02 Mayıs 2006

11. İZMİR TÜYAP'TAN ‘DAMDAKİ MİZAHÇI’ İZLENİMLERİ…
Damdaki Mizahçı, C.D. 28 Nisan Cuma günü yaptığı söyleşide

Sevgili ‘Damdaki Mizahçı’ Blog dostları… İzmir Tüyap Kitap Fuarı randevumuzu 11. kez geride bıraktık Nisan sonuyla birlikte… Ancak havanın azizliği yüzünden doğrusu İzmir’in o yaşanası bahar keyfine gene varamadık. Eeee İzmir bu havasına, suyuna, kızına güven olmuyor derler yaaa... Bunu İzmirliler der üstelik... :))) 28 Nisan Cuma günü buz gibi bir İzmir sabahında indim İzmir’e. Kapalı bir hava, üzerimde baharlık incecik bir ceketle. Oysa Pasaportta ve Kordon’da güneşi tüm hücrelerimde hissedeceğim anların hayaliyle gelmiştim ama olmadı. Aynı gün yağmur, Cumartesi yağmur ve Pazar günü akşamı dönerken gene yağmur uğurladı İzmir’den bizi…

Pasaport, Kordon, yağmur, soğuk ve Fuar...

Cuma sabahı onca yol yorgunluğuna inat, İzmir’de dolaşmadan rahat edemediğim yerlerin en başında gelen; Pasaport, Kordon, ve Alsancak’ta turladım kapalı ve kasvetli bir havada. Sanki ülkenin içine girdiği kasvetli, tatsız hava İzmir’e indirmişti tüm kara bulutlarını. Derken Kıbrıs Şehitleri Caddesine attım kendimi ve İzmirli şair dostum Namık Kuyumcu çıktı karşıma. Onunla birlikte Miko kafedeki “Can Şenliği” basın toplantısını tesadüfen izledim. Belediye başkanları; Aziz Kocaoğlu ve Muzaffer Tunççağ’la, PEN başkanı Vecdi Sayar’la, Can Şenliği için İzmir’e gelen Güler Yücel’le, İzmirli oyun yazarı dostum Haluk Işık’la, şair Ahmet Telli, Tuğrul Keskin ve Nevzat Çelik’le merhabalaştım, sonrasında kendimi İzmir Tüyap Kitap Fuarında buldum. İçeri girdiğim anda karşıma çıkan yayıncılardan ve yazarlardan alınan ilk bilgilere göre, okur ilgisi açısından fuarda bu yılda durum pek parlak değildi. Bunu bizzat fuarın her şeyi olan Deniz Kavukçuoğlu’nun kendisinden de duydum. Fuardaki söyleşime sadece 2 saat kalmıştı, fuarın tenhalığı, havanın tatsızlığı filan derken söyleşi yapacağım salonun yolunu tuttum... (DEVAMI BİR ÜSTTE GELECEK YAZIDA!..)

Hiç yorum yok: