25 Ocak 2008

KOÇ LİSESİNDE
29 YIL ÖNCEKİ
ÖĞRETMENİMİ BULDUM!
Sevgili "Damdaki Mizahçı" dostları, epeyce zorunlu bir aradan sonra 23 Ocak Çarşamba günü yeniden bir okul etkinliğine katıldım. Geçen yıl da gittiğim Kartal'daki Özel Koç Lisesinde beni bu kez, bundan 29-30 yıl önce Aryamehr Lisesinde Tarih öğretmenim olan Nalan Şenalp bekliyordu, hem de aradan sadece 29-30 gün gibi geçmiş bir şekilde...
Lisedeki tarih öğretmenim Nalan Şenalp, söyleşi ve imza günü için gittiğim Özel Koç lisesinde sürdürüyor Tarih öğretmenliğini, söyleşi sonrasında ona kitap imzalarken...
Epeydir hüzünlü ve ard arda kayıplarla geçen bir hayatım oldu... İnsan böyle çok kayıp yaşadığı anlarda, geçmişten birilerine rastlayınca daha da fazla mutlu oluyor, tıpkı benim gibi... 23 Ocak Çarşamba günü gittiğim Özel Koç lisesinin benim için bu yıl farklı bir anlamı vardı. Bu yıl okulda 17. kez düzenlenen kitap fuarının yazar konuklarından biriydim, tıpkı geçen yılki gibi ama bu yıl orada 29 yıl önceki Tarih öğretmenim Nalan Şenalp beni bekliyordu. Nalan öğretmenle bundan sadece bir ay kadar önce "FACEBOOK" denen çılgınlık sayesinde diyalog kurmuştum. Okuduğum lisenin öğrenci grubunda gezinirken internette çıkmıştı karşıma... 1977'lere, 1978'lere gittim birden... Lise yıllarıma... Nalan öğretmen bize henüz 1 yıllık bir öğretmenmiş lisede geldiğinde. Zaten sınıfa ilk girdiğinde biz onu lise son sınıf öğrencisi filan zannetmiştik arkadaşlarla... Son olarak 1979'da gördüğüm Nalan öğretmeni, tam 29 yıl sonra gördüğümde durum çok da farklı değildi işin gerçeği... Fotoğraflara baktığınızda siz de hak vereceksiniz sanırım...

Söyleşi öncesinde öğrencilere özgeçmişim aktarılıyor, Nesrin öğretmen tahtada, bense öğrencilerin arasından bu fotoğrafı çekiyorum...

Beni okulun girişinde bu etkinliğin mimarlarından Nesrin öğretmen karşıladı... Özel Koç Lisesindeki 17. Kitap fuarında konu bu yıl ŞİİR'e ayrılmıştı hafta boyunca... Benim konu başlığım ise "MİZAH VE ŞİİR" di... Mizaha şiirle başlamış ve arka planda şiiri aralıksız sürdüren bir mizahçı olarak birbuçuk saatlik bir sürede edebiyatımızdaki köklü hiciv şiiri geleneğini, mizah duygusu güçlü şairleri anlatmaya çalıştım öğrenci arkadaşlara, kendi şiirlerimden de örnekler verdim. Bu örneklerden bazıları bir-iki ay sonra çıkacak çocukça şiir kitabım "ŞİİR GÖZLÜ ÇOCUK"tandı... Sonra kitaplarımı imzaladım ve derken Nesrin öğretmen, Nalan öğretmen ve diğer öğretmenlerle çok keyifli sohbetlere daldık bir süre... Geçen yıl Hrant Dink cinayeti sonrasında gittiğim bu okul bende çok olumlu izler bırakmıştı, bu yıl 29 yıl önceki öğretmenimle de beni buluşturarak bu olumlu izleri daha da artırdı doğrusu, başta Nesrin öğretmen olmak üzere bu etkinliğe emek veren tüm öğretmenlere ve sana teşekkürler Koç Lisesi...

Söyleşi sonrasında imza sırasında öğrenci arkadaşlarla...
Söyleşi başlamak üzere, hep onlar mı bizi çekecek, bu kez ben öğrenci arkadaşları çekiyorum... ... Ve yıllar sonra biraraya geldiğim sevgili tarih öğretmenim Nalan Şenalp'la, 29 yıl sonra karşılaştığımız anda... Günümüzde gençlere sadece "Anarşik yıllar" diye yutturulan 70'li yılları ikimizin de bugünlerden daha çok sevdiği çıkıyor konuştukça ortaya... O günlere dalıyoruz sonra tekrar bugünlere geliyoruz... 26 Ocak Cumartesi günü, Aryamehr Liselilerin kahve toplantısında buluşmak üzere ayrılıyoruz daha sonra... Bakalım, sınıf arkadaşlarımız ne durumda, onu da 26 Ocak'ta göreceğiz... Nalan öğretmen gördüğünüz gibi, onca yıla inat SINIFI ÇOKTAN GEÇMİŞ bir halde!..:)))

Hiç yorum yok: