide 1984'de çizdiğim ve ilk kez 1984'te Şan Tiyatrosunda düzenlenen "Aziz Nesin 70 yaşında" gecesinde sergilenen karikatürümü bulmam da benim için hoş oldu doğrusu. Aziz Nesin portrelerinden oluşan bu sergi Nesin Vakfında duruyor yıllardır.

Barış Manço Kültür Merkezinde açılan Nasreddin hoca karikatürleri sergisinin yanında, Aziz Nesin karikatürleri sergisi de yer aldı. Bu sergi taa 1984'de hazırlanmıştı. Bu sergide 1984'ten kalma tam 24 yıllık bir Aziz Nesin karikatürümle karşılaştım ve hemen resmini çektim, ne de olsa eski bir dostla karşılaşmış gibi oldum o anda...

Sergilerin açılış kokteylinden sonra saat:20'de "AZİZ NESİN'İ ANMA GECESİ" başlamış oldu. Sahneye önce gecenin sunucusu şair Mehrizat Poyraz ile Barış Manço Kültür Merkezinin merkezinin genç müdürü Cuma Bolat çıktılar. Daha sonra Yazarlar Sendikası başkanı Enver Ercan'ın söz aldığı gecede, Öner Yağcı'nın her zaman ki gibi gene coşkuluydu konuşması. Ardından sözü bendeniz Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci aldı. Süre kısıtlı olduğu için 10 dakika civarı bir süreye sevgili ustam Aziz Nesin'le ilgili bende kalan izlerden bahsettim konuşmam boyunca. Daha ilkokul beşinci sınıfta bir solukta okumaya başladığım kitaplarını lise yıllarında hatmettiğimi anlattım. Sonra 1982'deki ilk tanışmamızdan, 1984'de 6 ay kadar bir süre aynı işyerinde çalışmamızdan ve 1995'te ölümünden 18 gün önce İzmit'te biraraya geldiğimiz o hüzünlü etkinlik anından söz açtım. Aziz Nesin'in anısına yazdığım iki şiiri seslendirdim. Daha sonra Ali Erdoğan, Aziz Nesin'dem metinler okudu salonu dolduran Nesin dostlarına. Derken sahneye tüm sevimliliğiyle Nesin Vakfı koordinatörü Klauss Liebe Harkort çıktı ve 1968'de tanıştığı Aziz Nesin'le ilgili anılarını aktardı. Ardından "Nesin Vakfı Çocukları" bence gecenin en güzel etkinliği olan "Pırtlatan Bal" adlı Aziz Nesin'in çocuk oyununu sergilediler tüm içtenlikleriyle. Sırada TYS eski başkanlarından mimar-yazar Cengiz Bektaş vardı, o da konuşmasını Aziz Nesin'den kalan fotoğraflı anılarla süsledi. Sonrasında kısa bir gitar dinletisi ardından gece Tan Oral'ın Vakfın kuruluşunu da anlatan konuşmasıyla sürdü. Finalde sözü bu kez türküler aldı ve gece 11 civarında taMamlandı. Tüm konuşmacıların ortak paydası ve sözü "AZİZ NESİN'İ ÇOK ÖZLEDİK" oldu gece boyunca. Bence gecenin özeti de sadece bu cümleyle anlatılabilir: "AZİZ NESİN'İ ÇOK ÖZLEDİK" Bu gecede beni yalnız bırakmayan sevgili Taner Güven arkadaşıma, Nalan öğretmenime ve sevgili kızı Duygu'ya da özel bir teşekkür gönderiyorum...

Nesin Vakfı Çocuklarının sergilediği "Pırtlatan Bal" adlı oyundan bir an...

Anma gecesi öncesindeki sergi kokteyli sırasında soldan sağa; Türkiye PEN Yazarlar başkanı Tarık Günersel, Tan Oral, Yazarlar Sendikası başkanı Enver Ercan, Cihan Demirci ve Öner Yağcı...

Kokteyl sırasında Öner Yağcı, Cihan Demirci ve Aziz Yavuzdoğan...

Gecenin sonunda Nesin Vakfı çocuklarıyla sahnedeyiz...

(Fotoğraflar için sevgili Akdağ Saydut'a teşekkürler...)

Hiç yorum yok: