11 Ocak 2007

CİHAN DEMİRCİ'DEN
ZORUNLU BİR BLOG:
"LAFORİZMALAR"

Laforizmalarımın yer aldığı 2005 Eylül'nde 4. basımı yapılan "SÜRÜDEN AYRILAN KİŞİLİK KAPAR" adlı kitabımın kapağı...

Sevgili "DAMDAKİ MİZAHÇI" blog dostları... Bu kez biraz da zorunluluktan bir blog açtım, adı: "LAFORİZMALAR"... Bu blog benim "Aforizma" sözcüğünden 90'ların başlarında ürettiğim "LAFORİZMA" sözcüğüne de birazcık olsun sahip çıkabilme nedeniyle açıldı. Zira, başta, bu yıl 25. yılına giren "GEYİK MUHABBETİ" olmak üzere, dilimize ve mizahımıza kazandırdığım pek çok sözcük, deyim, terim araklana-araklana, orta malı haline getirile-getirile bir hal oldu gitti... Son dönemlerde internet, bu anlamda tam bir "HIRSIZLAMA" yeri haline geldi. Sizin yıllar önce ürettiğiniz-türettiğiniz sözcükler birilerince araklanıp ya site adı oluyor, ya blog adı, ya da konu ve yazı başlığı... Bu sözü kim üretti, kim kullanıma soktu diye bir derdi olan yok tabii ki... Sonuçta burası "telif hakları"nın zerre kadar işlemediği vahşi mi vahşi, gücü gücüne yetenlerin ülkesi!.. Sonuçta burası her anlamda, her geçen gün daha rezileşen, yasaların-kanunların işlemediği, akla ziyan bir ülke!..

Şu meslekte yemediğim kazık, görmediğim kabalık kalmadı diye düşündüğüm anlarda bile hep yeni kazıklar, yeni kabalıklar görmekten artık bıktım, sıkıldım doğrusu... Son günlerde, benim ürettiğim; hem ESPİRİN, hem de LAFORİZMA sözcüklerinin de hoyratça internette, bloglarda kullanıldığını, birilerince orta malı haline getirildiğini görüyorum. Bu yüzden "LAFORİZMALAR"ın çıkış hikayesini anlattığım ve örnek laforizmalarımdan koyduğum bir "bilgi verme" blogu daha açtım 11 Ocak 2007 itibarıyla...

"LAFORİZMALAR" BLOGUMUN

ADRESİ ŞÖYLE:

http://laforizmalar.blogspot.com

--------------------------------------------------

VARLIK DERGİSİNİN AYIBI!..

Bu ayki "VARLIK" dergisini gördüğümde canım çok sıkıldı, bir kabalıkla daha karşılaşmıştım çünkü... "KARİKATÜR VE EDEBİYAT" ilişkisi üzerine hazırlanan bir dosya için benden aylar önce bir yazı istenmişti ve yazıp iletmiştim... Üstelik hem yazar, hem de çizerdim. Yani bu konu için biçilmiş kaftan bir durumum vardı işin gerçeği!.. Dosyayı hazırlayan şair arkadaşımız Fergun Özelli, ayrıca İzmir'de bu konuda iki panel düzenlenmesine de vesile olmuş, bende o panellere giderek konuşmacı olmuştum, bu blogu okuyanların da bildiği gibi...

Ancak OCAK 2007 sayısındaki "KARİKATÜR VE EDEBİYAT" dosyasında, yolladığım yazının kullanılmadığını üzülerek gördüm... Dergiye bu üzüntümü bir maille ilettim ama günler geçmesine rağmen bir yanıt bile alamadım.

Yılların dergisi VARLIK, sana yakışıyor mu bu ilgisizlik, bu görmezden gelme durumu, hem sana, hem de bu yazıyı okuyanlara bir kez daha sormuş olayım...

Hiç yorum yok: