01 Haziran 2006

BİR SERGİ BÖYLE GEÇTİ!..

CİHAN DEMİRCİ’NİN ALANYA'DA AÇTIĞI KARİKATÜR SERGİSİNDEN İZLENİMLER…
"Damdaki Mizahçı"nız Alanya Kültür Merkezi'nin ve sergi afişinin önünde...
Merhaba sevgili blog dostları… “Damdaki Mizahçı”nız bir süredir blog dışında, Alanya damlarındaydı!.. Mayıs başında jüri üyesi olarak gittiğim Alanya’ya, Mayıs sonunda bir kez daha yolum düştü. Son 5 yıldır “Uluslararası Akdeniz Karikatür Yarışması”nın jüri üyesi olarak gittiğim Alanya’ya bu kez karikatür sergisi açmak için gittim…
Sergi sahibi Cihan Demirci, 27 Mayıs 2006 Cumartesi günü sergisinin önünde görülüyor!
GÖZLERİMİZ "NİKOS"U ARADI!
Gitmeden önce Alanya’dan bana iletilen bilgilerde bu sergi neredeyse Yunanlı çizer Nikos Boulgarelis’le ortak bir sergi haline gelmişti. İkimizin adı hazırlanan afişte yanyana yer almıştı. Basında da pek çok gazetede, “Türk ve Yunanlı çizerden ortak karikatür sergisi” gibi haberler çıkmıştı… Doğrusu bende merak etmiştim Nikos Boulgarelis’i… Kendisinin Alanya’dan 1922’de göç ettirilen “Alanya’lı Rumların” kökeninden olduğu, Atina yakınlarında Nea İyonya’da yaşadığı söylenmişti bana… Gitmeden 25-30 kelimelik Yunancamı bile gözden geçirmiştim hatta!..

Cihan Demirci, Alanya'nın basım-yayın-tanıtım-tasarım kurdu olan, Alanya'daki her türlü sanatsal-kültürel etkinlikte emeği bulunan sevgili Fatih Taşpınar ile sergisinin önünde...
Fatih Taşpınar arkadaşım sergiyi henüz açılmadan dolaşırken...
Ancak 27 Mayıs Cumartesi günü “Alanya Turizm ve Sanat Şenliği” kapsamında açılışı yapılan sergide gördüm ki, ortada ne Nikos var ne Boulgarelis!.. Nikos Boulgarelis’in kendisi olmadığı gibi üstelik Yunanistan’dan sadece 4 tane karikatürü gönderilmişti, yanında da bir başka Yunanlı çizerin bir kaç portre çizimi… Anlayacağınız, zaten ortak bir şekilde tasarlanmamış ve düşünülmemiş olan bu iki ayrı sergiden biri ortada yoktu!.. Oysa bendeniz bu sergiye epeyce “ciddi” bir şekilde hazırlanmış, günlerce keyifle uğraşmıştım… Ancak açık konuşmak gerekirse (Ki “Damdaki Mizahçı” olmanın en önemli özelliği açık konuşmasıdır zaten!) benim bu sergi için gösterdiğim ciddiyetin benzerini karşı kıyıdaki komşu bir çizerden göremedim!..

Alanya'dan göç etmiş Rumların Atina yakınlarında yaşadığı "kardeş" belde Nea İyonya'dan beklenen çizer Nikos gelmemişti ama Nea İyonya'dan gelen dostlar sergimizi gezdiler...
NEREDESİNİZ KOMİSYON ÜYELERİ?
Cumartesi akşamındaki bu açılıştan bir gece önce, ALTAV'ın yani; Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı’nın “Gençlik Komisyonu” üyeleriyle, vakıf başkanı sevgili Nüvit Özkan’ın yemeğinde biraraya gelmiştik. Genç arkadaşlar “Komisyonlar” olarak bir şeyler yapamamaktan şikayetçi oldular gece boyunca, sıcak bir sohbet oldu saatlerce aramızda. sözde Cumartesi günü sergimizde görüşecektik en azından bazılarıyla. Ertesi günkü sergi açılışlarında ne yazık ki bir tanesini bile göremedi şu miyop gözlerim!..

Sergimde, Alanya'nın gönüllü kültür elçisi gazeteci-yazar, diş hekimi, bisiklet tutkunu sevgili Feyzi Açıkalın'la... Sevgili Açıkalın, bu şenlik sırasında Günizi tarafından basılan yeni kitabı "Keykubat'ın Kışlığından Jorsalfar'ın Yazlığına ALANYA" adlı kitabını yayınladı ve Kızıl Kule'de imzaladı...

Sergiye en fazla ilgi şenliğe katılan çocuklardan geldi...

Sergimi gezen Alanyalı ilköğretim öğrencileri...

Alanya Belediye başkanı Hasan Sipahioğlu'nun sergi nedeniyle verdiği plaket...

ALANYALI DOSTLARA TEŞEKKÜRLER...
Bu sergide beni yalnız bırakmayan; başta sevgili belediye başkan Hasan Sipahioğlu ve sevgili Nüvit Özkan olmak üzere, Günizi adlı tasarım-basım-tanıtım kuruluşuyla Alanya’nın neredeyse tüm basılı işlerinin sahibi olan sevgili arkadaşım Fatih Taşpınar’a, eşi Türkan’a ve Alanya’nın gönüllü kültür elçisi sevgili gazeteci-yazar, diş hekimi sevgili dost Feyzi Açıkalın’a, Kaptan Otellerinin sahibi ve ALTİD başkanı sevgili Müfit Kaptanoğlu'na iyi niyetli gayretlerinden ötürü özellikle teşekkür ediyorum…Olumsuz gibi görülen şeyleri yazmamın nedeni ise, bundan dersler çıkararak daha iyilerinin yapılabilmesini sağlamak sadece…

Bu yılın "Akdeniz Uluslararası Karikatür Yarışması" birincisi Bulgar çizer Rumen Dragostinov en solda ödülüyle görülüyor. Hemen yanında bendeniz ve başkan Hasan Sipahioğlu, ortada Sırbistan'dan ikincilik alan Dusan Smiljanic, yanında ALTAV başkanı dostumuz Nüvit Özkan ve en sağda Nea İyonya'dan gelen dostumuz...

Bu sergiyle şunu gözlemledim ki, Alanya, belediye başkanı Hasan Sipahioğlu’nun tüm çalışkanlığına, Nüvit beyin tüm olumlu çabalarına rağmen, Alanya “Turizm” dışında pek soluk alamayan bir belde. Bu durum aslında tüm tatil beldelerinin sorunu ülkemizde... Kültür-Sanat konularında katılımın artması için sanırım daha organize olunması gerekiyor.
YEREL MEDYA SINIFTA KALDI!..
27 Mayıs Cumartesi akşamı epeyce bir curcuna içinde yapılan açılışta, sevgili başkan Hasan Sipahioğlu’ndan bir katılım plaketi aldıktan sonra, sanki bir dama çıkıp etrafı gözlemlemeye başladım… Ne de olsa “Damdaki Mizahçı”yız!.. Örneğin; plaket verilirken fotoğraf çekmekten öteye geçemeyen Alanya’nın “yerel” medyasından bir bir arkadaşımız çıkıp da, yanımıza gelip sergimizle ilgili iki satır bilgi almadı… Kültür Merkezinin girişindeki alan öğrencilerle doluydu iyi ki, çocuklar en iyi izleyiciler, onlar da olmasa ne yapardık acaba?.. Oysa geçen yıl Alanya’da bir de Okullar arası Karikatür Yarışması yapmıştık, o yarışmadan da kimseler yoktu pek ortada… Derken sergi sahibi olarak bendeniz hemen yandaki Alanya Müzesinde, Nazende arkadaşımızın resim sergisini gidip gezdim… Yani anlayacağınız İstanbul’dan gelip Alanya’da başka sergiler gezecek zamanı da bulmuştum işin ilginci…
Sergime Cumartesi gelemeyen, 16 yıldır Alanya’da doktorluk yapan sevgili eski çizer arkadaşım Veysel Öktem’i ve Alanya’da tesadüf eseri denk geldiğim bir kaç tanıdığı 28 Mayıs Pazar günü, yani hemen ertesi gün sergime götürdüm… O da neee?.. Bizim serginin yerinde yeller esiyor!.. Sergi içeri alınmış, daha doğrusu içeri atılmış demek daha doğru olacak… Çünkü toparlanmış bir şekilde duran panoları gezip-dolaşma imkanı olmadı… Başta Veysel’e ve diğer arkadaşlara da kıpkırmızı bir yüzle epeyce "mahçup" oldum o anda… Eleman yokluğundan ve o gün Alanya’ya gelen İçişleri Bakanının telaşından kaynaklanmış meğerse bu durum… Şu bakanlardan ne zaman hayır gördük ki bu ülkede!.. Yani, sergimizi dostlarımızla Pazar günü dolaşma imkanı bulamadık. Pazartesi yeniden açılan serginin artık tüm keyfi kaçmıştı benim için…
6. Uluslararası Akdeniz Karikatür Yarışması'nda ilk üçe giren karikatürler ve diğer ödül alanlar da Alanya Kültür Merkezinde sergilendi...
Sahi bu arada “6. Akdeniz Uluslararası Karikatür Yarışması”nın ödül töreni de gene 27 Mayıs Cumartesi günü sergi açılışları öncesi gerçekleşti. Bu yıl birinciliği kazanan Bulgar çizer Rumen Dragostinov ile ikinci olan Sırp çizer Dusan Smiljanic de ödüllerini almak için oradaydı, onlarla da çat-pat diyalog kurmaya çalıştık o curcunada… Kısacası bu sergiyle şunu anladım ki, Alanya’ya jüri üyesi dostlarımla gelmenin keyfi meğerse bambaşka bir şeymiş!.. Biz meğerse ne kadar uyumlu ve keyifli bir ekip olmuşuz…Buradan bu sergi için çabasını esirgemeyen Alanya’daki tüm sevgili dostlara sevgilerimi iletiyorum, "Damdaki Mizahçı" dobra bir şahsiyet olarak yaşadıklarını paylaşmak istedi sadece. Umarım gelecekte bundan çok ama çok daha iyi sergiler, daha doğrusu sergi organizasyonları gerçekleştirirler, gönülden dileğim budur...

Hiç yorum yok: